پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تجمع کارگران مرمت «ارگ بم» در اعتراض به حقوق عقب‌افتاده

تجمع کارگران مرمت «ارگ بم» در اعتراض به حقوق عقب‌افتاده





۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۰:۴۰

تجمع کارگران مرمت «ارگ بم» در اعتراض به حقوق عقب‌افتاده

کارگران ارگ قدیم بم در اعتراض به پرداخت نشدن پنج ماه حقوق اعتصاب کرده و کار را تعطیل کردند. این اولین تجمع کارگران مرمت کار ارگ قدیم نبوده است و در سال گذشته نیز برای پیگیری معوقات حقوقی خود تجمع کرده‌اند. به گزارش «کرمان نو» یکی از کارگران می‌گوید که حدود دو سال است که حتی لباس به ما نداده‌اند و پنج ماه حقوقمان پرداخت‌نشده است.
او می‌گوید سال قبل هم که به دلیل پرداخت نشدن حقوقمان اعتراض کرده بودیم به مدت پنج روز کسر حقوق شدیم. کارگر دیگری که در جمع معترضین بود توضیح می‌دهد که خداوند هیچ‌کس را شرمنده خانواده‌اش نکند ما دیگر حتی روی نگاه کردن به خانواده را نداریم و این مدت بیمه‌های ما قطع‌شده است. یکی از کارگران که به بیماری سرطان مبتلا بوده است به دلیل نداشتن بیمه یکی از بیمارستان‌های تهران از پذیرش وی امتناع کرده است و کارگر مجبور شده است زمین مسکونی‌اش را بفروشد تا خرج درمان خود کند. قابل‌ذکر است این کارگران سابقه‌ای از هشت سال تا ۲۲سال دارند . حدود ۱۱۰کارگر در ارگ قدیم در حال فعالیت می‌باشند.
این کارگران تحت مسئولیت سازمان میراث فرهنگی در پروژه نجات بخشی ارگ قدیم بم به‌صورت تخصصی به کار مرمت ارگ قدیم مشغول‌اند در پنج ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند.
در همین رابطه خبرگزاری ایسنا گزارش داد که محمدمهدی افضلی مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان اظهار کرد: «متاسفانه از ابتدای سال جاری و به دلیل عدم تخصیص اعتبار لازم از سوی پایگاه میراث جهانی، نتوانستیم حقوق 5 ماه 118 نفر از کارکنان قراردادی و 4 نفر از کارکنان روزمزد این پایگاه در شهرستان بم را پرداخت کنیم.» وی با تأکید بر اینکه این مسئله مختص کرمان نبوده و در کل پایگاه‌های میراث جهانی در کشور بوده است تصریح کرد: «این موضوع در کرمان حادتر از سایر پایگاه‌های میراث جهانی در کشور بوده زیرا تعداد پرسنل این مرکز زیاد بوده است و امیدواریم هرچه سریع‌تر این اعتبار به استان‌ها واگذار شود تا بتوانیم حقوق این کارکنان را به حسابشان واریز کنیم.»

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *