سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۱۸

مرتضوی ممنوع الخروج نیست
ایسنا نوشت: معاون قضایی دادستانی کل کشور گفت:‌ ممنوع‌الخروج بودن سعید مرتضوی از سوی مرجع قضایی رفع شده و وی ممنوع الخروج نبوده است. حسین ذبحی با بیان این مطلب، گفت: وی پیش از این ممنوع‌الخروج بود. همان مرجع قضایی که مرتضوی را ممنوع الخروج کرده بود، متعاقبا نسبت به رفع ممنوع‌الخروجی وی اقدام کرد. وی دامه داد: رفع ممنوع الخروجی وی مربوط به روزهای اخیر نیست و قبلا اتفاق افتاده بود. معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: از نظر مرجع قضایی آقای مرتضوی ممنوع الخروج نیست.

کسانی که کرسنت را با ترکمانچای مقایسه می کنند، به ضرری که به مردم زده اند توجهی ندارند
بیژن نگنه وزیر نفت گفت که طبق قانون نمی تواند در مورد کرسنت سخن بگوید. به گزارش انتخاب وزیر نفت در پاسخ به سئوالی در مورد ماجرای کرسنت گفت: به این مساله نمی توان در یک دقیقه پرداخت، کسانی که کرسنت را با ترکمانچای مقایسه می کنند، توجهی به میلیاردها دلار ضرری که برخی به اسم خدمت به مردم زده اند ندارند. وزیر نفت افزود: دیگران در این باره حرف می زنند اما من طبق قانون نمی توانم در این باره اظهار نظر کنم هر چند پرداختن به این موضوع نیازمند زمان طولانی تری است. زنگنه همچنین با اشاره به ادعای بابک زنجانی مبنی بر اینکه در دوره تحریم به کشور خدمت کرد،گفت: این در حالی است که تحریم ها را به نفع خود دور زد و 2.7 میلیارد دلار پول مردم را خورده است و نمی دهد. زنگنه افزود: علاقه ندارم درباره پولهای بابک زنجانی صحبت کنم چرا که هر زمانی در این باره سخن گفتم مورد هجمه یک هفته ای همکاران شما قرار گرفتم. زنجانی دروغ زیاد می گوید البته در میان سخنانش کمی هم راست می گوید. وزیر نفت در ادامه افزود: تا سال 93 مبلغ 5.3 میلیارد دلار میعانات گازی به برخی کشورها فروخته شد که پولش به علت تحریم ها نیامده است اما نگرانی از پول نداریم چرا که در حساب دولتی کشورهای هدف قرار دارد که با لغو تحریمها آنان را دریافت خواهیم کرد. وی افزود: البته این مهم تجربه ای شد که بعد از سال 93 دیگر این کار را نکنیم بلکه ابتدا پول می گیریم و سپس میعانات گازی ارائه می کنیم.

کرمان یکی از سه استان اصلی درگیر با تنش‌های آبی
سه استان کرمان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی در صدر استان‌هایی هستند که در تنگنای آبی بلندمدت قرار دارند. قائم مقام وزارت نیرو در گفتگو با تابناک اقتصادی اظهار کرد: مناطق بحرانی کشور از دو جنبه یعنی میزان بارندگی‌ها و ظرفیت‌های آبی قابل بررسی است. از لحاظ میزان نزولات جوی و میزان بارندگی، تقریبا مناطق کویری و حاشیه کویر بویژه در سال جاری با تنگنای آبی مواجه هستند. ستار محمودی گفت: برخی از مناطق مثل هرمزگان، خوزستان، بوشهر، جنوب فارس، بخش‌هایی از سمنان، خراسان جنوبی، بخش‌هایی از استان اصفهان و یزد امسال میزان بارش‌های به مراتب کمتر از سال‌های قبل داشته و با تنش‌های آبی مواجه هستند. برخی از استان‌های دیگر که سال‌های گذشته از بارش‌های خوبی برخوردار بودند نیز امسال با این تنگنا مواجه شده‌اند مانند استان کرمانشاه، ایلام که نسبت به سال‌های قبل کاهش بارش داشته‌اند. او افزود: جنبه دیگر قابل بررسی پتانسیل مناطق از لحاظ برخورداری از منابع آبی است که در این زمینه بخش‌های عمده مناطقی که در تنگناهای آبی بلندمدت قرار دارن،د در همین استان‌های نامبرده وجود دارد اما در صدر این‌ها استان کرمان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی است. محمودی تاکید کرد: منابع آب زیرزمینی در این استان‌ها به شدت تحلیل رفته است. به لحاظ منابع آب سطحی استان‌هایی که نام بردم در طول سال‌های گذشته نیز با نوساناتی با بحران مواجه بوده‌اند. به گفته او آسیب‌پذیری مناطق آبی در کل مناطق کشور پخش شده است اما نقطه ثقل آن در مناطق کویری و حاشیه آن است. در بعضی از استان‌ها می‌بینیم منابع آبی خود و مناطق همجوار را به خدمت گرفته‌اند. آن چیزی که مشکل‌ساز بوده است تراکم جمعیتی است که در این مناطق ایجاد شده است که نمونه بارز آن را در استان تهران می‌توان مشاهده کرد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *