سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۱۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱:۵۸

فراخوان نشدن خودروهای
معیوب فاجعه است
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: فراخوان نشدن خودروهای معیوب برای حل عیب در ایران فاجعه است.
محمد جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه موضوع فراخوان و حل عیب خودروهای معیوب داخلی و وارداتی از موضوعات مهم مغفول مانده در بازار خودروی ایران است. وی با بیان اینکه شاید تعداد خبرهای منتشر شده درباره فراخوان خودروهای معیوب در ایران به تعداد انگشتان دست هم نرسد، خاطرنشان کرد: این به این معنی نیست که خودروهای داخلی و وارداتی در ایران برخلاف همه جای دنیا بی‌نقص بوده و نیاز به فراخوان پیدا نمی‌کنند، بلکه به این معنی است که عرضه‌کنندگان خودرو تعهدی در قبال مصرف‌کنندگان ندارند.
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: در بازار خودروهای وارداتی آشفتگی بسیاری وجود دارد؛ به‌گونه‌ای که نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی در ایران مسوولیت گارانتی و حل عیب بسیاری از خودروهای وارد شده به ایران را قبول نمی‌کنند.
وی افزود: خودروسازان داخلی نیز معمولا خودروهای معیوب خود را فراخوان نمی‌کنند، بلکه این مصرف‌کنندگان هستند که پس از تحویل گرفتن خودرو در برخی موارد به دلیل معایب و نقص فنی آن ناچار به مراجعه مکرر به تعمیرگاه‌ها برای حل عیب می‌شوند.
جعفری با بیان اینکه تا آنجایی که می‌دانم در قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نیز موضوع مهمی مانند فراخوان خودرو مدنظر قرار نگرفته است، تصریح کرد: در این زمینه باید قوانین لازم و شفاف برای الزام خودروسازان و واردکنندگان به فراخوان خودروهای معیوب وضع شود.

خودروهای چری و ام‌‌وی‌‌ام دارای پایین‌ترین کیفیت هستند

سعید موتمنی گفت: در حال حاضر خودروهای MVM و چری دارای پایین‌ترین کیفیت در بین خودروهای چینی هستند و از کمترین استقبال میان مصرف‌کنندگان برخوردارند.
رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو در خصوص کیفیت خودروهای چینی گفت: بهتر است من در این زمینه سکوت کنم و اصحاب رسانه فقط با سر زدن به مراکز خدمات پس از فروش این خودروها از عمق فاجعه خبردار شوند. صف‌های طویل و مراجعه زود هنگام دارندگان اینگونه خودروها نشان از تائید این صحبت است.
سعید موتمنی ادامه داد: کیفیت این خودروها به حدی پایین است که شرکت‌های تولید کننده خودروی چینی شرایطی فراهم کردند که بتوان با دو یا سه میلیون تومان به صورت اقساط خودرو خرید و متاسفانه برخی از هموطنان بدون توجه به کیفیت خودرو اقدام به خرید اینگونه خودروهای چینی می کنند. در حال حاضر خودروهای MVM و چری دارای پایین‌ترین کیفیت در بین خودروهای چینی هستند و از کمترین استقبال میان مصرف‌کنندگان برخوردار هستند.
وی تصریح کرد: به طور کلی سیاست خودروسازان چینی فروش قطعات ارزان قیمت و به تعداد بالا است. در واقع سود اصلی آنها از خدمات پس از فروش است بر همین اساس به دنبال تولید خودروی با کیفیت نیستند و همین مسئله سبب شده که در بازار ایران این خودروها از پایین ترین کیفیت نسبت به دیگر خودروها برخوردار باشند.
موتمنی در خصوص آگهی‌های مندرج در روزنامه ها گفت: مردم باید هوشیار باشند که اسیر این آگهی‌های تبلیغاتی نشوند. هر آگهی فروش نیازمند مجوز از سازمان حمایت از مصرف‌کننده است و شماره مجوز باید در آگهی ذکر شده باشد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *