سایت خبری پیام ما آنلاین | تایید قاطع برنامه رزم‌حسینی برای توسعه پایدار استان کرمان؛‌ آیت‌ا… هاشمی: همه ما رزم‌حسینی را قبول داریم هم ما و هم دولت

تایید قاطع برنامه رزم‌حسینی برای توسعه پایدار استان کرمان؛‌ آیت‌ا… هاشمی: همه ما رزم‌حسینی را قبول داریم هم ما و هم دولت





۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۲۴

تایید قاطع برنامه رزم‌حسینی برای توسعه پایدار استان کرمان؛‌
آیت‌ا… هاشمی:
همه ما رزم‌حسینی را قبول داریم
هم ما و هم دولت
هفته گذشته و در معیت جمعی از دانشجویان دکتری علوم سیاسی، گرایش سیاست‌گذاری عمومی، دیداری صمیمانه با حضرت آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام داشتیم، هدف این دیدار مشخص بود، ملاقات کنندگان دانشجویان دکترای سیاست‌گذاری عمومی بودند و حضرت آیت‌ا… ریاست مجمعی را بر عهده دارد که سیاست‌های کلان نظام در آنجا کارشناسی و سپس تصویب می‌شود و پس از آن برای تایید و ابلاغ خدمت رهبر معظم و فرزانه انقلاب حضرت آیت‌ا… العظمی خامنه‌ای حفظه‌ا… ارسال می‌گردد. لذا بهره بردن از دانش، تجربه و رهنمودهای ارزنده ریاست این مجمع عالی سیاست‌گذاری یعنی حضرت آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی برای ما بسیار مفید و ارزشمند بود. در آغاز این جلسه حقیر به اصرار دوستان و به نمایندگی از آنان باب سخن را گشودم و سوالی اساسی را که دغدغه ذهنی اکثر محققان و دانشجویان دکتری بود مطرح کردم، مبنی بر اینکه علیرغم اینکه در سال‌های گذشته و در بحث سیاست‌گذاری اهتمام فراوانی صورت گرفته اما نتیجه مطلوب و دلخواه به دست نیامده است علت چیست؟ و از جمله در باب مبارزه با مواد مخدر سخن گفتم که جناب آیت‌ا… هاشمی در پاسخ به تفصیل در این باب صحبت کردند و بحث کارشناسی عمیق‌تر و دقیق‌تر به علاوه نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلان را از رموز موفقیت در این عرصه برشمردند. ایشان به صراحت فرمودند که سیاست تشدید مبارزه با مواد مخدر نتیجه‌بخش نبوده است و باید بازنگری دقیق و کارشناسی‌ای در خصوص آن صورت بگیرد و …
در ادامه این جلسه نیز چند تن از دوستان سووالاتی را مطرح کردند که ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام بدان پاسخ گفتند. از جمله در خصوص سیاست تعدیل اقتصادی در دولت سازندگی، اهمیت انتخابات آتی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و در انتها نیز یکی از دانشجویان سووالاتی را در خصوص مسائل و مشکلات استان خوزستان از جمله معضل بیکاری و راه برون‌رفت از این مشکلات را مطرح نمود که حضرت آیت‌ا… با اشاره به سیاست‌گذاری دولت سازندگی برای توسعه استان خوزستان نکاتی را متذکر شد.
اما جالب اینجا بود که ایشان در باب توضیح و تبیین یک مدل موفق از سیاست‌گذاری در باب توسعه که می‌تواند الگوی سایر استان‌ها از جمله خوزستان قرار بگیرد از کرمان و همدان نام برد. و همین امر انگیزه‌ای شد برای من که پس از پایان این جلسه نسبتا طولانی، خدمت حضرت آیت‌ا… هاشمی نکاتی را در باب استان کرمان و شخص استاندار سخت‌کوش و برنامه‌محور استان که این روزها متاسفانه آماج بی‌مهری افراطیون چپ و راست قرار گرفته است بیان کنم.
من خدمت حضرت آیت‌ا… هاشمی سخنم را این گونه آغاز کردم که: «حضرت آیت‌ا…، شما هم کرمان را به خوبی می‌شناسید و هم استاندار کنونی آن را. جناب رزم‌حسینی کسی است که دیروز در کسوت مقدس پاسداری به این نظام و مرز و بوم خدمت کرده است و امروز نیز با همان روحیه جهادی برای رفع مشکلات عدیده استان کمر همت بسته است. و سپس مطلبی را که چندی پیش جناب مظهری برایم گفته بود برای حضرت آیت‌ا… هاشمی بیان کردم که: فرد سالخورده‌ای مانند جناب مظهری که باغدار پسته‌کاری است از قضا این روزها با همه کِبرِ سِن، کار مطبوعاتی هم می‌کند و دوران‌های مختلفی را دیده و تجربه کرده می‌گفت من از سال 1335 تا به امروز استانداران زیادی دیده‌ام و عملکرد آنها را مورد بررسی قرار داده‌ام و به اصطلاح استاندارشناس شده‌ام؛ اما امروز شهادت می‌دهم که کرمان تا به حال استانداری مثل جناب رزم‌حسینی به خود ندیده است. رزم‌حسینی کسی است که شب و روز در حال برنامه‌ریزی و اقدام عملی برای توسعه پایدار استان است.»
حضرت آیت‌ا… که انگار این سخن برایش جالب آمده بود فرمودند: این که خوب است. مشکل چیست؟
گفتم: «مشکل اینجاست که افراطیون از چپ و راست به بهانه‌های مختلف عرصه را بر این مرد تنگ می‌کنند. یک روز به بهانه برگزاری مراسم تجلیل از عطا احمدی و حواشی مربوط به آن و یک روز هم به بهانه تغییر یک مدیرکل و البته همه نیک می‌دانیم که این بهانه‌های سیاسی، ظاهر قضیه است و مشکل در جای دیگری است. لذا انتظار ما از حضرتعالی این است که مثل سابق از جناب رزم‌حسینی حمایت نمایید و به همه دوستداران کرمان هم توصیه نمایید که این چنین نمایند.»
کلام من که به پایان رسید حضرت آیت‌ا… جملات ارزشمندی را بیان کردند که بهانه نگارش این متن گردید سخنانی که من با کسب اجازه از محضرشان اقدام به باز نشر آن می‌نمایم. حضرت آیت‌ا… فرمودند: «من همواره از آقای رزم‌حسینی حمایت کرده‌ام و باز هم حمایت می‌کنم. امروز همه ما رزم‌حسینی را قبول داریم. هم ما و هم دولت، رزم‌حسینی به ویژه در احیای بخش خصوصی برنامه‌هایی دارد که اگر استانداران سایر استان‌ها هم به آن عمل کنند به جایگاه واقعی خود می‌رسند و شاهد رونق اشتغال و آبادانی کشور خواهیم بود.» خوب عنایت کنید، آقای مظهری می‌گوید من از سال 1335 تا به امروز استانداری مثل رزم‌حسینی ندیده‌ام.
وزیر کشاورزی دولت سازندگی جناب آقای کلانتری می‌گوید در میان صدها استانداری که تاکنون دیده‌ام رزم‌حسینی بی‌نظیر است. دریابان شمخانی، همرزم دیروز و امروز جناب آقای رزم‌حسینی می‌گوید برای پیشرفت کشور باید از طرح‌های فوق‌العاده رزم‌حسینی از جمله مثلث توسعه، همیاران آب، شهر نمونه اقتصاد مقاومتی و … استفاده کرد.
حضرت آیت‌ا… هاشمی می‌فرماید اگر استانداران سایر استان‌ها از طرح‌های رزم‌حسینی استفاده کنند شاهد آبادانی کشور خواهیم بود. به نظرم مساله روشن است مردی از تبار لشکر 41 ثارا… امروز سکان مسائل اجرایی استان را به دست گرفته است و به تعبیر سردار معزز سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی، امروز رزم‌حسینی مثل دیروز در حال جنگیدن است دیروز برای نجات میهن از تجاوز دشمن بعثی و امروز برای نجات استان کرمان از زیر بار مشکلات عدیده. او امروز به تعبیر دریابان شمخانی یک رزمنده واقعی است و به تعبیر فرمانده‌اش حاج قاسم، پیشانی لشکر 41 است که برای آبادانی کرمان وارد عرصه شده است. اگر لشکر ثارا… در 8 سال دفاع مقدس لقب «همیشه پیروز» را از آن خود کرد، نبود مگر به همت زنان و مردان باغیرت کرمانی. همه آنانی که دل در گرو حفظ این نظام مقدس داشتند ولو به بهای تقدیم جانشان. و امروز نیز که سکان اجرایی استان به دست این فرزند غیور لشکر 41 ثارا… قرار گرفته بر این باورم که نام کرمان می‌تواند بر تارک تاریخ توسعه پایدار ایران بدرخشد آن هم به یک شرط، حمایت همه دوستداران اعتلای کرمان از جناب رزم‌حسینی با هر سلیقه سیاسی و فاصله گرفتن از حواشی بی‌ارزش و زودگذر سیاسی. ان‌شاءا…

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *