رژیم غذایی سالم برای زنان

منتشر شده در صفحه زندگی | شماره 697

رژیم غذایی سالم برای زنان
انتخاب مواد غذایی سالم بی شک برای دفع بیماری های جدی مانند دیابت، سرطان، بیماری های قلبی و تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری هستند؛ ضمن این که از سلامت پوست محافظت کرده و به کاهش وزن کمک می کنند.
به گزارش آوای سلامت، انجمن پزشکان آمریکا در سال ۲۰۱۰، چند ماده غذایی را به زنان سراسر دنیا برای حفظ سلامت عمومی و پیشگیری از برخی بیماری های خاص معرفی کرد که تعدادی از آنها به شرح زیر هستند:
پنیر: کلسیم و مصرف آن بخصوص در زنان، کلیدی برای پیشگیری از پوکی استخوان است. علاوه بر شیر و ماست، مصرف هر نصف فنجان پنیر کم چرب در روز، ۷۵ میلی گرم کلسیم، ۱۴ گرم پروتئین و ۵ گرم کربوهیدرات به بدن می رساند. پروتئین موجود در پنیر ماهیچه های میکروسکوپی را که در اثر تمرینات ورزشی سخت، تحلیل رفته اند، تقویت می کند.
سیب: یک آنتی اکسیدان قوی که توانایی مبارزه با بیماری های را از طریق تقویت سیستم ایمنی بدن بالا می ببرد. محققان آمریکایی گزارش داده اند که فقط ۵ درصد از افرادی که این آنتی اکسیدان را به طور منظم دریافت می کنند، دچار عفونت های تنفسی می شوند.
عدس: علاوه بر این که کم کالری است، ولی مصرف هر فنجان پخته شده آن، ۳۰ درصد نیاز به آهن روزانه را تامین می کند. این در حالی است که ۱۲ درصد از زنان در سنین جوانی مبتلا به کم خونی شدید و فقر آهن هستند.
اسفناج: این سبزی تیره رنگ سرشار از ویتامین کا، کلسیم و منیزیم است و به کاهش سرعت از دست رفتن توده استخوانی کمک می کند. اسفناج همچنین حاوی فولات و ویتامین ب است که به جلوگیری از نواقص هنگام تولد کمک می کند. هر یک فنجان اسفناج خام فقط ۷ کالری دارد.
قارچ: یک مطالعه نشان داد زنانی که در روز قارچ خام مصرف می کنند، با کاهش خطر ۶۴ درصدی ابتلا به سرطان سینه مواجهند. تحقیقات نشان می دهد که مصرف قارچ منجر به کاهش اثرات «آروماتاز» می شود؛ یعنی پروتئینی که منجر به تولید استروژن و درنهایت خطر ابتلا به سرطان سینه می شود.
ماهی: خوردن ماهی‌ های چرب سرشار از امگا۳ برای زنان بسیار مفید است. امگا۳ می ‌تواند از افسردگی پیش از قاعدگی و پس از زایمان هم جلوگیری کند و یک دشمن جدی برای بیماری آلزایمر به شمار آید. از پروتئین و ویتامین دی فراوان موجود در ماهی آزاد هم نمی‌شود چشم ‌پوشی کرد. مصرف حداقل دو وعده ماهی های چرب در هفته برای تمام زنان ضروری است.
روغن زیتون: محققان دانشگاه کلمبیا روغن زیتون را عاملی برای مقابله با آلزایمر و زوال عقل می‌ دانند و پژوهشگران اسپانیایی هم شانس ابتلا به سرطان سینه را در زنانی که به صورت منظم روغن زیتون می‌ خورند، بسیار پایین اعلام کرده ‌اند. بهتر است زنان روزی ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون روی سالاد یا غذایشان بریزند تا علاوه بر کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه، خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی را هم در خود به حداقل برسانند.

12

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «پیام ما» بیشتر بدانید :

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 5
  • امروز: 318
  • دیروز: 420
  • هفته: 6,049
  • ماه: 15,129
  • سال: 75,896