پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | افزایش 300 درصدی اجاره بهای مسکن در کرمان

افزایش 300 درصدی اجاره بهای مسکن در کرمان





۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۱۴

افزایش 300 درصدی اجاره بهای مسکن در کرمان
رییس اتحادیه مشاوران املاک کرمان با ابراز نگرانی از افزایش بی‌رویه اجاره بهای منازل مسکونی طی سال‌های اخیر در شهر کرمان، این افزایش قیمت در یک دهه گذشته را 300 درصد ذکر کرد و گفت: متاسفانه این افزایش قیمت باعث شد در سال جاری برخی از مستاجران کرمانی به چادرنشینی در زمین‌های اجاره‌ای و در مواردی به چادر زدن در اطراف شهر روی آورند.
به گزارش ایسنا محمود رشیدزاده کرمانی افزایش قیمت اجاره بهای منازل سکونی در شهر کرمان از سال 84 تا 92 را 250 درصد و از سال 92 تاکنون را 50 درصد ذکر کرد. وی افزود: من همواره وضعیت نگران کننده مستاجران شهر را به گوش مسئولان می رساندم اما متاسفانه نه تنها مشکل آنها که اکثرا نیز از قشر ضعیف جامعه هستند بهبود نیافت، بلکه روزبه روز وخیم‌ترنیز شده است. رشیدی زاده با ذکر این ضرب المثل که «به دریا رفته می داند مصیبت‌های طوفان را» این سوال را مطرح کرد که کدام یک از مسئولان شهر ما مستاجر بوده اند که بتوانند مشکلات مستاجران را درک کنند؟
رییس اتحادیه مشاوران املاک کرمان گفت: ما خیلی «طوفان طوفان» کردیم اما هیچ کس نفهمید ما چه می گوییم. وی با بیان اینکه «برخی از واقعیت های که در آژانس های معاملات ملکی سطح شهر به ما گزارش می شود، اشک هر انسانی را در می آورد» گفت: اگر دیدید یک پیرمرد به همراه زن و دو دختر جوانش وسایلش بالای یک کامیون است و 3 روز به اکثر املاکی های شهر و حاشیه شهر مراجعه کرده است و هنوز نتوانسته جایی را برای سکونت اجاره کرد چه احساسی پیدا می کنید؟، اگر دیدید که یک نفر جلوی زن و بچه‌اش در بنگاه املاک از ناتوانی در اجاره کردن یک واحد مسکونی هرچند محقر جلوی چند نفر گریه می کند، چه احساسی به شما دست می دهد. رییس اتحادیه مشاوران املاک کرمان افزود: این‌ها واقعیت‌های جامعه است، واقعیت هایی که دل هر انسانی را می‌آزارد و متاسفانه تاکنون تلاشی برای برون رفت از این وضعیت از ناحیه نهادهای مرتبط دیده نشده است.
رشیدی زاده فزود: ما مستنداتی در اختیار داریم که یک نهاد در شهر کرمان که وظیفه ذاتی آن تولید مسکن و واگذاری زمین به قشر ضعیف جامعه است، صدها قطعه زمین مسکونی را به جای واگذاری به این قشر، به قیمت بسیار ناچیزی (هر قطعه زیر 10 میلیون تومان) به یک شرکت خصوصی واگذار کرده است وصدای هیچ رسانه ای هم بلند نشد.
وی خاطر نشان کرد: اگر این زمین‌ها به قشر ضعیف جامعه واگذار می‌شد، اکنون آنها با مشکل کمتری در شهر مواجه بودند. این فعال بخش مسکن با اشاره به اینکه در بسیاری از بخش‌های فرعی، ما شاهد ورود دولت برای برون رفت از مشکل هستیم اما در بخش مسکن و بخصوص مسکن استیجاری که بسیاری از مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، شاهد ورود دولت‌ها نبوده‌ایم. رشیدی زاده با انتقاد از بی توجهی دولت یازدهم به حوزه مسکن و ازدیاد مشکلات مردم در این حوزه گفت: ما به طرح مسکن مهر در دولت سابق ایراد وارد می کردیم، اما اکنون اعتراف می کنیم که اگر همین مسکن‌های مهر در کرمان نبود، اکنون ما با یک «حلبی آباد» در این شهر مواجه بودیم.
وی با ذکر این ضرب المثل که «کفش کهنه در بیایان نعمت است» افزود: اکنون مالکان مسکن مهر وقتی می بینند که بسیاری از مردم همین آپارتمان کوچک هم ندارند و در به در به دنبال خانه‌ای اجاره ای در روستاهای اطراف شهر هستند، در و دیوار خانه‌شان را زیارت می کنند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *