پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | دور دور ممنوع

دور دور ممنوع





۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۲۵

دور دور ممنوع

اجرای طرح برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی در حالی در استان کرمان قرار است اجرا شود که «برخورد جدی با دور دور کردن خودروها» یکی از برنامه‌های این طرح است.
«دور دور کردن» چند سالی می‌شود که به یکی از تفریحات برخی جوانان کرمانی بدل شده است. اوج «دور دور» کردن‌ها غروب پنج‌شنبه اتفاق می‌افتد و بلوار شفا، بلوار پرستار و خیابان هزار و یک‌شب پاتوقی برای این کار محسوب می‌شود. به‌طوری‌که پنج‌شنبه‌شب‌ها ترافیک این خیابان‌ها در مقایسه با دیگر روزها سنگین‌تر می‌شود. حالا اما قرار است با این «دور دور کردن» برخورد شود.
برخورد جدی پلیس امنیت عمومی با «دور دور کردن»
روز گذشته رئیس پلیس امنیت عمومی استان کرمان از اجرای طرح برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی ازجمله «دور دور کردن خودروها» خبر داد. آن‌طور که ایسنا نوشته، سرهنگ محمدباقر فلسفی گفته که «گشت‌های امنیت اخلاقی با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه و هنجارشکنان و مظاهر علنی فساد، دور دور کردن خودروها، آلودگی‌های صوتی به‌طور جد برخورد خواهد کرد و این پلیس در مقابل ناهنجاری‌ها با تمام توان ایستادگی می‌کند.» البته پیش‌ازاین هم پلیس با بستن دوربرگردان‌های بلوار شفا و پرستار در پنج‌شنبه‌شب‌ها سعی می‌کرد تا حدودی با «دور دور کردن» مقابله کند اما این بار به نظر می‌رسد به‌طوری جدی‌تر می‌خواهد وارد این ماجرا شود. فلسفی همچنین از مستقر شدن گشت‌های امنیت اخلاقی پلیس در تفرجگاه‌ها و خیابان‌های پرتردد و مراکز خرید و تجاری خبر داده تا با «بد پوششان، ‏بدحجابان و کسانی که کشف حجاب کرده و عفت عمومی را جریحه‌دار می‌‌کنند، برخوردی قاطع و قانونی داشته باشند.»
رئیس پلیس امنیت عمومی استان برخورد با جرائم مشهود و ‏توقیف خودروهایی که سرنشینان آن کشف حجاب کرده‌اند را از اهداف اصلی طرح برخورد با ناهنجاری‌ها عنوان کرد و افزود: «در این رابطه هماهنگی‌های لازم با مراجع قضائی به‌عمل‌آمده است.»
به گفته فلسفی «به‌منظور ساماندهی وضعیت حجاب در جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی و برخورد با متخلفان در حوزه پوشش و مقابله با هنجارشکنان در حوزه‌های دینی، اجتماعی و فرهنگی و در اجرای طرح نظارت بر تفرجگاه‌ها، خیابان‌های پرتردد و مراکز خرید و تجاری مستقر در استان طرح برخورد با ناهنجاری در پوشش و آرایش و ناامن کنندگان امنیت اخلاقی در جامعه در قالب چند اکیپ نظارتی در نقاط مختلف سطح شهر کرمان به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.»
ماجرای «ممنوع الخدمتی» خودروهای هنجارشکن
در حالی رئیس پلیس امنیت عمومی استان از برخورد با خودروهای هنجارشکن خبر داده که سال گذشته هم سخنگو و معاون اجتماعی ناجا از ایجاد سامانه ثبت تخلف خودروهای هنجارشکن و ممنوع الخدمت شدن این خودروها خبر داده بود. سردار منتظر المهدی گفته بود که «سامانه جدید ثبت تخلفات برای برخورد با هنجارشکنی در هنگام رانندگی اعم از کشف حجاب، حرکات نمایشی و مخاطره‌آمیز و دور دور کردن، راه‌اندازی شده و ازاین‌پس با این هنجارشکنان برخورد جدی صورت می‌گیرد.
سامانه جدیدی برای ثبت تخلفات رانندگی در اختیار مسئولان، مدیران کشور و مأموران نیروی انتظامی قرارگرفته تا مواردی ازجمله بدحجابی، حرکات نمایشی و خطرآفرین و تخطی از هنجارها را اعلام کند.»
وی اضافه کرده بود: «به دنبال ثبت شماره خودروی متخلفان، این هنجارشکنان به پلیس امنیت احضار شده و حداقل مجازات برای آن‌ها ممنوع الخدمات شدن خودروی متخلفان است.»
به گفته این مسئول، خرید و فروش، پرداخت عوارض و همچنین انجام تمام نیازهای یک خودرو، ازجمله خدماتی است که براین اساس ممنوع می‌شوند. بر اساس این طرح در دوم آبان سال گذشته 10 هزار خودروی هنجارشکن در سراسر کشور تذکر گرفتند و 2 هزار خودرو نیز توقیف شدند.
اگرچه پس‌ازاین صحبت‌های سردار منتظر المهدی دیگر خبری در ارتباط با ممنوع الخدمتی خودروهای هنجارشکن منتشر نشد اما صحبت‌های روز گذشته پلیس امنیت عمومی استان کرمان نشان می‌دهد که در دور جدید طرح برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، برخورد با این خودروها هم صورت می‌گیرد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

پیش‌بینی رشد ۵۵ درصدی سفرهای درون استانی

در شصتمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با محوریت نوروز ۱۴۰۳ مطرح شد

پیش‌بینی رشد ۵۵ درصدی سفرهای درون استانی

شرایط نرمال آنفلوآنزا در کشور

شرایط نرمال آنفلوآنزا در کشور

وزیران گردشگری ۳۵ کشور آسیایی در راه یزد

وزیران گردشگری ۳۵ کشور آسیایی در راه یزد

جای خالی فناوری در موزه‌ها

در نشست خبری رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی مطرح شد

جای خالی فناوری در موزه‌ها

دخل و خرج ناتراز موزه‌ها

هشدار «قطع گاز» کاخ گلستان به دلیل بدهی بار دیگر سازوکار معیوب موزه‌داری را عیان کرد

دخل و خرج ناتراز موزه‌ها

الگوی نجات اقتصاد صنایع دستی

بررسی تازه‌ترین گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس دربارهٔ صنایع‌دستی

الگوی نجات اقتصاد صنایع دستی

پلمب بومگردی‌ها و رونق اقامتگاه‌های غیرمجاز

صدور بخشنامه‌های «برخورد قاطع با جرم کشف حجاب در مراکز گردشگری» ادامه دارد

پلمب بومگردی‌ها و رونق اقامتگاه‌های غیرمجاز

زمانی برای توزیع سفر

یک قدم تا اوج‌گیری دوباره کرونا

وزارت بهداشت در مورد شیوع زیرسویۀ جدید اومیکرون هشدار داد

یک قدم تا اوج‌گیری دوباره کرونا

جان باختن ۴۲ بیمار کرونایی و شناسایی ۸۴۶ بیمار جدید

وزارت بهداشت روز گذشته از جان باختن ۴۲ بیمار کرونایی دیگر در روز ۱۹ فروردین‌ماه خبر داد

جان باختن ۴۲ بیمار کرونایی و شناسایی ۸۴۶ بیمار جدید

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *