پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | فرماندار بم در پاسخ به «پیام ما»: ۱۳ طرح زیربنایی سهم شرق استان است

فرماندار بم در پاسخ به «پیام ما»: ۱۳ طرح زیربنایی سهم شرق استان است





۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۱۳

فرماندار بم در پاسخ به «پیام ما»:
۱۳ طرح زیربنایی سهم شرق استان است
با ابتکار رییس اداره ارشاد شهرستان بم؛ مسولین بمی با مطبوعات گفت و گو کردند
سکینه خدیشی خبرنگار «پیام ما»-جلسه هم اندیشی خبرنگاران با فرماندار ، شهردار و ریس شورای شهر بم فرصت خوبی بود که توسط سیف الدینی ریس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر بم بوجود آمد . در ابتدای این جلسه اشک فرماندار بم از مطبوعات خواست رسالتی که براساس قانون مطبوعات بر عهده آنها گذاشته شده است راانجام دهند و حلقه ی واسطی بین مردم و مسئولین باشند و از مسئولین خواست که روزنامه های محلی را مطالعه کرده و از روزنامه هایی که مطالبات مردم را پیگیری می کنند استقبال کنند و دولت موظف است در حد توانش مطالبات مردم پاسخگو باشد. اشک افزود: از جهت گیری های سیاسی مطبوعات استقبال می کنیم و در نظام جمهوری اسلامی آزادی بیان در چارچوب قانون به رسمیت شناخته شده است و یکی از خواسته های انقلاب همین موضوع بوده است. فرماندار بم پیرامون انتخابات پیش رو در هفتم اسفند اضافه کرد: ما به عنوان دولت می خواهیم انچه مقام معظم رهبری گفته است در شهرستان بم را اجرا کنیم و آن هم حق الناس و سلامت انتخابات است و فراهم کردن زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات می باشد. فرماندار در پاسخ به سوالی درباره عدم رعایت عدالت در توزیع آگهی های ثبتی در این شهرستان گفت:جلسه ای تحت عنوان ساماندهی آگهی های مطبوعات با حضور نماینده دادستان و ریاست ثبت اسناد گذاشته شده است و رئیس ارشاد بم پیگیری های لازم را در این ارتباط انجام می دهد. اشک در مورد دخالت برخی مسولین در کار شورا و تصمیمات اعضا نیز توضیح داد: شورای شهر دارای شخصیتی است که نظام جمهوری به این شورا داده است و سرمنشا ان از قران کریم گرفته شده است و چارچوب روال کاری شورا مشخص و مصوبات شورا باید منطبق بر قوانین و مقررات جاری مملکت باشد و برای شورا جایی که این تطبیق را تشخیص می دهد و به آن اعلام می کند فرمانداری شهرستان ها می باشد.
خبرنگار «پیام ما» نیز از سهم شهرستان بم از برنامه های عمرانی استاندار در بم سوال کرد که اشک گفت:رزم حسینی استانداری خلاق می باشد که طرح های خلاقانه ای در استان کرمان مطرح کردند از جمله طرح مثلث توسعه که هدف از این طرح مشارکت مردم در ایجاد زیربناها و سرمایه گذاری در مناطق مختلف استان است که ما هم در شهرستان بم طرح مثلث توسعه را دنبال کردیم .وی ادامه داد: بیش از 13 طرح در قالب مثلث توسعه داشتیم و پیشنهاد دادیم و کارهایی روی آنها انجام شده است مبالغ این 13 طرح چیزی معادل 375 میلیارد سرمایه گذاری نیازمند است . اشک گازرسانی را از طرح های در دست انجام زیربنایی در شهرستان بم دانست و افزود:گازرسانی در سطح شهر به سرعت خوبی در حال انجام است و در ماه گذشته 30کیلومتر لوله گذاری داشته ایم و حدود25درصد پیشرفت فیزیکی در شهر داشته و پروژه گازرسانی به بم چیزی حدود 15 درصد آن مانده است.
وی یکی دیگر از طرح های زیربنایی در حال پیگیری را طرح انتقال آب از سد نساء برای آشامیدن مردم شرق استان کرمان اعلام کرد و گفت: در مرحله اول انتقال آب به بم و بروات می باشد. فرماندار بم مبنای توسعه در بخش صنعت،را صنایع خودروسازی ذکر کرد و گفت: توسعه صنعتی که انجام گرفته منجر به این شد که در سال گذشته نسبت به سال قبل بیش از 2 برابر اشتغال ایجاد کنیم و امسال که رکود روبرو هستیم بنابراین ما جایگاه خود را برنامه های استاندار در کرمان داریم و تلاش می کنیم بیشتر از این بتوانیم از طرح هایی که در استان مطرح است استفاده کنیم . اشک همچنین در بخش گردشگری به طرح توسعه گردشگری شهرستان با کمک دانشکده گردشگری و شورای اسلامی شهر در دو بخش رایزنی با افراد اجرایی و برنامه ریزی اشاره داشت.
شهردار بم در پاسخ «پیام ما»: پارک بانوان به زودی تکمیل می شود
مهندس «ریاضی» در ادامه جلسه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.ریاضی با اشاره به پروژه گازرسانی در بم گفت:از همشهریان بمی می خواهم که برای اسفالت کوچه و خیابان بم تا پایان خط انتقال گاز برای اسفالت صبر کنند تا بیت المال هدر نرود و دوباره کاری نشود. وی درباره پروژه های فضای سبز مخصوصاً شهرک رزمندگان گفت:شهرداری بر مبنای بودجه سالیانه آن که مصوبه شورای شهر است انجام کارهای عمرانی و اجرایی انجام می دهد و شهرک رزمندگان با توجه به نیازمندی های آن منطقه و امسال براساس بودجه خود توانستیم حداقل خدماتی را در آن منطقه به همشهریانمان داشته باشیم و پروژه های قابل قبولی از لحاظ خودمان با توجه به اینکه چندین سال کار در ان منطقه انجام نگرفته بوده است کلید خورده است. وی در همین زمینه افزود: دو میدان در انجا تکمیل نشده بود که پروژه پیمانکار مستقل و جدایی دارد و دو پارک محله ای در مرحله اجرا هستند که پیشرفت خوبی دارند و یک پروژه اصلاح جدول ها را در دستور کار داریم .ریاضی در ادامه از باز پس گرفتن لودرهای سرقتی شهرداری که در هفته اول زلزله به سرقت رفته بود در نیریز فارس خبر داد .
شهردار همچنین در پاسخ به خبرنگار پیام ما درباره پارک بانوان توضیح داد: یکی از پروژه های امسال شهرداری پارک بانوان است و مبلغی که شهرداری در بودجه خود گنجانده بود پیمان هایی را با پیمانکارها اسنادی تهیه و در اختیار انها قرار داده شد.حصارکشی از محل اعتبارات فرمانداری در اختیار شهرداری قرار گرفت و مبلغ 150 میلیون تومان از بودجه شهرداری اختصاص یافت که بحث محوطه سازی ، جدول گذاری و موزائیک کاری قسمت ورودی پارک انجام شد. همچنین طرح تکمیلی برای تخصیص مبلغ ۱/۵ میلیارد تومان به شورا فرستاده شد که مصوب شده است و در اولین فرصت برای تکمیل پارک قدم های کامل تری برمی داریم. در ادامه ریاضی پروژه پیاده رو سازی را 60هزار مترمربع اعلام کرد و توضیح داد :پروژه بالغ بر 50 درصد پیشرفت داشته که طبق برنامه زمان بندی به موقع به اتمام می رسد. ریاضی در بحث اراضی قشمی گفت:این اراضی وصله نچسبی است که بخاطر ساخت و سازهای غیرمقاوم به شهر چسبیده است و خلاف ضوابط و اصول شهرسازی هستند و کاربری این املاک مسکونی نیستند. وی افزود:یکی از دستورکارهای شهرداری جلوگیری از ساخت و سازهای خلاف می باشد و وی از همه مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیرقانونی را از طریق شماره تماس شهرداری یا از طریق سیستم پیامکی ان شهرداری را در جریان قرار دهد. وی در بحث کمیسیون 100 گفت: باید ساخت و سازهای غیرقانونی را وارد این کمیسیون شود که اولین مبنای آن رای تخریب است و این کمیسیون مستقل از شهرداری می باشد و رای کمیسیون برای ما قابل احترام می باشد. وی اضافه کرد: در بحث زمینهای قشمی تعداد زیادی پرونده تکمیل و تفکیک کرده ایم و کسانی هستند که ساخت و ساز دائم اما روی بافت میراثی انجام داده اند در یک مقطعی سیستم شهرداری بر یک مبنای غیرواقعی پروانه هایی داده است که تفکیک کرده ایم وی خاطرنشان کرد: در دوران شهرداری بنده هیچ پروانه ای در آن محدوده داده نشده است و برای هر کدام از انها یک روال برخورد را در نظر گرفته ایم. در پایان جلسه ریاضی تشریح کرد: اکثر کارهای شهرداری اجرایی و عمرانی است و کارهای ستادی بسیار خوبی انجام گرفته است که کمتر به چشم می خورد و قابل تقدیر است ازجمله تهیه اسناد مالکیت تعداد زیادی از املاک شهرداری من جمله ساختمان آتشنشانی و ساختمان جنب اداره پست و پیگیری پرونده های حقوقی شهرداری می باشد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *