سایت خبری پیام ما آنلاین | استعفای جلال پور از ریاست اتاق بازرگانی کرمان توسط هیات نمایندگان اتاق پذیرفته شد استاندار راضی نیست

استعفای جلال پور از ریاست اتاق بازرگانی کرمان توسط هیات نمایندگان اتاق پذیرفته شد استاندار راضی نیست





۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۰:۰۸

استعفای جلال پور از ریاست اتاق بازرگانی کرمان توسط هیات نمایندگان اتاق پذیرفته شد
استاندار راضی نیست

پیام ما- اتاق بازرگانی کرمان روز پنج‌شنبه با صدور بیانیه‌ای، استعفای محسن جلال پور از ریاست اتاق را پذیرفت. این در حالی است که اتاق بازرگانی ایران هنوز استعفای جلال پور را به‌طور رسمی نپذیرفته است.
یکشنبه گذشته بود که محسن جلال‌پور در اقدامی ناگهانی از ریاست اتاق بازرگانی ایران و کرمان استعفا داد. وی ابتدا در بیانیه‌ای با اعلام اینکه «در بستر بیماری افتاده‌ام.رمقی نمانده. پزشکان صریحاً مرا از اشتغالات سنگین و تنش‌زا تا پایان عمر نهی می‌کنند.می‌دانم در بحبوحه کارزار سخت شما زنان و مردان کارآفرین ایرانی، برای نجات اقتصاد ملی نمی‌توان پذیرفت سخنگوی بخش خصوصی، ناقص و نیمه‌کاره در خدمتتان باشد.» استعفای خود را از ریاست اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد. چند ساعت بعد وی بیانیه‌ای دیگر صادر کرد و گفت که «اکنون‌که بیماری قلبی مرا از پای انداخته و پزشکان موکدأ مرا از بازگشت به کارهای دشوار منع می‌کنند صلاح مردم کرمان را در انتخاب رئیس جدید برای اتاق کرمان می‌بینم. بدین‌وسیله استعفای قطعی خود از ریاست اتاق کرمان و عضویت در هیات نمایندگان دور هشتم آن اتاق را به اطلاع بزرگان می‌رسانم. این استعفا قطعی و متکی به عقل و تدبیر و از سر وظیفه‌شناسی و امانت‌داری و در غایت عذرخواهی است.»
واکنش اتاق ایران و کرمان به استعفا
این 2 استعفا با واکنش اتاق‌های بازرگانی ایران و کرمان روبرو شدند. اتاق بازرگانی ایران همان روز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «متأسفانه کسالت پیش‌آمده و نیاز به استراحت برای مدتی اتاق را از فعالیت آقای جلال پور محروم خواهد کرد. احساس مسئولیت‌پذیری این عزیز و اعلام استعفا از جانب ایشان به هیأت نمایندگان اتاق ایران اقدام متواضعانه‌ای برای واگذاری تصمیم در چنین شرایطی به هیات نمایندگان به‌عنوان رکن عالی اتاق ایران بود. هیأت رئیسه اتاق ایران ضمن قدردانی از تلاش‌های ریاست محترم ، استعفای ایشان را به‌رسم امانت تا بهبودی و سلامت کامل محفوظ نگه خواهد داشت و در این مدت عهده‌دار وظایف اتاق خواهند بود.» اتاق بازرگانی کرمان اما با تأخیری 2روزه، بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده بود: «اکنون‌که قلب محسن جلال پور بنای ناسازگاری گذاشته و برخلاف سال‌های طی شده عمرش، قصد نامهربانی دارد، هیات نمایندگان و هیات رئیسه اتاق کرمان بر خود واجب می‌بیند ضمن تلاش برای صیانت از دستاوردهای چندین ساله وی، برای سلامتی و بازگشتش به عرصه اقتصاد دست به دعا بردارد و روزی را به انتظار بنشیند که مرد خستگی‌ناپذیر دیار کریمان، شکوه و جنب‌وجوشی دوباره را به اقتصاد استان و کشور بخشد. به امید آن روز.»
موافقت اتاق کرمان با استعفا
درحالی‌که اتاق کرمان در این بیانیه خواستار بازگشت جلال پور به عرصه اقتصاد استان و کشور شده بود، در بیانیه روز پنج‌شنبه خود با این استعفا موافقت کرد. در این بیانیه آمده است: « با عنایت به اصرار مکرر آقای جلال پور مبنی بر طرح و اعلام وصول استعفا در اولین جلسه هیات نمایندگان اتاق کرمان و با توجه به ملاقات حضوری با ایشان در منزل و بررسی تمامی جوانب مربوط به‌سلامتی نامبرده به‌عنوان اولویت اول هیات نمایندگان اتاق کرمان و همچنین برگزاری جلسه‌ای مستقل با اعضای خانواده ایشان جهت بررسی آخرین شرایط درمان آقای جلال پور، درخواست استعفای وی رسماً اعلام وصول و در جلسه مطرح شد. هیات نمایندگان اتاق کرمان ضمن تشکر و قدردانی فراوان از زحمات بی‌بدیل و ارزشمند آقای جلال پور طی 14 سال گذشته در اتاق کرمان، از حمایت‌های کلیه مقامات کشوری و استان، فعالان و کارشناسان اقتصادی سراسر کشور که در روزهای اخیر با ابراز محبت از طریق ارسال پیام، تماس تلفنی و یا به‌صورت حضوری جویای سلامتی و روند درمان رئیس اتاق کرمان و ایران بوده و یا خواستار ادامه فعالیت ایشان بوده‌اند، کمال تشکر دارد. هیات نمایندگان اتاق کرمان صرفاً با در نظر داشتن اولویت سلامتی ایشان، با وصول نامه موافقت کرد.» اتاق کرمان همچنین اعلام کرده که در جلسه بعدی، رئیس اتاق مشخص می‌شود.
اتاق کرمان در حالی زودتر از اتاق ایران با استعفای جلال پور موافقت کرده که یک منبع آگاه در این رابطه به پبام ما می گوید: «استاندار کرمان از این تصمیم اتاق کرمان چندان راضی نیست و در 24 ساعت گذشته چندین بار مراتب نارضایتی خود را ابراز کرده است. وی معتقد است پارلمان بخش خصوصی کرمان می‌بایست مانند اتاق ایران به رسم امانت تا بهبودی جلال پور صبر می‌کرد.»

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *