سایت خبری پیام ما آنلاین | بدون منت کشی، با عشق تان آشتی کنید

بدون منت کشی، با عشق تان آشتی کنید





۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۲۰

بدون منت کشی، با عشق تان آشتی کنید

قدیم ها می گفتند «دعوا نمک زندگی است»! اما این روزها روان شناسان معتقدند جر و بحث سم زندگی است چرا که آثار مخربی بر زندگی مشترک می گذارد و توصیه می کنند زن و شوهرها تا حد امکان از انجام کارها و رفتارهایی که باعث دعوا می شود، بپرهیزید چرا که افراد زمان عصبانیت وداد و فریادهایشان حرف هایی می زنند که معمولا فکری پشتش نیست و فقط نیش و کنایه هایی است برای خالی کردن عصبانیتشان که البته باعث زخمی شدن روان همسرشان و خدشه دار شدن اعتماد او می شود و به این ترتیب آینده هر 2 طرف را تحت تاثیر قرار می دهد.
با این حال گاهی این دعواها پیش می آید و بدتر از همه حرف های ناروایی که در این مشاجره ها رد و بدل می شود، سکوتی است که بعدش بر خانه حکمفرما می شود. هر 2 طرف ناراحت از حرف هایی که شنیده اند و پشیمان از حرف هایی که گفته اند، نمی توانند با هم ارتباط برقرار کنند و تنها راه ارتباطی شان استفاده از زبان بدن است؛ یعنی با حرکات خود پیام هایشان را منتقل کنند.
خانم در کابینت های آشپزخانه را محکم به هم می کوبد! آقا صدای تلویزیون را تا آخر زیاد می کند! زمان خواب هم خانم به اتاق خواب می رود و در را قفل می کند و آقای روی کاناپه گوشه پذیرایی می خوابد! در این شرایط هر 2 طرف درگیر افکار منفی هستند و یکی از بهترین ابزارها برای خلاصی از افکار منفی و متمرکز شدن دوباره بر عشق، نوشتن نامه عاشقانه است.
حتی اگر هنوز دلتان نمی خواهد با همسرتان آشتی کنید، با این روش نرم می شوید و راه برای زندگی عاشقانه دوباره باز می شود. یک گوشه تنها بنشینید، کاغذ و قلم بردارید یا تبلتتان را دست بگیرید و چند دقیقه ای با احساس های واقعی تان خلوت کنید. متمرکز شوید و سعی کنید با توجه به حسی که دارید، با یکی از عبارت هایی که در ادامه آمده، نامه ای برای همسرتان بنویسید چون این نامه را فقط خودتان می نویسید و می خوانید. پس دقت کنید همه جزئیاتی که در ادامه آمده، در نامه شما هم باشد:
همسر عزیز
من عصبانی/ ناراحت/ درمانده هستم و دوست ندارم…
من غصه دار/ زخمی/ ناامید/ غمگین هستم و ای کاش…
من ترسیده ام/ نگرانم/ وقتی به یاد… می افتم زجر می کشم/ من به … نیاز دارم
من شرمنده ام/ متاسفم/ پشیمانم و می خواهم…
و در نهایت اسمتان را زیر نامه بنویسید و امضا کنید.
در مرحله بعد باید از طرف همسرتان، برای خود نامه پاسخ بنویسید! شاید عجیب باشد اما دست به کار شوید لطفا! باز می توانید با کمک عبارت های زیر نامه پاسخ را شروع کنید و در نقطه چین اول اسم خودتان را بنویسید.
…. عزیز
برای… متشکرم/ می دانم که…/ متاسفم که…/ تو لیاقتش را داری که…/ من می خواهم…/ من خوشحالم که…/ من تو را دوست دارم چون…
و اسم همسرتان را زیر نامه بنویسید و به جای او امضا کنید!
حالا خودتان می بینید و با همه وجود احساس می کنید که این نامه نوشتن، که شاید ابتدا به نظرتان یک بازی مسخره بوده، چه تاثیری بر روانتان گذاشته! می دانید چرا؟ چون قلبتان که از صحبت های رد و بدل شده موقع دعوا جریحه دار شده بود. با این 2 نامه التیام پیدا کرده و به این ترتیب است که تمایل پیدا می کنید سر حرف را با همسرتان باز کنید.
با توجه به شخصیت خود و وضعیت منحصر به فرد خود و خانواده تان می توانید این نامه ها را به همسرتان بدهید یا آن را پیش خودتان نگه دارید و بعدا دوباره بخوانید. شاید هم بخواهید پاره اش کنید و دور بیندازید.
اگر تصمیم گرفته اید آن را به همسرتان نشان دهید، خودش می تواند یک بازار خوب برای صحبت کردن باشد. یادتان باشد همسرتان هنوز درگیر عواطف منفی دعواست و باید به او هم یاد بدهید چطور با نوشتن این نامه به خودش، آرامش خود را دوباره کسب کند. شما با آرامشی که پیدا کرده اید، می توانید شروع کننده صحبت باشید.
اگر به دلایل مختلف قادر به صحبت رودررو با همسرتان نیستید راهکارهای دیگری هم وجود دارد که می تواند دوباره جو را آرام کند:
• با ایمیل از او معذرت بخواهید و تمایلتان را برای عادی سازی روابط مطرح کنید.
• به او تلفن بزنید و قرار ملاقات بگذارید: یک قرار شام، پیک نیک رفتن و…
• با تلفن یا نامه از او درخواست کنید زمانی را برای یک صحبت دو نفره و مصالحه، بدون حضور دیگران، تعیین کند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *