پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | «بادکش» ایرانی‌ رمز موفقیت «فلپس» آمریکای

«بادکش» ایرانی‌ رمز موفقیت «فلپس» آمریکای





۲۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۱۹

«بادکش» ایرانی‌ رمز موفقیت «فلپس» آمریکای
سلامت نیوز- استفاده مایکل فلپس آمریکایی پرافتخارترین ورزشکار تاریخ مسابقات المپیک از بادکش در المپیک ریو، بیشتر از هر زمان درس‌هایی را برای قدر شناختن طب سنتی ــ ایرانی و اسلامی به رخ ‌کشاند.
جایگاه طب سنتی در جوامع غربی است؟ در حالی که این جوامع همیشه دم از مدرنیته بودن زده و تمام تلاش آنها بر این است تا دیگر کشورها را در علوم و تولیدات جدید در حوزه‌های مختلف وارد بازار خود کرده و مردم جهان را به این سمت سوق دهند.
استفاده از بادکش در مسابقات المپیک ریو نشان از این موضوع مهم دارد که کشورهای غربی و آمریکا به‌درستی طب سنتی کشورهای شرقی را باور داشته و علوم مختلف در این حوزه را می‌شناسند و آمار و مستندات حاکی از این است که اصول طب سنتی مرجع بسیاری از تصمیمات و برنامه‌های حوزه سلامت در این قبیل کشورها بوده است.
علی هاشمی‌کنی، متخصص رژیم درمانی و تغذیه در این باره می گوید:
کشورهای غربی بیشتر از دیگر کشورهایی که طب سنتی از آنان برخاسته است آن را مورد استفاده قرار می‌دهند، به‌عنوان مثال در کشور ما طب سنتی از جایگاه خوبی برخوردار نیست و اغلب به بوته فراموشی سپرده شده است.
وی با تذکر این مسئله «اگر در سال‌های گذشته با تلاش اشخاص و دوستان طب اسلامی این علم به‌عنوان یک تخصص معرفی نمی‌شد در حال حاضر ما از نظر علمی در طب سنتی از کشورهای غربی و آمریکا فقیرتر بودیم»، عنوان کرد: در حالی که ما حتی نمی‌دانیم رنگ کتاب قانون ابوعلی سینا چیست ولی کشورهای اروپایی آن را موبه‌مو مطالعه و عملی می‌کنند.
این متخصص رژیم درمانی ادامه داد: بادکش یکی از راههایی است که برای افرادی که معمولاً دچار گرفتگی موقتی عضلانی و مشکلات مفاصل و استخوان‌بندی هستند استفاده می‌شود و مهمترین عملکرد بادکش این است که تجمع بیشتر جریان خون، درد و ضعف در این نواحی را کاهش می‌دهد.
وی تأکید کرد: البته استفاده از بادکش نباید به‌صورت افراطی انجام شود، مثلاً فردی دچار آرتروز شدید می‌خواهد از طریق بادکش این مسئله را درمان کند در حالی که بادکش در تمام موارد راه حل درمان نیست.
هاشمی‌کنی عنوان کرد: انجام بادکش در افراد و سنین مختلف به‌شرط تجویز پزشک سنتی اشکالی ندارد اما باید توجه شود که این کار توسط فردی که صلاحیت تشخیص دارد مثل پزشک اسلامی تجویز شود و نباید توسط هر فردی صورت بگیرد.
این متخصص تغذیه فصل بهار را بهترین زمان انجام بادکش دانست و گفت: در این فصل بدن دارای بهترین شرایط احیای خون و شادابی با توجه به آب و هوا است، اما در فصل‌های دیگر سال نیز با تخصص پزشک اسلامی قابل انجام است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *