پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مدیرعامل آب و فاضلاب استان در جلسه شورای شهر: آب کرمان سالم است هرکجا می خواهید آزمایش کنید

مدیرعامل آب و فاضلاب استان در جلسه شورای شهر: آب کرمان سالم است هرکجا می خواهید آزمایش کنید





۲۵ مرداد ۱۳۹۵، ۳:۴۸

مدیرعامل آب و فاضلاب استان در جلسه شورای شهر:
آب کرمان سالم است
هرکجا می خواهید آزمایش کنید
عطیه بهره بر- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان روز گذشته در نشست عمومی شورای شهر کرمان حاضر شد و به دفاع از کیفیت آب شهر کرمان پرداخت. این دفاع از آن جایی اهمیت دارد که چندی پیش یکی از اعضای شورای شهر کرمان مدعی شده بود آب کرمان سرطان زاست. این ادعا البته اثبات نشد.
محمد طاهری، مدیرعامل آبفای استان در خصوص کیفیت آب شرب شهر کرمان گفت: «با درخواست شورا، نمونه آب شرب را به شورا تحویل می دهیم. شورای شهر به هر آزمایشگاهی در هرکجای ایران این نمونه را بفرستد و آب کرمان را آزمایش کند. آب شهر کرمان سالم است چرا که به علت وجود دشت حسین‌ آباد، آب شرب کرمان یکی از بهترین آب‌های کشور است. آرسنیک آب کرمان هم زیر 10 می باشد.» وی با بیان اینکه استفاده از آب تصفیه کن را توصیه نمی کنیم، اظهار کرد: «آب مدت زمانی در این دستگاه ها راکد می ماند و این راکد ماندن ایجاد آلودگی می کند.» منصور ایران منش عضو شورای شهر کرمان پس از این صحبت ها از طاهری درخواست کرد آب شرب شهر کرمان از آب غیرشرب جدا شود. طاهری در پاسخ به این درخواست، اظهار کرد: «آبیاری بخش عمده ای از فضاهای سبز کرمان از آب شرب است. تقاضای ما از شهرداری این است که در این بخش ها از آب غیر شرب استفاده شود.» مهنوش مومنی دیگر عضو شورا پرسید که آیا سارچ بستن کتری ها در کرمان نشانه بی کیفیتی آب است که با این پاسخ کارشناس آب شرب آبفا روبرو شد: «بهترین راه انتقال املاح مفید به بدن، آب است و این سارچ هایی که دیده می شود سختی و املاح موجود در آب است و مشکلی ندارند.» مدیرعامل آبفای استان در ادامه به مصرف بالای برق در شبکه آب رسانی استان اشاره کرد و گفت: «گفته می شود مصرف برق شبکه آب رسانی استان سه برابر میانگین کشوری است.»
جلسه شورای شهر کرمان روز گذشته بدون حضور رویا دیوان بیگی، حجت الاسلام ربانی، سعید گیلانی و زهرا ایران منش برگزار شد. پس از صحبت های طاهری و ترک جلسه شورا، مهنوش مومنی و یوسف جعفری هم از جلسه خارج شدند و به دلیل غیررسمی شدن جلسه، نشست عمومی شورای شهر کرمان به پایان رسید.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *