پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۵۲

حضور دعایی در دادسرا برای دومین‌بار
محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه دیروز در نشستی خبری به خبرنگاران پاسخ داد. خبرنگاری پرسید که در چند روز گذشته تصویر رییس دولت اصلاحات در روزنامه اطلاعات منتشر شد و مدیرمسئول روزنامه به دادسرای روحانیت مراجعه کرد آیا امکان لغو دستور ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات که برای رسانه‌ها بوده، وجود دارد؟ سخنگوی قوه قضاییه گفت: از نقل قولی که از سوی مقام معظم رهبری بیان شده اطلاع ندارم، اما در خصوص دستورالعملی که از سوی دادستان گفته شده باید بگویم که منشأ این دستورالعمل مصوبه شورای عالی امنیت ملی است و هیچ تغییری در آن به وجود نیامده و هر کسی که خلاف دستور دادستان عمل کند تحت تعقیب قرار می‌گیرد. وی ادامه داد: آقای دعایی به عنوان مدیرمسئول روزنامه اطلاعات تحت تعقیب قرار گرفتند و برای دومین بار دادسرای ویژه روحانیت ایشان را احضار و مورد تحقیق و بازجویی قرار داد در حال حاضر با قرار تأمین آزاد هستند و پرونده موعد ارسال به دادگاه است.

ایران آماده فروش نفت زیر۳۰دلار شد
در آستانه کریسمس، نفت ایران به ارزان قیمت‌ترین نفت سبد اوپک تبدیل شده و حتی پیش‌بینی می‌شود در صورت تداوم سقوط آزاد قیمت‌ها در هفته‌جاری بهای هر بشکه نفت سنگین ایران در محدوده ۲۰ دلار معامله شود. به گزارش خبرگزاری مهر در آستانه کریسمس هر چند شمارش معکوس برای لغو تحریم های نفتی ایران آغاز شده؛ اما سقوط آزاد بهای طلای سیاه به بلای جان توسعه صنعت نفت و گاز ایران تبدیل شده است. با این وجود بیژن زنگنه وزیر نفت اخیرا در گفتگو با مهر در واکنش به سقوط آزاد قیمت نفت حتی به بشکه ای ۳۰ دلار، گفته است: « حتی در صورت سقوط قیمت نفت به بشکه ای ۳۰ دلار هم توسعه صنعت نفت ایران در دوران پسا تحریم متوقف نخواهد شد. » با گذشت کمتر از چند هفته عرضه نفت بشکه ای ۳۰ دلاری رنگ واقعیت به خود گرفت به طوری‌که هم اکنون بهای عرضه تمامی شاخص‌های اصلی نفت خام بشکه‌ای کمتر از ۴۰ دلار در بازار معامله می شود و حتی صدای پای نفت بشکه ای کمتر از ۳۰ دلار هم در بازار به گوش می رسد.

مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا مغایر برجام باشد، اقدام می‌کنیم
رییس ستاد پیگیری اجرای برجام، از بررسی ابعاد مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا خبر داد و گفت: اگر این مصوبه در مورد سفر اتباع چهار کشور از جمله ایران مغایر مفاد برجام باشد درباره آن اقدام می کنیم. به گزارش مهر، سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه در حاشیه نشست شورای برنامه ریزی منطقه ای اکو به خبرنگاران گفت: مصوبه اخیر ابعاد مختلف حقوقی دارد. در حال بررسی آن هستیم. اگر خلاف مفاد برجام باشد درباره آن اقدام خواهیم کرد، البته هنوز این مصوبه نهایی نشده است. وی افزود: در حال مشورت با کشورهای ۱+۵ و هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این زمینه هستیم. مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه گذشته با ۴۰۷ رای موافق در برابر تنها ۱۹ رای مخالف، به بهانه مقابله با تهدید تروریسم، طرحی را تصویب کرد که در صورت تبدیل به قانون، سفر افرادی را که اخیرا در یکی از چهار کشور ایران، عراق، سوریه و سودان حضور داشته اند به آمریکا، محدود می کند.

انتخابات باید درفضای امن و اخلاقی برگزار شود
وزیر اطلاعات بر این نکته تصریح کرد که انتخابات پیش رو باید در فضایی امن و اخلاقی برگزار شود. به گزارش ایسنا وی همچنین با تصریح این نکته که دستگاه امنیتی نظام جمهوری اسلامی باید آرامش و اعتماد ایجاد کند، گفت: ما و شما اصحاب رسانه می‌توانیم در ایجاد فضایی که به انتخاباتی شکوهمند و حماسه حضور بینجامد، اثرگذار باشیم. مردم ما نیز به انتخابات‌ باور دارند و معتقدند رأی آنها تعیین کننده است. علوی همچنین خاطرنشان کرد: ماندگاری و ثبات نظام ما هم در همین احساس مردم است و شما رسانه‌ها می‌توانید این نقش را ایفا کنید تا مردم بدانند رأی آنها تعیین کننده است و در این زمینه هم مجریان، هم رسانه‌ها و هم دستگاه‌های مختلف می‌توانند این باور را به مردم منتقل کنند. وی در بخش دیگری از سخنانش امنیت کشور را به استناد تعبیر مقام معظم رهبری بی بدیل خواند و گفت:در شرایطی که دنیا بخصوص منطقه ما با ناامنی‌های زیادی مواجه است، در ایران ضریب امنیتی افزایش پیدا کرده است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نگرانی‌های به‌جا مانده از «فوکوشیما»

سیزده سال پیش از فاجعهٔ انفجار نیروگاه اتمی، ژاپن فاضلاب آلوده به رادیواکتیو را به اقیانوس می‌ریزد

نگرانی‌های به‌جا مانده از «فوکوشیما»

مراقب رهاسازی ماهی قرمز و سبزه عید باشیم

مراقب رهاسازی ماهی قرمز و سبزه عید باشیم

تعهد کاهش ۵۰ درصدی میزان آلودگی در پارس جنوبی تا شهریور ۱۴۰۳

تعهد کاهش ۵۰ درصدی میزان آلودگی در پارس جنوبی تا شهریور ۱۴۰۳

هوای تهران در شرایط «قابل قبول»

هوای تهران در شرایط «قابل قبول»

آلودگی رودخانه ارس به زودی برطرف می‌شود

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تشکیل گارگروه مشترک ایران و ارمنستان مطرح کرد:

آلودگی رودخانه ارس به زودی برطرف می‌شود

تشکیل ۳ کارگروه مشترک با ارمنستان برای آلودگی رود ارس

رئیس سازمان محیط زیست خبر داد:

تشکیل ۳ کارگروه مشترک با ارمنستان برای آلودگی رود ارس

هوای تهران دوباره آلوده می‌شود

هوای تهران دوباره آلوده می‌شود

دادستانی به آلودگی‌های محیط‌زیستی کشورهای همسایه ورود کند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به آلودگی رودخانه ارس

دادستانی به آلودگی‌های محیط‌زیستی کشورهای همسایه ورود کند

مرتب پایش می‌کنیم، جای نگرانی نیست

توضیحات سازمان انرژی اتمی درباره آلودگی رادیواکتیو رودخانه ارس

مرتب پایش می‌کنیم، جای نگرانی نیست

آیین‌نامه اجرایی اسقاط خودرو تصویب شد

تصمیمات محیط زیستی دولت برای تحقق هوای پاک:

آیین‌نامه اجرایی اسقاط خودرو تصویب شد

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *