پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۲۹

سیب‌زمینی امحاء شده فاسد بود
رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی از آمادگی برای افزایش میزان خرید شیر خام خبر داد و گفت: دفن سیب‌زمینی در استان فارس به چهار ماه گذشته برمی‌گردد که اجازه توزیع آن را براساس قانون نداشتیم و ناگزیر به امحاء آن شدیم. به گزارش ایسنا، حسین صفایی اظهار کرد: برخی رسانه‌ها پیرامون امحاء سیب‌زمینی در استان فارس اخباری را منتشر و برخی مسوولان نیز نسبت به این موضوع اظهاراتی را مطرح کردند که بر مبنای اطلاعات نادرست بود، چرا که امحاء این محصول به چهار ماه گذشته بر می‌گردد و هیچ ارتباطی به تنظیم بازار محصولات کشاورزی ندارد، یعنی این سازمان با هدف جلوگیری از کاهش قیمت و برای تنظیم بازار این کار را انجام نداده است. وی افزود: اوایل تیرماه امسال به سازمان تعاون روستایی گزارش شد که قیمت هر کیلوگرم سیب‌زمینی به کمتر از 100 تومان رسیده است و با توجه به نرخ خرید تضمینی 360 تومانی این محصول سازمان تعاونی روستایی براساس قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی موظف به جمع‌آوری و خرید آن از کشاورزان در راستای حمایت از تولید داخلی شد.

گزارش عملکرد قوای سه‌گانه در حال تهیه است
رییس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: گزارش عملکرد قوای سه گانه تا پایان کار مجلس نهم در این کمیسیون در دست تهیه است. علی پورمختار در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: گزارش سه‌گانه ارزیابی عملکرد قوای مجریه، قضاییه و مقننه به تفکیک تهیه و تا قبل از پایان کار مجلس نهم در اختیار هیات رییسه مجلس قرار می‌گیرد. نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس نهم، گزارش عملکرد قوه مجریه را دو بخشی اعلام کرد و افزود: گزارش عملکرد قوه مجریه در دو قالب در دست تهیه است. قالب اول جهت‌گیری کلی دولت در حوزه‌های مختلف داخلی، بین‌المللی و اقتصادی و قالب دوم گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی با محور برنامه‌های اعلامی وزرا در روز رای اعتماد مجلس است. وی ادامه داد: تهیه این گزارش‌ها از سال 93 و پس از گذشت بیش از یک سال ازعمر دولت یازدهم آغاز شده است. از وزرای دولت به ترتیب دعوت کرده و درباره عملکرد، پیشرفت کار و موانع اجرای برنامه‌ها گزارش تهیه می‌شود و گزارش تجمیعی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در قالب گزارش واحد ارائه می‌شود.

تاکید سازمان ملل بر اهمیت حضور عربستان و ایران در مذاکرات سوریه
معاون دبیرکل سازمان ملل به اهمیت کنفرانس بین المللی که در اردن در اواسط دسامبر آتی برای معرفی گروه‌های تروریستی برگزار خواهد شد، اشاره و اعلام کرد که این کنفرانس تاثیر مستقیمی بر تلاش‌ها جهت آغاز روند سیاسی در سوریه دارد. به گزاذش ایسنا یان الیاسون، معاون دبیرکل سازمان ملل خاطرنشان کرد: به عربستان نیز ماموریت یکپارچه کردن مخالفان سوری واگذار شده است. همانطور که سازمان ملل و استفان دی‌میستورا (فرستاده سازمان ملل به سوریه)، بر شکل گیری دور آتی مذاکرات پیرامون سوریه و آغاز آن در سریع‌ترین زمان ممکن متمرکز هستیند و برای آن تلاش می‌کنند. الیاسون با بیان این که تا زمانی که گفتگوی فشرده‌ای میان واشنگتن و مسکو وجود دارد، امیدی نیز برای آغاز روند سیاسی در سوریه است، گفت که حضور عربستان و ایران در مذاکرات سوریه امری بسیار مهم است. وی افزود: بر این باورم که روزنه امیدی برای آغاز روند سیاسی در سوریه در حال حاضر وجود دارد. این جنگی است که به نظر من بر همگی ما تاثیر می‌گذارد و من معتقدم که درکی از این واقعیت در حال حاضر وجود دارد.

گزارش تجمع غیرقانونی علیه همایش اصلاح طلبان در قرچک به دستگاه قضایی ارسال می شود
قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی گفت: گزارش نهایی کمیته بررسی حادثه قرچک مبنی بر تجمع غیرقانونی علیه همایش اصلاح طلبان شهرستانهای جنوب شرق استان تهران تهیه شده و به زودی به دستگاه قضایی ارسال می شود تا در این زمینه تصمیم گیری کند. به گزارش ایرنا محمدحسین مقیمی افزود: نشست مشترک اصلاح طلبان در قرچک یک جلسه رسمی و قانونی بوده و تلاش عده ای برای برهم زدن این نشست، اقدامی خلاف قانون است. وی ادامه داد: گزارش نهایی از حادثه قرچک تهیه شده که به زودی به دستگاه قضایی ارسال خواهد شد تا در این زمینه تصمیم گیری شود. قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی درباره علت لغو سخنرانی مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری در اندیمشک نیز گفت: در اندیمشک متقاضیان برگزاری مراسم، مجوزی از فرمانداری دریافت نکرده بودند و به همین دلیل این سخنرانی برگزار نشد و حرکت عده ای که در خیابان حضور یافتند غیرقانونی بود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *