سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۱۷

به دلیل مسائل شخصی، استعفا دادم
رییس سابق دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به حواشی مطرح شده درباره استعفایش گفت: با هیچ جا و هیچ کسی مشکلی نداشته‌ام و صرفا مسئله شخصی دلیل استعفای بنده بوده است. به گزارش ایسنا محمد جواد فدایی در مراسم تقدیر و معارفه روسای دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: دانشگاه شهید باهنر کرمان 40 سال قبل با همت مرحوم افضلی پور و همسر بزرگوارش بنا نهاده شد و طی این سال‌ها افراد زیادی با عشق و دلسوزی زحمت کشیده و دانشگاه را تا این مرحله رسانده‌اند که باید قدردان زحمات همه بزرگان باشیم. وی در ادامه افزود: همکاران بنده در دانشگاه زحمات زیادی کشیده اند و بیش از آنچه که وظیفه داشتند، تلاش کرده‌اند و اقدامات انجام شده حاصل کار همکاران بنده است. رییس سابق دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: در حوزه پژوهش با چالش های زیادی روبه رو هستیم که طبق آمار در اردیبهشت سال گذشته حضور اساتید دانشگاه در صنعت 4 درصد بود که علی رغم تمام تلاش ها، این ارتباط به 5.8 درصد رسیده است.

روسای دانشگاه‌ها از سیاسی کاری پرهیز کنند
معاون استاندار کرمان با اشاره به اینکه مدیران و روسای دانشگاه های کرمان طی دو سال اخیر سیاسی کاری نداشته اند، گفت: این روند باید در استان ادامه پیدا کند. به گزارش مهر، حمید ذکااسدی در جلسه کمیسیون دانشجویی استان کرمان با اشاره به نزدیک شدن به زمان انتخابات، اظهار کرد: باید شور و نشاط انتخاباتی در جامعه ایجاد کرد. وی از گروه های سیاسی خواست که رعایت قانون را پایه و اساس فعالیت های خود قرار دهند. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه مدیران و روسای دانشگاه ها می توانند به صورت مستقل در زمینه های مربوط به دستگاه ها تصمیم گیری کنند، اظهار کرد: مهم ترین اصلی که در این خصوص باید در نظر گرفت توجه به مصالح ملی، اسلامی و کشور است. وی ادامه داد: در دو سال اخیر هیچ گونه سیاسی کاری از سوی مدیران و روسای دانشگاه ها مشاهده نشده است. ذکااسدی اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه روز دانشجو قرار داریم باید شهدای دانشجو شناسایی و دیدار با خانواده های آنها در دستور کار قرار گیرد.

محوریت کار اصولگرایان کرمان از تهران نشات می‌گیرد
سخنگوی شورای اصولگرایان کرمان گفت: یکسری اختلافات بین اصولگرایان وجود داشت اما اکنون تقریبا اتحاد بین همه گروه‌ها در حال شکل‌گیری است. به گزارش ایسنا محمد تکلوزاده با بیان این مطلب اظهار کرد: عمدتا بحث اصولگرایان ایجاد وحدت بین همه گروه‌ها بوده است. وی افزود: از حدود هشت سال قبل هم که شورای اصولگرایان در استان کرمان راه اندازی شد، در کمتر استانی همه تشکل‌های آن با هم متحد شدند. تکلوزاده بیان کرد: یکسری اختلافات بین اصولگرایان وجود داشت که تمام تلاش خود را کردیم تا بین تک‌تک حوزه‌ها اتحاد ایجاد کنیم. سخنگوی شورای اصولگرایان کرمان با اشاره به اینکه محوریت کار ما از تهران نشات می‌گیرد تصریح کرد: بالطبع در استان‌ها نیز شکل‌گیری اتحاد و همدلی بدنبال دستورات آیت‌آلله «یزدی»، « موحدی‌کرمانی» و «مصباح‌یزدی» ایجاد خواهد شد. وی با بیان اینکه تقریبا اتحاد بین همه گروه‌های اصولگرا در حال شکل‌گیری است خاطرنشان کرد: بعد از شکل گرفتن وحدت در میان گروه‌ها، وارد مرحله بررسی شاخصه‌‎های کاندیداها می‌مانیم و تا رسیدن به این مرحله منتظر ثبت‌نام‌ها خواهیم ماند.

سنت های اصیل کرمانی در قالب جشنواره معرفی می‌شوند
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: سنت های اصیل کرمانی در قالب جشنواره های متعدد به مردم و نسل جوان معرفی می شوند. به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان محمود وفایی در حاشیه برگزاری مسابقه شیرینی های سنتی و دسرهای ایرانی که با حضور معاون عمرانی استاندار در باغ موزه هرندی برگزار شد افزود: خوراکی ها، شیرینی ها و حتی لهجه های کرمانی جزء سنت های بومی استان هستند و باید با اجرای این سنت ها در قالب جشنواره به مردم و نسل جوان معرفی شوند. وی با اشاره به اینکه اجرای این گونه جشنواره ها باعث می شود مردم به باورها و آداب و رسوم خود شناخت عمیق تری پیدا کنند اظهار کرد: می توان برگزاری این جشنواره ها را بصورت منظم نهادینه کرد و حضور و مشارکت مردمی را در اولویت کار این جشنواره ها قرار داد. وی با بیان اینکه مردم به نشاط اجتماعی نیاز دارند تصریح کرد: در نشاط اجتماعی مردم تاثیر دارد که در این راستا برنامه های مهمی را در دست اجرا داریم.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *