سایت خبری پیام ما آنلاین | تقی زاده خبر داد: افزایش ۹۵ درصدی صادرات گل گهر

تقی زاده خبر داد: افزایش ۹۵ درصدی صادرات گل گهر





۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۲:۰۲

تقی زاده خبر داد:
افزایش ۹۵ درصدی صادرات گل گهر

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان گفت: صادرات این مجتمع در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، 95 درصد افزایش داشته است.
ناصر تقی زاده در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی منطقه هفتم شامل شهرستان های سیرجان و بردسیر، گام دوم مثلث توسعه اقتصادی افزود: سرانه تولید به ازای هر نفر طی سال گذشته در مجتمع گل گهر سیرجان از 16 هزار تن به 19 هزار تن رسید و صادرات محصولات به 2 میلیون و 809 هزار تن افزایش یافت.
وی اظهار کرد: شرکت گل گهر سیرجان طی 2 سال گذشته 10 درصد قیمت تمام شده محصولات خود را کاهش داده و 32 درصد افزایش تولید داشته است.
وی بیان کرد: مجموع سرمایه گذاری سال گذشته شرکت گل گهر سیرجان هزار و 200 میلیارد تومان بوده و واحد آهن اسفنجی جدید گل گهر تولید خود را با یک میلیون و 600 هزار تن در سال آغاز کرده است.
وی ادامه داد: واحد گندله سازی این مجتمع در مرداد سال جاری به ظرفیت 5 میلیون تن به بهره برداری می رسد. مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان گفت: 2 واحد نیروگاه 160 مگاواتی این شرکت نیز طی 2 هفته آینده تأمین برق می شود و امیدواریم سال آینده نخستین واحد ذوب به ظرفیت یک میلیون تن را در سیرجان به بهره برداری برسانیم.
وی اظهار کرد: ظرفیت حمل و نقل بار در این شرکت 10 درصد افزایش پیدا کرده و بزودی 10 دستگاه لکوموتیو و هزار دستگاه واگن به مجموعه شرکت گل گهر سیرجان اضافه خواهد شد. وی همچنین تصریح کرد: طرح فضلاب سیرجان، احداث بیمارستان فوق تخصصی 64 تختخوابی و احداث جنگل در محور سیرجان – گل گهر از جمله طرح های این شرکت در آینده است.
وی اظهار کرد: با توجه به بحران کمبود آب در سیرجان، این شهرستان می تواند در زمینه تولید مرغ و گوشت استان کرمان جایگاه خوبی را به دست آورد.
معین منطقه هفت اقتصادی استان کرمان تاکید کرد: شهرستان بردسیر با توجه به امکانات مناسب آب و زمین، باید در بخش کشاورزی، آبیاری تحت فشار و احداث دامداری صنعتی فعالیت کند. وی تصریح کرد: در برخی از مناطق شاهد رکود کارخانه ها و سرمایه هایی هستیم که مشکل کمبود تخصص و مالی دارند و می توانیم این سرمایه های ملی را تکمیل کنیم. تقی زاده گفت: با راه اندازی صندوق های قرض الحسنه منطقه ای و اعطای وام با بازپرداخت از محل یارانه، می توانیم در زمینه صنایع دستی و اشتغال خرد وارد شویم. وی تاکید کرد: کارگروه اقتصاد مقاومتی در این شرکت تشکیل شده است و تقاضا داریم طرح انتقال آب از خلیج فارس در برنامه های اقتصاد مقاومتی گنجانده شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *