سایت خبری پیام ما آنلاین | پرسش و پاسخ پزشکی

پرسش و پاسخ پزشکی





۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۰۳

در این ستون قصد داریم پاسخ سوالات پزشکی خوانندگان مان را در زمینه های مختلف پزشکی بدهیم. همچنین توصیه های مهم سلامتی را از زبان خود پزشکان داشته باشیم.
خوانندگان محترم لطفا سوالات خود را در رابطه با تمام رشته های تخصصی پزشکی را به شماره 10009353412500 پیامک کنید تا از طریق دکتر صفا با پزشکان متخصص حاذق شهرمان در میان گذاشته و پاسخ را در این ستون چاپ کنیم.
شماره تلفن مطب دکتر صفا: 32478203
www.drsafa.org
با پیوستن به کانال تلگرام مرکز پزشکی زیبایی دکتر صفا از مهمترین و جدیدترین خدمات زیبایی این مرکز مطلع شده و از خدمات مشاوره رایگان و انلاین بهره ببرید.
Telegram.me/safacenter

6948…0913
مدتی است دچار تنگی نفس شده‏ام به همین خاطر از اسپری سالبوتامل استفاده می‏کنم. آیا مصرف زیاد چای و مایعات باعث تشدید تنگی نفس می‏شود؟ مدتی است بعد از نوشیدن چای و مایعات این حالت به صورت خفیف سراغم می‏آید. لطفا مرا راهنمایی کنید.
پاسخ: خواننده عزیز! بهتر بود در مورد بیماری خود بیشتر توضیح می‌دادید، مشخص نکردید به علت بیماری آسم از این اسپری استفاده می‌کنید یا به دلیل دیگری. با این حـال اگر فرض را بر این بگذاریـم که شما بیمـاری آسـم دارید، باید بگویـم نوشیدن چای ضرری ندارد و باعث تشدید تنگی نفس نمی‏شود البته بهتر است از نوشیدن چای پررنگ پرهیز کرده و چای کم‌رنگ را جایگزین آن کنید. اما اگر به آسم مبتلا نباشید باید به‌طور دقیق مشخص شود که بیماری شما چیست.
برخی از بیماری‏ها مانند ریفلاکس معده باعث می‏شود فرد دچار سرفه و تنگی نفس شود. در این صورت اگر مواد غذایی زیاد و مایعات مصرف کنید ممکن است باعث تشدید این حالت‏ها شود اما متاسفانه شما خواننده عزیز به بیماری خود اشاره‏ای نکــرده‏اید و فقط نام داروی مصرفی خود را اعلام کرده‏اید که امکـان تشخیص دقیق را از ما می‌گیرد.
2380…0913
چهار ماه است که هر دو چشمم را عمل لیزیک کرده‌ام. دید دور چشمم بسیارخوب و عالی است اما تاری دید نزدیکم هنوز برطرف نشده است به‌طوری که اگر بخواهم از فاصله 20سانتی به هر چیزی نگاه کنم احساس فشار و سنگینی دارم و تار می‏بینم. آیا این مشکل به تدریج بهبود می‌یابد یا اینکه باید برای درمان به پزشک مراجعه کنم. علاوه بر این هنوز گاهی اوقات چشمانم قرمز می‌شود و درد می‌گیرد.
پاسخ: در صورتی که سن شما بیش از ۴۰ تا ۴۵ سال است که مشکل دید نزدیک شما بعد از لیزیک کاملا غیر قابل اجتناب بوده و مانند هر فرد سالم دیگری در این سنین نیاز به عینک نزدیک پیدا خواهید کرد اما اگر سن‌تان کمتر است، انتظار نداشته باشید دید فوق‌العاده نزدیکی که قبل از عمل (در فاصله ۲۰ سانتی‌متری) داشته‌اید همچنان بعد از عمل نیز حفظ شود. چه بسا اغلب افرادی که تجربه این عمل را ندارند نیز از چنین دید نزدیکی- برای ۲۰ سانتی‌متری- برخوردار نیستند و عملکرد چشم شما در این موارد طبیعی تلقی می‌شود.
3744…0936
20 سال سن دارم و به تنبلی چشم دچار هستم. شنیده‌ام با انجام عمل می‌توان این مشکل را برطرف کرد. آیا این جراحی را به من توصیه می‌کنید؟
پاسخ: تنبلی چشم بعد از حدود ۹ تا ۱۰ سالگی درمان موثری نداشته و هرگونه عمل جراحی در سنین بالغان و برای درمان تنبلی تنها می‌تواند شما را به حداکثر دیدی که با چشم امبلیوپ و با عینک داشته‌اید، برساند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *