پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱:۵۴

استاندار در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی منطقه هفت:
نمایندگان بدنبال اشتغال باشند نه تغییر مدیران
عطیه بهره بر/خبرنگار پیام ما- استاندار کرمان ۱۳ مرداد امسال در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی منطقه۷ (سیرجان و بردسیر) گفت: سیاست زمانی منزلت، ارزش و قرب دارد که در جهت تعالی و رشد، اقتصاد و فرهنگ مردم قرار گیرد.
علیرضا رزم حسینی تصریح کرد: نماینده محترمی که در مجلس حق رای دارد، کارنامه موفق او در حوزه فرهنگ و اقتصاد تجلی پیدا می کند و اگر وقت خود را در حوزه سیاسی تعویض مدیر، بخشدار و فرماندار قرار دهد در صورتی که در حوزه مسئولیت او نیست، با گذشت زمان مردم از او ناراضی می شوند. وی افزود: به طور مثال اگر آقای حسن پور به دنبال حق آب و برق، اعتبارات و اشتغال مردم باشد خیلی بهتر است از اینکه امروز به دنبال این باشد که مدیر‌کل عوض کند و یا دوستان خود را در سمت مدیر کلی یا بخشداری قرار دهد که خوشبختانه تا به حال از نماینده مردم سیرجان و بردسیر چنین موردی را ندیده ایم. استاندار کرمان گفت: امروز هر ۱۰ نماینده محترم استان در حوزه ی اجرای اقتصاد مقاومتی پیشگام هستند و هر کدام برای آبادانی حوزه خود بخشی را تحت نظر قرار داده اند. رزم حسینی با اشاره به اینکه فکر اصلی مدیران ما باید کاردانی، توانمندی و شایستگی باشد تصریح کرد: رها کنید سیاسی کاری ها را زمانی که جوانان ما بیکار هستند. بعد از گذشت ۳۷ سال سیاسی کاری و کار سیاسی امروز اگر نتوانیم به عقلانیت اقتصادی و سیاسی برسیم، هیچ رشدی نداشته ایم. وی گفت: رفاقت های سیاسی باشد، فکر و سلایق سیاسی هم باشد . کسی نمی تواند جلوی فکر کسی را بگیرد اما می گویم در حالی که با فکر های متعدد دور یک میز نشسته ایم می توان در امر توسعه اقتصاد مقاومتی کار کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خبرداد:
استان کرمان
بالاتر از متوسط کشور در حوزه تامین مالی پروژه‌ها
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: با توجه به شرایط تامین مالی که در کشور وجود دارد، استان کرمان جلوتر از متوسط کشوری در حوزه تامین مالی پروژه‌ها حرکت کرده و تاکنون در این زمینه مشکلی نداشتیم و در ادامه نیز با درایت مدیریت استان، در خصوص پروژه های نیمه تمام، کار دنبال خواهد شد.
به گزارش ایسنا منطقه کویر، «جعفر رودری» دیروز 13 مردادماه در شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان اظهار کرد: بنا به تاکید استاندار، ظرفیت های اعتباری قانون بودجه امسال آماده شده و طبقه بندی از ظرفیت ها وجود دارد و چهار گروه اصلی را برای پیگیری ظرفیت های بودجه از جمله ردیف های متمرکز بودجه، تسهیلات و فاینانس، اوراق مشارکت، اسناد خزانه، مواردی مربوط به قیر رایگان و … را شامل می شود. وی با تاکید بر اینکه باید مدیران به گونه ای برنامه ریزی کنند تا در پایان سال از ردیف متمرکزی که در اختیار سازمان است، بتوان سهم استان را رقم زد، تصریح کرد: مدل توزیع اعتبارات برای استفاده از روش علمی، مشخص شده و مبنای کار ما برای توزیع اعتبارات، مشخص شده است. رودری در ادامه با اشاره به بودجه سال جاری بیان کرد: رقم ابلاغی مربوط به هزینه استان تا این مرحله 335 میلیارد تومان است که 101 میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده ضمن آنکه باید گفت مه همه استان ها این وضعیت را در تخصیص بودجه دارند. رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان اظهار کرد: 779 میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی ابلاغی است که ردیف های مربوط به پروژه های ملی استانی شده و نفت و … می باشد. وی افزود: آخرین تخصیص تملک دارایی 50 درصد بوده که 14 درصد به شکل نقد به خزانه استان واریز و بقیه به شکل اوراق خزانه و … فروخته و پول واریز خواهد شد.

رونمایی از دستگاه «گاما سل»
نجمه سعیدی – چهارشنبه 13 مرداد ماه، مراسم رونمایی از دستگاه «گاما سل» در محل اداره کل انتقال خون استان کرمان با حضور جمعی از مسئولین برگزار شد.
دستگاه «گاما سل» برای اولین بار در منطقه جنوب شرق کشور در کرمان راه اندازی میشود.این دستگاه، خون اهدا شده را در معرض اشعه «گاما»قرار می دهد تا در زمان مصرف خون توسط بیمار ودریافت کننده، پیوند خونی با موفقیت بیشتری انجام شود که برای درمان بسیاری از بیماری های شدید خونی مثل لوسمی ها و…کاربرد فراوانی دارد. در این مراسم «زهرا موسی پور» مدیر کل امور فرهنگی اجتماعی استانداری و همچنین دکتر «حمیدرضا رشیدی نژاد» معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی حضور داشتند. مسئولین استانی به همراه دکتر «مهدی زاده» مدیر کل انتقال خون کرمان از بخش های مختلف انتقال خون مانند بخش پذیره نویسی سلول های بنیادی خون ، بخش تولید فر آورده های خونی وآزمایشگاه و…. بازدید به عمل آوردند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *