پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ابن العراق

ابن العراق





۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۴۹

ابن العراق
چندی پیش و در پرتو عنایات حضرت حق، زیارت دوباره عتبات عالیات با جمعی از دانشجویان دانشگاههای استان نصیبم گردید، سفری معنوی که هر چه انسان بیشتر میرود تشنهتر میشود و زیارت دوباره و چندباره این اماکن شریفه را از درگاه خداوند منان مسألت می‌نماید.
در این سفر و در یکی از روزهای اقامتِ در شهر نجف اشرف، پس از زیارت حرم حضرت امیرالمومنین علی علیهالسلام برای بازگشت به هتل در حال عبور از بازار اصلی شهر نجف بودم که متوجه دکان عبافروشیای شدم که مرد جوان و خوش خلق عراقی مرا برای خرید عبا به داخل مغازه خود دعوت کرد. در حال دیدن پارچههای عبا بودم که از من سوال کرد که اهل کدام شهر ایران هستی و من در پاسخ گفتم کرمان و ادامه دادم نام کرمان را شنیدهای؟ و او در جواب گفت: کرمانشاه! و من گفتم نه کرمان شهری است در جنوب شرقی ایران و با کرمانشاه فاصله خیلی زیادی دارد. او از کرمان و اینکه چگونه شهری است از من سوال کرد و من بلافاصله و بیاختیار برای توصیف کرمان برای این مرد عراقی به او گفتم که کرمان همان زادگاه ژنرال سلیمانی است و از او پرسیدم «تعرف سلیمانی؟ « آیا سلیمانی را میشناسی، هنوز جملهام تمام نشده بود که مردجوان عراقی پاسخ داد بله …. «آنی اعرف سلیمانی» من سلیمانی را میشناسم از او پرسیدم «کیف سلیمانی» در نظر تو سلیمانی چگونه انسانی است؟ مرد جوان در حالی که پارچه های رنگا رنگ عبای عراقی را در مقابل من باز می کرد این گونه به سوالم جواب داد: «هو یتمنی الشهاده لاجل عتبات المقدسه» او در آرزوی شهادت برای دفاع از عتبات مقدسه است و کلامش را در توصیف حاج قاسم این گونه ادامه داد که: «سلیمانی هو ابن العراق» سلیمانی فرزند عراق است … جملهای پر مغز که مرا برای لحظاتی عمیقا به فکر فرو برد. خدایا چه می‌شنوم، شهر نجف و بازار نجف، همان شهری که چند سال قبل به واسطه اعمال برخی سیاستهای تفرقهافکنانه توسط دشمنان شیعه شاهد اهانت و رفتارهای ناروای برخی شهروندان و بازاریان عراقی نسبت به زائران ایرانی بودم! حالا چه اتفاقی افتاده است که یک مرد جوان عراقی در توصیف یک ژنرال ایرانی لب به سخن میگشاید و میگوید هو ابن العراق! … پارچهای را انتخاب و با اصرار من و تعارف جوان عراقی هزینهاش را میپردازم و از او خداحافظی میکنم و روز بعد برای زیارت مضجع شریف مولای عشق دو جهانم حضرت اباعبدا… الحسین علیهالسلام و علمدار با وفایش حضرت عباس علیهالسلام رهسپار کربلا میشوم.
شب دوم اقامتمان در کربلا بود که با عدهای از دوستان برای ملاقات با یک دیگر در بینالحرمین قرار میگذاریم … در گرماگرم گفتگو با دوستان در بین الحرمین بودم که متوجه عدهای از جوانان عراقی میشوم که ملبّس به لباس نظامی ارتش عراقاند جوانانی که این روزها نام «الحشد الشعبی» بسیج مردمی بر آنها نهاده شده و با عشق وافری که به سرزمین مادری خود و خاصه عتبات مقدسه دارند جانشان را در طبق اخلاص نهاده و رهسپار مبارزه با یزیدیان زمان یعنی همان گروه تروریستی داعش شدهاند، حالا انگار در مرخصی به سر میبرند و برای دیدار با اقوام و مهمتر از همه زیارت امام و مقتدای خویش به کربلا آمدهاند.
به درخواست یکی از دوستان نزد آنها میرویم و پس از گرفتن چند عکس یادگاری باب سخن را با چند تن از آنها باز میکنم و سووالاتی راجع اوضاع عراق و مبارزه با داعش از آنها می‌پرسم و در ادامه با مرور خاطره گفتگو با جوان عراقی در بازار نجف از یکی از آنها میپرسم «عفوا جیبی تعرف سلیمانی؟ «سلیمانی را میشناسی؟» و او میگوید: «مِنُو؟» چه کسی؟ و من میگویم: «جنرال ایرانی، قاسم سلیمانی» و او بلافاصله و با تکرار این جمله که بله، بله میشناسم دستش را به نشانه صمیمیت بر شانه من میگذارد و من از این اظهار دوستی او استفاده می‌کنم و خطاب به او میگویم: «من از یک هم وطن عراقی شما در نجف راجع به سلیمانی پرسیدم که نظرت درباره سلیمانی چیست و او در پاسخ گفت که سلیمانی فرزند عراق است» شما چه توصیفی از سلیمانی داری؟ و او گفت: «ای آنی اگول سلیمانی ابن العراق و نحن ابناء الایران» بله من هم مثل آن مرد جوان نجفی میگویم که سلیمانی فرزند عراق است و ما نیز البته فرزندان ایرانیم! و کلامی که این گونه ادامه یافت «ماکو فرق بیننا و بینکم و …» هیچ فرقی بین ما و شما نیست ما همه شیعه هستیم و وظیفه داریم از کیان و حیثیت شیعه دفاع کنیم «کلنا حشد الشعبی لدفاع من العتبات و من شیعه» همه ما نیروهای بسیج مردمی برای دفاع از عتبات مقدسه و دفاع از شیعه هستیم.
جملهای رسا و گویا که به نظرم نیاز به هیچ توضیحی ندارد،
بله ما همه بسیجیان جهان اسلام هستیم چه ایرانی باشیم و عراقی، چه لبنانی باشیم و سوری و …. بسیجیانی که در دفاع از آرمان مقدسمان و تحت فرمان ولی امرمان حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای جانمان را در طبق اخلاص می‌نهیم واز هیچ تلاش و کوششی فرو گذار نمی‌کنیم. دیروز جان نثار حضرت امام سلام‌الله علیه بوده‌ایم و امروز جان نثار رهبر معظم انقلاب و انشاءالله در فردایی نه چندان دور جان نثار مهدی فاطمه (عج).
هفته بسیج بر همه غیور مردان بسیجی در اقصی نقاط جهان اسلام در ایران، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، افغانستان و یمن و خاصه بر مقتدای بسیجیان جهان رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای حفظه‌الله و فرمانده شجاع و دلاورش مالک اشتر زمان حاج قاسم سلیمانی مبارک باد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *