سایت خبری پیام ما آنلاین | دانش‌آموز سیرجانی رتبه چهارم کنکور ریاضی در گفت‌وگو با «پیام ما»: اگر مراقبین تمرکزم را به هم نمی‌زدند رتبه‌ام بهتر می‌شد

دانش‌آموز سیرجانی رتبه چهارم کنکور ریاضی در گفت‌وگو با «پیام ما»: اگر مراقبین تمرکزم را به هم نمی‌زدند رتبه‌ام بهتر می‌شد





۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱:۱۵

دانش‌آموز سیرجانی رتبه چهارم کنکور ریاضی در گفت‌وگو با «پیام ما»:
اگر مراقبین تمرکزم را به هم نمی‌زدند رتبه‌ام بهتر می‌شد

حسین مقدس دانش‌آموز 18 ساله سیرجانی در کنکور ریاضی سال 95 موفق شد رتبه چهارم را کسب کند. وی که دوره‌های راهنمایی و دبیرستان را در مدرسه تیزهوشان گذرانده، گلایه‌هایی نسبت به شرایط برگزاری کنکور دارد. حسین به «پیام ما» می‌گوید: «تمرکز من سر جلسه کنکور به هم خورد. چراکه مراقبین اصلاً رعایت نمی‌کردند و خیلی راحت باهم حرف می‌زدند. حرف زدنشان به‌صورت پچ‌پچ کردن هم نبود. این باعث شد تمرکز من به هم بخورد. بچه‌ها هم خیلی راحت باهم حرف می‌زدند و شرایط سخت‌تر می‌شد.» این صحبت کردن‌ها اما به نظر کمترین مشکل حسین در سالن کنکور بوده است.
وی می‌گوید: «سالن برگزاری ما با علوم انسانی یکی بود. کنکور انسانی 10 دقیقه زودتر از کنکور ریاضی به پایان می‌رسد. حالا شما حساب کنید در 10 دقیقه آخر که برای ما بسیار هم طلایی است، چه سروصدایی موقع جمع‌آوری پاسخنامه بچه‌های انسانی و خروج آن‌ها به پا می‌شود. طبقه دوم سالن هم‌محل برگزاری کنکور دختران بود و پس از پایان کنکور انسانی، صدای گریه برخی از دختران هم بیشتر تمرکز من را به هم زد.»
حسین اضافه می‌کند: «در شهرستان‌های کوچک امکانات نسبت به شهرهای بزرگ کمتر است و ما باید بیشتر از دانش‌آموزان آن شهرها تلاش کنیم.
حالا اگر هم قرار باشد در سالن برگزاری این اتفاقات بیفتد که دیگر شانسی برای ما باقی نمی‌ماند.» از او درباره چگونگی درس خواندنش پرسیدیم و او پاسخ داد: «من از سال اول دبیرستان برای کنکور هدف داشتم. در همان سال کل دروس دوره دبیرستان را خواندم و همین به من کمک کرد.» حسین مقدس حالا می‌خواهد به دانشگاه صنعتی شریف برود و در رشته مهندسی برق ادامه تحصیل دهد اگرچه که رشته موردعلاقه او فیزیک است.
خواهر حسین هم‌سال سوم پزشکی تهران است. محمود رضا مقدس، پدر حسین، در رابطه با رتبه پسرش به ما می‌گوید: «شاید اگر تمرکز حسین به هم نمی‌خورد او رتبه بهتری کسب می‌کرد و حتی می‌توانست اول شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *