پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سردار بنی اسدی، فرمانده انتظامی استان کرمان: چراغ وقف در نیروی انتظامی روشن شده است

سردار بنی اسدی، فرمانده انتظامی استان کرمان: چراغ وقف در نیروی انتظامی روشن شده است





۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۴۳

سردار بنی اسدی، فرمانده انتظامی استان کرمان:
چراغ وقف در نیروی انتظامی روشن شده است

نشست خبری فرماندهی انتظامی استان کرمان،با اصحاب رسانه، برای گرامیداشت روز خبرنگار صبح دیروزدر محل تالار کوثر این فرماندهی برگزار شد. در ابتدای این مراسم که رضا بنی اسدی فرمانده انتظامی استان، خلیل همایی، مدیر کل امنیتی انتظامی حوزه استانداری، علیرضا پریور، معاونت اجتماعی و جمعی دیگر از مقامات انتظامی حضور داشتند، معاونت اجتماعی در آغاز این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار و بخصوص شهید صارمی، از حضور در جمع خبرنگاران ابراز خوشحالی کرد و در ادامه سردار رضا بنی اسدی، فرمانده انتظامی استان کرمان به وظایف و نقش رسانه ها دراعتلا و پیشرفت امنیت و آرامش اشاره کرد و گفت: انتخاب خبرنگاری و روزنامه نویسی، انتخابی آگاهانه است که علاوه بر اینکه از نطر مادی کمترین برداشت را دارند اما عشق و علاقه به این کار، آنها را وارد این حیطه سخت و جذاب و بعضا مخاطره انگیز کرده است.
وی ادامه داد: خبرنگاران واسط بین مردم و همه دستگاه های دولتی و حکومتی هستند وبرهمین اساس لازم است در کمال صداقت و حس نیت و خالصانه و برای رضای خداوند منان کار کنند و نه در جهت امیال و خواسته های شخصی و یا جانبدارانه ازشخص و گروه خاصی، چرا که این وابستگی هم نارضایتی خدا را به دنبال دارد و هم خوشحالی دشمنان را. کار خبرنگاران حساس است و به درستی با مشکلات برخورد کنید نه مانند یک جراح تازه کاری که برای برداشتن یک غده از درون بدن فردی، سیستم عصبی او را هم قطع و ناکار می کند.
سرداربنی اسد افزود: همین چیزها،وظایف شما را مشکل تر و حساس تر می کند، انعکاس خبرها باید در جهت خدمت رسانی و آگاه سازی باشد، نه اینکه با نشر اخبار نادرست و اکاذیب، باعث بدآموزی و برهم زدن آرامش و ایجاد نگرانی جسمی و روانی در جامع شود. در هر حال امیدواریم با استفاده از دیدگاههای مثبت وسازنده در کنار هم به وظیفه اصلی مان که همانا امنیت جامعه و ارتقا احساس امنیت در بخش های متفاوت جامعه است، پیش برویم که اگر چنین کنیم هم خداوند راضی است و هم خلق خدا.
وی در بخش دیگری از سخنانش به وقف در حوزه انتظامی پرداخت و گفت: خوشبختانه اخیرا شاهدیم این گونه مسائل در جامعه رونق گرفته و افراد خیر با وقف و کمک به نیروی انتظامی کار بسیار با ارزشی در جهت امنیت، پایداری و ثبات مردم برداشته اند. نمونه بارز این موضوع اخیرا در شهرستان رفسنجان اتفاق افتاده که یک خیر با اهدا چند دستگاه اتومبیل و باغ خودش، چراغ این کار خیر و خداپسندانه را روشن کرد.
بنی‌اسدی تصریح کرد: دفتر نظارت همگانی پلیس استان کرمان با شماره تلفن 197 آماده دریافت نظرات و پیشنهادها و تقدیر شهروندان از عملکرد ماموران انتظامی است و شهروندان می‌توانند برای ملاقات حضوری با فرمانده انتظامی استان و پیگیری مسائل و مشکلات حوزه انتظامی به آدرس کرمان، خیابان عباس صباحی جنب پلیس آگاهی، دفتر نظارت همگانی پلیس استان مراجعه کنند.
فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه گزارشی از عملکرد و کارهای انجام شده در شهرستان های 23 گانه استان کرمان پرداخت که مهمترین آنها را درذیل با هم مرور می کنیم:
آمار کشفیات کالای قاچاق اعم از وسایل نقلیه، گوشی تلفن همراه، وسایل و تجهیزات پزشکی، مواد مصرفی و خوراکی، دام قاچاق و غیره، در 4 ماهه ابتدای سال، با رشدی نزدیک به 40 درصد به مبلغی بالغ بر 312 میلیارد و 826 میلیون ریال رسیده است.
در زمینه اقدامات علمی و پژوهشی نیز از ابتدای امسال کارهایی مانند جذب و ارتقا نخبگان، حمایت از پایان نامه های دانشجویی و بکارگیری آنها در قسمت های متفاوت، اقدامات علمی و جغرافیایی در جهت آگاه سازی در مناطق مختلف استان، برگزاری همایش ها، نشست ها، نمایشگاه ها و جلسات متفاوت علمی در بخش های زیر مجموعه نظم و امنیت انجام شده است.
چاپ و انتشار یک جلد و تالیف دو جلد کتاب، یک مورد فصل نامه تخصصی وعلمی، 21 مورد برگزاری اتاق فکر از دیگر اقدامات انجام شده در قسمت فرهنگی می باشد.
درحوزه پلیس راهور و در تصادفات درون شهری استان و در 4 ماهه نخست امسال، تعداد مجروحین(چه در صحنه حادثه و چه منتقل شدگان به بیمارستان) با 11 درصد افزایش به حدود 3970 نفراما تعداد فوت شدگان (چه در صحنه حادثه و چه منتقل شدگان به بیمارستان) شاهد کاهش 38 درصد بوده که به 57 نفر رسیده است.
از ابتدای سال جاری تا کنون 5663 نفر در تصادفات برون شهری، مصدوم شده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 18 درصد افزایش داشته است. در همین مدت آمار کشته ها به 247 نفر رسیده که کاهش 26 درصدی را نشان می دهد.
در مجموع کل تصادفات استان کرمان، 3 درصد منجر به فوت، 54 درصد باعث جراحت و مصدومیت و مابقی، خسارات مادی در پی داشته است.
3/78 درصد تصادفات درون شهر و 7/21 درصد در خارج از شهرها اتفاق افتاده است.
در بخش سرقت ها،40 درصد از مجموع سرقت‌های رخ داده درچهار ماه نخست سال جاری در سطح استان جزء سرقت‌های مهم مانند سرقت وسیله نقلیه، سرقت منزل، مغازه، کیف‌قاپی و … بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد کاهش وقوع داشته‌ایم و با تلاش ماموران انتظامی، 70 درصد از این سرقت‌های مهم کشف شده است. ضمن اینکه 38 درصد کشف در سرقت های مسلحانه، 8 درصد در آدم ربایی، 18 درصد در قتل مسلحانه و 24 درصد در جرائم خشن و بقیه در جرایم دیگر، افزایش کشف داشتیم.
در زمینه وقوع قتل با کاهش 6 درصدی و افزایش 10 درصدی کشف قتل ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل روبرو بودیم.
در زمینه مواد مخدر، از مجموع کشف بیش از 35 تن مواد مخدر که رشد 14 درصدی داشته، 90درصد یعنی نزدیک به 32 تن تریاک، 861 کیلو مورفین، 279 کیلو هروئین و 2466 کیلو حشیش بوده است.
48 باند در 17 مورد درگیری با ماموران نیروی انتظامی منهدم و باعث حذف 3 شرور شده است.
از دستگیرشدگان حوزه مواد مخدر82 درصد مرد و 111 درصد زن در مقایسه با سال گذشته افزایش نشان می دهد.
از مجموع دستگیرشدگان، 81 درصد بیکار، 32 درصد بیسواد، 67 درصد دیپلم و زیردیپلم و یک درصد دارای تحصیلات عالی هستند
در بخش جرائم رایانه ای و فضای مجازی، از ابتدای امسال تا کنون، 97 پرونده در فضای مجازی به پلیس فتا ارجاع داده شده که رشد 38 درصدی را در مشابه با سال قبل داشته که خوشبختانه 5/99 درصد این پرونده ها کشف جرم و پایان یافته است.
برداشت های غیرمجاز از حساب های افراد، کلاهبرداری، مزاحمت های اینترنتی، هتک حرمت و نشر اکادیب به ترتیب بیشترین پرونده را در این زمینه داشته‌اند.
اقدامات پلیس در زمینه اجتماعی و فرهنگی نیز مثمر ثمر بوده چرا که در بعضی از جاها می طلبد برای مبارزه با جرم ازسلاح استفاده نکرد و با کارهای ارشادی و فرهنگی نسبت به آگاه سازی مردم اقدام کرد. در همین راستا برگزاری 480 جلسه آموزشی در مدارس محروم شرق استان و ارائه خدمات مشاوره فردی به 1230 نفر انجام شده است.
پس از صحبت های فرمانده انتظامی استان کرمان، خلیل همایی، مدیرکل امنیتی انتظامی حوزه استانداری با اشاره به اینکه امروزه ایران یک جزیزه امن و با ثبات در منطقه تبدیل شده است گفت: در یکی از بهترین دوره های امنیت و آسایش قرار داریم و این امکان ندارد الا با تلاش شبانه روزی نیروهای نظامی و انتظامی که از همه آنان تشکر و قدردانی می کنیم.
وی اصحاب رسانه را یکی از حلقه های زنجیره ایجاد امنیت و آسایش برشمرد و افزود: هیچ شخص و ارگانی نیست که در امنیت جامعه نقشی نداشته باشد و همه با هم در این کار مهم دخیل هستیم. بطور مثال اگر آموزش و پرورش در موضوع مدرسه شین آباد کمی مسائل امنیتی و آسایشی را در نظر می گرفت و قبل از شروع فصل سرما، سیتم گرمایشی آن را بررسی می کرد، شاید هیچ گاه آن فاجعه پیش نمی آمد و ایران را نگران نمی کرد. پس همه به سهم خود در ایجاد نظم وامنیت مسئولیم.
همایی در ادامه به لزوم حضور خبرنگاران در صحنه های جرم اشاره کرد و گفت: شماها باید در این چنین صحنه هایی حضور داشته باشید تا بتوانید تشخیص بدهید چه مسئله ای قابل پرداختن و طرح در رسانه ها دارد؟ همه جرم ها و حوادث قابل رسانه‌ای شدن نیستند چرا که باید همه جوانب آن را در نظر گرفت و بعد مطرح کرد. به طور مثال در موضوع اسیدپاشی اصفهان، خیلی بیشتر از آنکه اصفهان درگیر این موضوع شود، وقت و انرژی ما را گرفت چرا که نگرانی برای کل ایران بوجود آورده بود که روح و روان مردم را آزرده کرده بود. بهتر است در انتخاب موضوع ها و سوژه ها دقت بیشتری انجام شود.
وی با اشاره به کاهش 67 درصدی حوادث جاده ای در مسیرهای کنترل با دوربین، بیان داشت: استان کرمان با دارا بودن 16000 کیلومتر مسیر جاده ای، یکی از استان های حادثه حیز ایران است که می توان با تجهیز و نصب دوربین های سرعت سنج، کمک زیادی به جلوگیری از این حوادث و از دست دادن هم وطنان کرد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *