سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۳:۱۶

دستگیری 4 متخلف میراث فرهنگی در شهرستان رابر
نماینده اداره میراث فرهنگی شهرستان رابر از دستگیری 4 سودجو که در محدوده‌های حفاظت شده این شهرستان اقدام به حفاری می‌کردند، خبر داد.
محسن فیروزی دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رابر اظهار داشت: در منطقه سفلی از محدوده‌های حفاظت شده و باستانی شهرستان رابر، چهار متخلف در حال حفاری و برش تونل بودند که توسط نیروهای اداره و یگان حفاظت میراث فرهنگی رابر دستگیر شدند.
وی با اشاره به اینکه از متخلفان یک دستگاه پیکور و ابزار کند و کاو کشف و ضبط شد، افزود: متخلفان پس از تکمیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.
فیروزی با بیان اینکه با متخلفان حوزه میراث فرهنگی و آثار تاریخی برخورد جدی می‌شود، گفت: آثار تاریخی در واقع به نوعی هویت یک جامعه را به نمایش می‌گذارد و در این راستا باید برخورد جدی با حفاران غیرمجاز و متخلفان این حوزه صورت گیرد.
وی با قدردانی از رئیس دادگاه عمومی و فرماندهی انتظامی شهرستان رابر بر لزوم همکاری همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این مورد تاکید کرد و گفت: حفاظت و نگهداری از این آثار نیز مستلزم همیاری عموم مردم است.

کشف و انهدام یک باند
بین المللی مواد مخدر در کرمان
دادستان کرمان از کشف و انهدام باند پیچیده بین المللی مواد مخدر در استان کرمان خبرداد.
دادخدا سالاری با اعلام این خبر گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان شنبه هفته جاری مقدار 2872 کیلوگرم از انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد.
وی افزود: پس از چندین ماه عملیات اطلاعات توسط ماموران اداره کل اطلاعات استان کرمان، روز گذشته مقدار 2872 کیلوگرم تریاک و مرفین که از مرز شرقی وارد کویر شده و به قصد انتقال به مرکز و خارج از کشور بارگیری شده بود، کشف شد.
سالاری اضافه کرد: دراین رابطه سرباندهای اصلی به همراهی عوامل و حاملان مواد مخدر دستگیر و 18 دستگاه خودروی مرتبط با این افراد توقیف شد.
دادستان کرمان اظهارکرد: خوشبختانه با اشراف اطلاعاتی کامل کلیه عوامل درباند مذکور شناسایی و دستگیر شدند.

کشف 2 کیلو شیشه از گلگیر پژو در«رودبار»
فرمانده انتظامی شهرستان رودبار از کشف2 کیلوگرم شیشه از گلگیر یک دستگاه پژو پارس در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ«علی رمضانی» در مصاحبه با خبرنگاران گفت: ماموران انتظامی ایستگاه بازرسی مستقر در ورودی شهر رودبار حین کنترل خودروهای عبوری به راننده یک دستگاه خودروی پژو پارس مشکوک شده و این خودرو را متوقف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان رودبار با بیان اینکه ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو 2 کیلوگرم ماده مخدر شیشه و 13 گرم هروئین کشف کردند، افزود: راننده 31 ساله این خودرو دستگیر شد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *