سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۵۶

برای پیدا کردن شهادت دشتها و کوهها را پیموده‌ام
سردار سلیمانی گفت: رکن آبادی یک شخصیت انقلابی بود که به دیپلماسی معنای تازه‌ای بخشید؛ او زیر بمباران‌های رژیم صهیونیستی علیه لبنان در جنگ ۳۳روزه نقش مهمی در حفظ شیرازه لبنان در برابر این تهاجم داشت. سردار قاسم سلیمانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری الوقت در تهران گفت: شهادت در منا و پس از مناجات در عرفات و در سرزمین وحی برای آقای رکن آبادی یک پایان افتخارآمیز بود؛ وی با جهاد در راه خدا، به دیپلماسی رنگ و بوی دیگری بخشیده بود. سردار سلیمانی در این گفتگو که در دفتر کار وی در تهران صورت گرفت، رکن آبادی را یک شخصیت انقلابی نامید که به دیپلماسی معنای تازه‌ای داده است. او گفت: «رکن آبادی زیر بمباران های وحشیانه رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳روزه تابستان 2006 میلادی، نقش مهمی در حفظ شیرازه لبنان در برابر این تهاجم داشت». فرمانده نیروی قدس سپاه در واکنش به شایعات گسترده‌ای که درباره مجروح یا شهید شدن وی منتشر شده است، خندید و گفت: «این ها چیزهایی است که دشت ها و کوه هایی را برای پیداکردنش پیموده‌ام».

امضای هشت سند همکاری بین ایران و مجارستان
ایران و مجارستان به منظور تعمیق و توسعه روابط، هشت سند و یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند. به گزارش ایرنا، پیش از ظهر دیروز در جریان سفر ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان به ایران پس از نشست مذاکرات مشترک هیات های عالی دو طرف که در مجموعه تاریخی- فرهنگی سعد آباد تهران برگزار شد، هشت سند و یادداشت تفاهم همکاری توسط وزرای دو کشور امضا شد. یادداشت تفاهم همکاری و رایزنی های سیاسی میان وزارت امورخارجه ایران و وزارت خارجه و تجارت مجارستان، موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی از جمله این هشت سند بود که در حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان که توسط وزرا و مقامات مربوطه به امضا رسید. موافقتنامه همکاری های اقتصادی، تشویق سرمایه گذاری، یادداشت تفاهم در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری، برنامه مبادلات فرهنگی، علمی و آموزشی، یادداشت تفاهم همکاری های پزشکی و بهداشتی و موافقتنامه همکاری در زمینه فناوری ارتباطات دیگر سندهایی بود که امروز بین مقامات ایران و مجارستان به امضا رسید.

بازار ارز متعادل می شود
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه همه نوسانات بازار ارز تحت نظر است، گفت: امیدواریم بزودی در بازار ارز به وضع تعادل برسیم. به گزارش ایرنا؛ ولی الله سیف دیروز درجمع خبرنگاران، با بیان اینکه قیمت ارز در سال گذشته به دلیل تقاضای فصلی به 3600 تومان افزایش یافت اما در پایان سال با کاهش مواجه شد، گفت: شرایط فعلی بازار ارز طبیعی است. وی با اشاره به تصمیم ایجاد بورس نقدی ارز، گفت: این بورس برای ایجاد تعادل در بازار ارز و پوشش ریسک معاملات ارزی است.
سیف افزود: ایجاد بورس نقدی ارز در شورای عالی بورس تائید شده و ما نیز نظر خود را اعلام کردیم اما زمان معرفی و آغاز به کار این بازار بستگی به پیش نیاز هایی دارد. رئیس کل بانک مرکزی، یکسان سازی نرخ ارز را از جمله این نیازها برشمرد و گفت: باید اقداماتی برای افزایش مناسبات بین المللی بین بانکی و برداشتن تحریم ها انجام شود تا بعد از آن نیز اوراق مشتقه ارزی در بازار بورس عرضه شود.

بیش از یک میلیون و 800 هزار زائر ایرانی وارد عراق شده اند
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی گفت: بیش از یک میلیون و 800 هزار زائر ایرانی به طور قانونی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی وارد عراق شده اند. میر مسعود حسینیان در گفت وگو با ایرنا افزود: پیش بینی می شود که تا روزهای آینده شمار زائران حسینی ایرانی وارد شده به کربلای معلی از مرز دو میلیون و 300 هزار نفر عبور کند. رییس ستاد اربعین کربلا با اشاره به امکانات ایجاد شده برای اسکان زائران ایرانی در شهر مقدس کربلا، اظهار داشت: برای یکصد هزار زائر ایرانی در کربلای معلی محل اسکان و دیگر خدمات به طور رایگان ایجاد شده است.
وی با بیان این که برای اسکان زائران ایرانی مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی 30 اردوگاه اسکان، ایجاد شده است، تصریح کرد: ظرفیت هر اردوگاه زائران حسینی ایرانی بین یک هزار تا 15 هزار نفر می باشد و در کنار این اردوگاهها شماری از مساجد و مدارس کربلا را نیز برای اسکان زائران ایرانی تجهیز کرده ایم.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *