سایت خبری پیام ما آنلاین | رئیس‌جمهور: قبل از برجام حتی در تهیه دارو و تجهیزات پزشکی هم دچار مشکل بودیم

رئیس‌جمهور: قبل از برجام حتی در تهیه دارو و تجهیزات پزشکی هم دچار مشکل بودیم





۲۵ مرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۱۷

رئیس‌جمهور:
قبل از برجام حتی در تهیه دارو و تجهیزات پزشکی هم دچار مشکل بودیم

رئیس‌جمهور گفت: «ما موفق شدیم که تحریم نظامی ذیل فصل هفتم را تبدیل به یک تحریم کوتاه‌مدت چندساله غیر فصل هفتمی کرده و امروز هر سلاحی را می‌توانم با هماهنگی با کمیته مربوطه خریداری کنیم.» گزیده صحبت‌های حسن روحانی در روز دوم سفر خود به کهگیلویه و بویر احمد را در ادامه به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری بخوانید:
ما در جریان مذاکرات خیلی سریع‌تر می‌توانستیم به نتیجه برسیم و کار را انجام دهیم اما به دنبال چیز دیگری بودیم.
مبانی تحریم شامل قطعنامه‌های شورای امنیت و پی ام دی بود یعنی دنیا معتقد بود که ما یک سری فعالیت‌هایی برای ساخت بمب هسته‌ای انجام داده‌ایم.
هیچ دانشمند هسته‌ای ایران مورد توهین قرار نگرفت و کسی نتوانست از یک دانشمند هسته‌ای درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران سؤالی بپرسد.همه این موفقیت‌ها فخر کشور و دیپلمات‌های ماست.
برخی دوستان می‌گفتند که این تحریم‌ها نمی‌تواند یک‌روزه برداشته شود و شورای امنیت دنبال لغو تدریجی این تحریم‌ها بود اما ما آن‌ها را یک روز و قبل از اجرای برجام لغو کردیم.
پرونده هر کشوری که به فصل هفت شورای امنیت رفت نتوانست از تبعات آن نجات پیدا کند.کشورهایی که به فصل هفت شورای امنیت رفتند یا مانند عراق نابود شدند یا دچار جنگ و تحریم‌های نابودکننده شدند. خروج از فصل هفت به این معناست که ما با شورای امنیت مشکل نداریم که به معنای برداشتن یکی از مبانی تحریم‌هاست.
هر کشوری که در ذیل این بند قرارگرفته یا در آن آشوب و بلوا ایجادشده یا با جنگ حکومت آن کشور را ساقط کرده‌اند.
با توافق هسته‌ای سلامت مردم ما هم بهتر تضمین‌شده است.
ما داروهایی از کشورهای دیگر وارد می‌کردیم و مردم تزریق می‌کردند و مؤثر نبود، تجهیزاتی که در تشخیص دچار مشکل بود و درست عمل نمی‌کرد، اما امروز بهترین تجهیزات را از خریداری می‌کنیم.
برجام در روابط ما با دنیا هم بسیار مؤثر بود، با هر رهبر که در دنیا ملاقات می‌کردیم می‌گفتند که شما تحریم هستید و نمی‌شود، حتی موارد انسانی ازجمله تهیه دارو و تجهیزات پزشکی نیز به دلیل ممنوعیت فعالیت در سیستم بانکی نیز مشکل داشتیم.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *