پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ایرانیانی با پرچم دیگر کشورها در ریو

ایرانیانی با پرچم دیگر کشورها در ریو





۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱:۲۷

ایرانیانی با پرچم دیگر کشورها در ریو

شاهین نصیری‌نیا
(وزنه‌برداری – آمریکا)
وزنه‌بردار سابق تیم‌ملی کشورمان که در سال‌های اخیر به‌عنوان یکی از منتقدان همیشگی فدراسیون ایران مطرح بوده، از مدتی قبل به‌عنوان یکی از اعضای کادر فنی تیم‌ملی وزنه‌برداری مردان و زنان آمریکا مشغول فعالیت شده است.
سامان طهماسبی
(کشتی – جمهوری آذربایجان)
فرنگی‌کار ایرانی‌الاصل وزن ۸۵ کیلوگرم جمهوری آذربایجان که در ‌سال ۲۰۰۸ به‌عنوان نماینده ایران در المپیک پکن حاضر شده بود، از ‌سال ۲۰۱۰ تصمیم گرفت در جمهوری آذربایجان پناهنده شود.
صباح شریعتی
(کشتی – جمهوری آذربایجان)
دیگر کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل جمهوری آذربایجان، صباح شریعتی نام دارد. او که در سنگین‌وزن کشتی فرنگی رقابت می‌کند، اخیرا به‌عنوان قهرمان کشتی جمهوری آذربایجان در رقابت‌های قهرمانی اروپا شرکت کرده است. شریعتی در ایران به مقام خاصی دست نیافت و تصمیم گرفت به کشور همسایه برود.
جمشید خیرآبادی
(کشتی – جمهوری آذربایجان)
مربی‌ای که در المپیک ۲۰۱۲ لندن در کنار محمد بنا حضور داشت و توانست همراه با فرنگی‌کاران کشورمان به یک افتخار تاریخی دست پیدا کند، چند سالی است که به کشتی جمهوری آذربایجان رفته و هدایت تیم‌ملی این کشور را برعهده دارد.
راحله آسمانی
(تکواندو – بلژیک)
تکواندوکار ۲۷ساله‌ای که در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ توانست در ترکیب تیم‌ملی ایران به مدال نقره دست پیدا کند، حالا زیر پرچم بلژیک توانسته خودش را به المپیک برساند.
رضا مهماندوست
(تکواندو – جمهوری آذربایجان)
سرمربی سابق تیم‌ملی تکواندوی ایران بعد از اختلافاتی که با رئیس فدراسیون تکواندوی کشورمان داشت، ابتدا راهی چین تایپه و سپس جمهوری آذربایجان شد.
حسن رنگرز (کشتی – مراکش)
نایب‌رئیس سابق فدراسیون کشتی و فرنگی‌کاری که در المپیک ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ در ترکیب تیم‌ملی کشورمان روی تشک رفته، حالا با سه شاگرد مراکشی خود به ریودوژانیرو پا گذاشته است.
میلاد بیگی
(تکواندو – جمهوری آذربایجان)
تکواندوکاری که تا دو ‌سال قبل در ترکیب تیم‌ملی کشورمان در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کرد، توانسته با پیراهن تیم‌ ملی جمهوری آذربایجان سهمیه المپیک را کسب کند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *