سایت خبری پیام ما آنلاین | پلنگ مازندران روی دوش این مرد روستایی چه می‌کرد؟

پلنگ مازندران روی دوش این مرد روستایی چه می‌کرد؟





۲۵ مرداد ۱۳۹۵، ۳:۴۴

پلنگ مازندران روی دوش این مرد روستایی چه می‌کرد؟

هفته گذشته یکی از دامداران منطقه زیرآب سوادکوه به دنبال شکایت اداره محیط زیست شهرستان سوادکوه در دادگاه تجدید نظر به دو سال حبس تعلیقی محکوم شد تا پرونده عکسی جنجال برانگیز را که از اواخر سال 92 در فضای مجازی دست به دست می‌شد، برای همیشه مختومه کند. تصویری از مردی که پلنگی را در جنگل بر دوش گرفته بود. مردی که طبق اعلام مسئولان محیط زیست در رسانه‌ها، پس از کشتار پلنگ، طی حادثه‌ای از ناحیه هر دو پا فلج و زمینگیر شده است. عبدالله زارع، دامدار پلنگ بر دوش سوادکوهی می‌گوید: بی‌انصافی‌ها، دروغ‌پردازی‌ها و شایعه‌پراکنی‌ها را به خدا واگذار می‌کنم. به دروغ نوشته‌اند که از دو پا فلج و زمینگیر شده‌ام و شایعه کرده‌اند خون پلنگ مرا به این روز انداخته است. خدا را شکر که فلج نیستم و تنها طی تصادفی در سال 89 از زانوی سمت چپ دچار آسیب دیدگی شدم.
وی در خصوص ماجرای عکس می‌گوید: در سال 85 به همراه راننده یک نیسان در حال حمل علوفه برای دام‌ها بودم که متوجه پلنگی بی‌حرکت شدیم. پلنگی که نه به صدا واکنشی نشان می‌داد و نه به تکه‌های چوب و سنگی که به اطرافش پرت می‌کردیم. نزدیک رفتیم و پس از اطمینان از زنده نبودن حیوان، با دوربین تلفن همراه راننده عکس یادگاری گرفتیم که هشت سال بعد در فضای مجازی منتشر شد.
زارع در رابطه با ادعای اداره محیط زیست سوادکوه که وی را از شکارچیان سابقه‌دار منطقه عنوان کرده می‌گوید: من شکارچی نیستم. در دادگاه سوادکوه تبرئه شدم، چون حتی سابقه شکار یک پرنده هم نداشتم.
وی ادامه می‌دهد: همانطور که در تصویر مشاهده می‌شود این پلنگ خونریزی نداشته و لاشه کاملاً سالم است و با هر شکارچی یا کارشناسی مشورت کنید به شما می‌گوید که این پلنگ شکار نشده است.
زارع در پاسخ به این سوال که آیا برای حفاظت از دام‌های خود، از طعمه آغشته به سم برای از بین بردن پلنگ استفاده کرده یا خیر می‌گوید: من از سم استفاده نکردم و بعید می‌دانم این پلنگ مسموم شده باشد چون برخلاف ادعای مسئولان محیط زیست، مبنی بر دو ساله بودن پلنگ، جثه و دندان‌های ساییده شده پلنگ حکایت از سن زیاد حیوان داشت. وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا درباره جریمه 80 میلیون تومانی کشتار پلنگ درخواست بخشش دارد یا خیر می‌گوید: عامل مرگ پلنگ نیستم و درخواست بخشش ندارم. به محکوم شدنم نیاز داشتند. بنابراین سرنوشت را می‌پذیرم و قضاوت را به خدا می‌سپارم.
طی حکمی که در اوایل ماه جاری صادر شد‌، عبدالله زارع با توجه به عدم سابقه کیفری معلولیت 40 درصدی از ناحیه زانو به دو سال حبس تعلیقی محکوم شده است. قرار تعلیق حبس در صورت ارتکاب جرمی دیگر لغو خواهد شد تا زارع، دوران محکومیت خود در زندان سپری کند. این در حالی است که اداره محیط زیست سوادکوه به زودی برای تنظیم دادخواست حقوقی به مبلغ هشتاد میلیون تومان برای دریافت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از کشتار پلنگ اقدام خواهد

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *