پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۴۵

ویتامین های مورد نیاز کودکان
در این نوشته قصد داریم که به شما بگوییم که چرا کودکانمان به ویتامین گروه A و B نیاز دارند و اینکه چطور این ویتامین ها رو از منابع طبیعی برای فرزند دلبندتان تامین کنید.
ویتامین A چرا کودکان به آن نیاز دارند: کودکان برای داشتن بینایی خوب بخصوص در شب ها و تشخیص رنگ ها به این ویتامین نیاز دارند. این ویتامین همچنین سیستم ایمنی بدن آنها را قوی می کند.
در کجا یافت می شود: بشقاب کودک تان را پر از هویج و سایر میوه ها و سبزیجات زردرنگ و همچنین لیوانش را پر از شیر غنی شده با ویتامین نمایید.
ویتامین های گروه B چرا کودکان به آنها نیاز دارند: کودکان به ویتامین های گروه ب (ب کمپلکس) که شامل، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، فولیت، پانتتونیک اسید، ب6، ب12 و بیوتین هستند، برای تولید و استفاده انرژی نیاز دارند. بدون ویتامین ب کافی کودکان دچار کم خونی می شوند.
درکجا یافت می شود: شما می توانید ویتامین های گروه ب را تقریبا در هر غذایی پیدا کنید. غلات کامل، ماهی، مرغ، گوشت، سبزیجات و لبنیات سرشار از ویتامین ب هستند.

بهبود بینایی با مصرف روغن ماهی
محققان دریافتند مصرف مکمل‌های روغنی اُمگا۳ می‌تواند تا ۱۰۵ درصد موجب بهبود خشکی چشم شود. طبق مطالعه اخیر محققان مصرف روزانه روغن ماهی به پیشگیری از مشکلات قدرت بینایی کمک می‌کند. در حال حاضر اسیدهای چرب اُمگا۳ به خاطر پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی نظیر حملات قلبی و سکته‌ها شناخته شده هستند، اما اکنون این اسید چربی که عمدتاً در ماهی آب‌های سرد نظیر ساردین، قزل آلا و خال مخالی و همچنین در مغزیجات و دانه‌ها یافت می‌شود، مانع بروز مشکلی موسوم به «سندروم چشم خشک» می‌شود. اگر قدرت بینایی شما در نور کم یا مه به خوبی عمل نکند، امگا۳ می‌تواند امنیت شما را در جاده‌های تاریک حفظ کند. دیوید آلامبی، جراح و متخصص چشم در لندن، در مطالعات خود آشکار ساخت که پرده ایی از اشک چشم حاوی لایه ایی روغنی است که به حفظ آب در سطح چشم کمک می‌کند و اگر فرد با کمبود اُمگا۳ روبه‌رو باشد، ممکن است از خشکی چشم رنج ببرد. وی به بیمارانش مصرف ماهی‌های آب‌های سرد و همچنین روغن کتان را پیشنهاد می‌کند.

خواص و فواید گل ختمی
برگ‌ها و گلبرگ‌های گل ختمی را می‌توان به شکل دم‌نوش و عرقیات مصرف کرد که برای درمان انواعی از بیماری‌ها مفید است. به لحاظ تاریخی گل ختمی در فرهنگ‌های مختلف به عنوان گزینه‌ای برای درمان چندین بیماری کاربرد داشته است. در مصر باستان از دم نوش گل ختمی برای کاهش دمای بدن، درمان بیماری‌های عصبی و قلبی و افزایش دهنده ادرار استفاده می‌کردند. در کشورهای آفریقایی نیز دم‌نوش گل ختمی را برای درمان یبوست، سرطان، بیماری کبد و علائم سرماخوردگی تجویز می‌کردند. همچنین خمیر تولید شده از برگ‌های این گیاه برای درمان جراحت روی پوست قرار داده می‌شد. در ایران این دم نوش به عنوان روش درمانی برای کاهش فشار خون بالا مورد استفاده بوده است. مطالعات جدید هم حاکی از آن است که گل ختمی می‌تواند در کاهش فشارخون و کلسترول بالا موثر باشد. هرچند لازم است بررسی‌های بیشتری در این باره انجام گیرد. در نتایج یک مطالعه دیگر آمده است عصاره گل ختمی روی متابولیسم اثر می‌گذارد و از چاقی و تشکیل چربی در کبد جلوگیری می‌کند.

علایم و نشانه های سکته قلبی
درد قفسه سینه و پشت جناق سینه همراه با تعریق، تهوع و استفراغ از علائم ابتلا به سکته قلبی به شمار می‌رود. یک متخصص بیماری‌های قلب و عروق گفت: شناخت علائم سکته‌ها به درمان زودهنگام بیمار کمک شایانی می‌کند. دکتر بابک غفوریان اظهار کرد: درد قفسه سینه و پشت جناق سینه همراه با تعریق، تهوع و استفراغ از علائم ابتلا به سکته قلبی به شمار می‌رود. وی با بیان اینکه در برخی موارد سکته های قلبی با علائمی نظیر درد فک، بالای ناف و گردن نیز همراه است، تصریح کرد: درد ناشی از سکته قلبی معمولا بیش از 20 دقیقه طول می‌کشد و با گذشت زمان نیز بر شدت آن افزوده می‌شود.وی در خصوص کیفیت درد ناحیه قلبی ناشی از سکته گفت: درد شدید، مبهم و منتشر است و بیمار فشار و سنگینی را در قلب خود احساس می‌کند و گاهی نیز به صورت سوزش سردل است. این متخصص قلب و عروق عنوان کرد: سکته قلبی بر اثر انسداد یکی از رگ‌های قلبی اتفاق می‌افتد که درمان آن نیز با توجه به شرایط بیمار از دارو درمانی تا جراحی متفاوت است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

ترکیه و سوریه یکسال بعد از زلزله‌های مرگبار

ترکیه و سوریه یکسال بعد از زلزله‌های مرگبار

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بازسازی ترکیه؛یکسال بعد

در حالی که چند روز به سالروز زلزله ترکیه باقی مانده، همچنان مشکلات فراوانی از جمله اسکان ادامه دارد

بازسازی ترکیه؛یکسال بعد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۱۶ هزار ساختمان ناایمن در تهران

۱۶ هزار ساختمان ناایمن در تهران

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *