پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | به بهانه درگذشت پهلوان محمد سلطانی، کهن کسوت ورزش باستانی کباده ای که به زمین افتاد

به بهانه درگذشت پهلوان محمد سلطانی، کهن کسوت ورزش باستانی کباده ای که به زمین افتاد





۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۰:۲۳

به بهانه درگذشت پهلوان محمد سلطانی، کهن کسوت ورزش باستانی
کباده ای که به زمین افتاد

همیشه گفته و می گویند که خبرنگاری و روزنامه نگاری، شغل و هنری است جذاب و پر مخاطره با رخدادهایی غیر قابل پیش بینی. در کار و حرفه ما بعضی وقت ها اتفاقاتی رخ می دهد که به هیچ وجه در باورمان نمی گنجد. آخرین این اتفاقات پنج شنبه هفته گذشته برای من خبرنگار روی داد و باورم شد که تا مرگ قدمی بیش فاصله نیست.
در شماره پنج شنبه 21 مرداد ماه 95 گذرو مصاحبه ای داشتیم با کهن کسوت و پهلوان محمد سلطانی باستانی کار وصاحب زنگ قدیمی شهرستان بم، که در پایان آن مطلب برای این پیر ورزش استان از خدای منان، خواستار تندرستی و سلامتی برایش شدیم، اما انگار کوچکتر از آنیم که دعای ما به واقعیت بپیوندد و مستجاب شود، چرا که درست ساعت 5 عصر همان روز گلچین روزگار یکی دیگر از پهلوانان و بزرگان واقعی این مرز و بوم را به سوی خود فراخواند و جامعه باستانی کاران و ورزش زورخانه ای استان را درغم و بهتان فرو برد.
مردی پاک و شیفته و اهل دل بود و به گفته خودش «ما را نه سرادعایی است از ادب و نه بضاعت و استطاعتی از علم، دلسوخته ای هستیم مزید و ارادتمند آل عترت، مراد ما حق است و مرشدمان علی علیه السلام. گهگاهی نظمی زمزمه میکنم برای دل خویش.»
چقدر درد و زجر آور است که بزرگانی را داشته باشیم و دیر با آنها آشنا شویم، البته مسلما نوک پیکان این کوتاهی بیش ازهمه متوجه ما خبرنگاران و نویسندگان باشیم که به جای پرداختن و معرفی این قبیل بزرگان، به چیزهای واهی دیگر می پردازیم که هیچ ارزشی نداشته و ندارند و ما آنها را بیش از حد بزرگ کرده ایم.
بله کوتاهی و نقصان از ماست که کمتر متوجه اطراف خودمان هستیم و مرده پرستیم. در هر حال روح پهلوان حاج محمد سلطانی به خدای خودش پیوست و مطمئنیم اجر و قرین الهی نصیبش خواهد شد اما وای به حال ما که تا این گونه افراد لایق و باارزشی را در کنارمان داریم، قدر و منزلت شان را ندانیم.
روحش شاد و یادش گرامی

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *