پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | گفت و گوی اختصاصی« پیام ما» با ناصر کهندل رییس کمیته فنی باشگاه مس کرمان : ابراهیم زاده مربی بزرگ و کاربلدی است

گفت و گوی اختصاصی« پیام ما» با ناصر کهندل رییس کمیته فنی باشگاه مس کرمان : ابراهیم زاده مربی بزرگ و کاربلدی است





۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۲۴

گفت و گوی اختصاصی« پیام ما» با ناصر کهندل
رییس کمیته فنی باشگاه مس کرمان :
ابراهیم زاده مربی بزرگ و کاربلدی است

طی حکمی که در تاریخ 9 تیرماه 95 از سوی امجد مسعودزاده مدیرعامل باشگاه صنعت مس کرمان، صادر شد، ایرج کهندل به سمت مشاورمدیرعامل باشگاه مس و ریاست کمیته‌ی فنی این باشگاه منصوب گردید. کهندل، پیشکسوت و سرپرست سابق تیم مس کرمان که به دلیل بیماری و عارضه قلبی، به سفارش پزشکان از نشستن بر روی نیمکت و هیجان فوتبال منع شده، از قدیمی ها و بزرگان فوتبال کرمان محسوب می شود که خیلی از بازیکنان سرشناس کنونی، از شاگردان و دست پرورده های او می باشند. بعد از پایان اردوی یک هفته ای مس کرمان در کرج، فرصتی دست داد تا گفت و گویی صمیمی با وی داشته باشیم. خلاصه صحبت های رد و بدل شده ما را در ادامه می خوانید؛

با توجه به نزدیک شدن به شروع بازی ها، آخرین وضعیت فنی و یارگیری تیم مس، پس از اردوی کرج چگونه است؟
در این مدت کوتاهی که بنده در باشگاه مس هستم، خوشبختانه همه چیز بر روال است و هر کس مشغول کار خودش می باشد و خدا رو شکر آرامش خاصی در حال حاضر بر باشگاه حاکم است و تیم بدون حاشیه در حال آماده سازی خود برای شروع لیگ است، سه بازی در کرج داشتیم و انشالله یه بازی دوستانه دیگر را با مس رفسنجان برگزار خواهیم کرد و با آمادگی نسبتا خوبی آماده بازی با فجر سپاسی برای شروع لیگ خواهیم شد. هرچند زمان را از دست دادیم اما امیدواریم بتوانیم موفق باشیم و با توجه به اینکه می دانم امسال صعود به لیگ برتر بسیار سخت و مشکل است اما امیدوارم با درایت ابراهیم زاده که یک مربی حرفه ای و مدرس خوب و کاربلدی در این امر است،این اتفاق بیفتد و با همت همگانی صعودی شیرین را به لیگ داشته باشیم. حضور در لیگ برتر، بسیار به نفع رونق ورزش استان و حضور پرشورتر تماشاگران و مردم در استادیوم ها خواهد بود. لیست بازیکنان تیم ما برای فصل جاری با جذب علیرضا ابراهیمی تقریبا کامل شده و فقط یک جای خالی برای فرهاد سالاری گذاشتیم که بعد از پایان خدمت سربازی اش و در هفته دهم، به ما ملحق خواهد شد.
در صحبت های شما به نبود حاشیه در تیم اشاره کردید، هر ساله و در آغاز فصل اینگونه برداشت می شود اما گذشت زمان و برگزاری مسابقات، حواشی اطراف تیم را زیاد می کند، به نظر شما چرا؟
تیم بزرگسالان مس، پیشانی ورزش استان کرمان به حساب می آید و به همین دلیل بیشتر در متن توجهات و در نتیجه حواشی قرار می گیرد، ضمن این که باتوجه به نبود امکانات تفریحی و دلگرمی هایی خاص برای مردم کرمان و کلا جنوبشرق ایران، توجه مردم بیشتر به سمت و سوی ورزش و بخصوص فوتبال است و چون برایشان آینده تیم مهم است، بهمین دلیل خواه و ناخواه برای این تیم حواشی زیادی بوجود می آید.باشگاه مس نعمتی است برای مردم کرمان و با توجه به هزاران طرفدار و علاقمندی که دارد، خودبخود باعث دلگرمی و سرگرمی مردم و نرفتن به طرف تفریحات ناسالم و مواد مخدرمی شود که بسیارباارزش است. از طرف دیگر نتایج تیم نیز نقش بسزایی در شروع و کلید خوردن این مسائل دارد، چرا که اگر تیم نتایج خوب و قابلی کسب کند حواشی کم و حضور تماشاگران زیاد و برعکس اگر در کسب نتایج ناموفق عمل کنیم، هر روز باید شاهد بوجود آمدن مسئله جدیدی در اطراف تیم باشیم.
به نظر شما مهمترین معضلی که در این چند سال به مجموعه مس لطمه زده است چه می تواند باشد؟
بنده چند سال درمس کمتر حضور داشتم اما بخاطر علاقه زیادم به فوتبال، همواره از دور مسائل این تیم را دنبال می کنم، به نظر من مس مجموعه بزرگی است که در بسیاری از نقاط خوب عمل می کند اما مهمترین مشکلش، نبود ثبات و صبر در این تیم است که بارها به این تیم ضربه زده است. تیم های بزرگ ایران مثل سپاهان و ذوب آهن و … چه در راس مدیریتی و چه در کادر فنی و بازیکنان تیم، سعی می کنند که مسابقات را با کمترین تغییرآغاز کنند ولی در مس هر ساله شاهد حضور یک نفر در راس امور هستیم و او هم به سلیقه خود سرمربی و در نتیجه بازیکنان جدید و مورد نظرش را جلب می کند. شما ببینید اگرذوب آهن، یحیی گل محمدی را در این چند فصل از تیمش کنار می گذاشت، شاید اصلا باعث از هم پاشیده شدن این تیم می شد اما این کار را نکردند و با اعتماد به او و صبر و تحمل، شرایط را برای قهرمانی این تیم در مسابقات جام حذفی فراهم کردند. ما نیز باید اینچنین عمل کنیم و به مدیران و مسئولین و کادر فنی اعتماد کنیم و به آنها حداقل دو سال فرصت بدهیم نه اینکه پس از 6 ماه و با کوچکترین نتیجه ای، آنها را عوض نکنیم.برانکودر آغاز فصل قبل با پرسپولیس نتایج خوبی نگرفت اما با صبر و تحمل و درایت مدیرعامل و هیات مدیره و اعتماد به او، تیم متحول ودر پایان با تفاضل گل دوم لیگ شد.
دقیقا به موضوع خوبی اشاره کردید، همین بی اعتمادی و تغییر سریع و کارشناسی نشده سرمربی تیم، در عید سال امسال و آوردن میثاقیان باعث ایجاد اتفاقات عجیب و در نتیجه عدم صعود به لیگ برتر شد، نظر شما چیست؟
با صحبت شما موافقم، به نظر بنده و از دید یک کارشناس، در فصل قبل و در حالی که تنها 5 و6 بازی به پایان فصل مانده بود، عوض کردن سرمربی و آوردن اکبر میثاقیان با آن همه سر و صدا، کار درستی نبود. باید اجازه می دادیم وینگو به کارش ادامه می داد و شرایط را بیش از پیش برایش فراهم می کردیم. تیم سوم جدول را تحویل میثاقیانی دادیم که هیچ شناختی از بازیکنان نداشت و به گفته خودش در پایان فصل و بعد از ناکامی در صعود به لیگ، چون تیم را خودش نبسته بود، موفق نشد و مسئولیت را از گردن خودش خارج کرد و رفت. اگر آن باخت به گل گهر و صنعت نفت آبادان و مشابه آن را در کرمان نمی خوردیم مطمئن باشید تیم صعود می کرد. البته شاید خیریت و خواست خدا در این بود که ما صعود نکنیم و انشاالله سال های بعد این اتفاق بیفتد.
به نظر می رسد امسال تیم مس در مقایسه با سال های قبل، نسبت به جوانگرایی و بومی گرایی قدم های بهتر و محکم تری را برداشته است، این نظر مجموعه مس است یا پیشنهاد و خواست سرمربی؟
این نظر و خواست مجموعه ، مدیران و کمیته های فنی مس و کلا خواست همگانی بود که اتفاق افتاد. امسال در کنارمنصورابراهیم زاده، سه مربی بومی وکرمانی به نام آقایان میرزایی و نامجو و خدمتی مشغول به کار و تجربه اندوزی شده اند، همچنین 10 بازیکن جدید کرمانی به مس اضافه شده اند که 3 بازیکن در لیست بزرگسالان و بقیه از تیم جوانان و زیر 23 سال هستند. این تیم با میانگین 26 سال سن و نزدیک به 70 درصد از بازیکنان بومی استان و اضافه شدن بازیکنان خوب لیگ برتری مانند محسن دلیر، مجید ایوبی، مهدی دغاغله و علیرضا ابراهیمی و بازگشت بازیکنان کرمانی مثل شهداد نژاد و اسماعیل بیگی و سالاری، آماده برای شروع بازی هاست. این بازیکنان جوان کرمانی باید قدرخودشان را بدانند و از فرصت پیش آمده بهترین استفاده را ببرند چرا که از بین همین بازیکنان در آینده آرش برهانی ها، علی علیزاده ها و میلاد فخرالدینی ها رشد خواهد کرد.
از مربیان بومی گفتید، یادی بکنیم از مرحوم مهدی محمدی و اینکه چرا وی هیچ گاه به جایگاه اصلی خودش نرسید و بعد از او هم مربی مطرح کرمانی دیگری نداشتیم؟
مربیان خوب و دارای مدرک A زیادی در کرمان داریم، اما قبلا این تعداد مربی خوب در استان نداشتیم که بتوانیم از آنها استفاده کنیم،من قول می دهم سالهای بعد از همین مربیان کرمانی، افرادی باشند که بتوانند در راس یک تیم قرار بگیرند و موفق باشند.مرحوم محمدی از شاگردان من و بسیارمربی باشخصیت و باعلمی بود و تمامی سرمربیانی که به کرمان می آمدند و کار ایشان را می دیدند، وی را در کادر فنی خود جای می دادند، اما هیچ وقت شرایط برای وی محیا نشد و بجزیک نیم فصل که در گل گهر سیرجان بود و چند ماهی هم در مس کرمان به عنوان سرمربی حضور داشت، بقیه اوقات در قالب کمک مربی فعالیت می کرد و شاید قسمت و خیریت دراین بود که همیشه نفر دوم تیم باشد. در اواخر حیاتش گفته بود که از آن به بعد قصد دارد فقط سرمربی باشد اما اجل مهلت نداد و به رحمت خدا رفت.
سقف قراردادها و مبالغ پرداختی به بازیکنان و کادر فنی در باشگاه مس چقدر است؟
ما امسال برای اولین بارو با توجه به بودجه و برنامه ریزی های انجام شده، مبلغی را برای سقف پرداخت ها به بازیکنان تعیین و رعایت کردیم که خیلی بین بازیکنان اجحاف نشود و فاصله دریافتی بین آنها زیاد نباشد. با توجه به اینکه مسئولیت این کار به من و آقای عبدالرشیدی سپرده شد، ما هم مبلغی در معقول را به عنوان سقف پرداختی برای کاپیتان و بازیکنان لیگ برتری تیم در نظر گرفتیم که حدود 220 میلیون برای یک فصل است. البته در کنار این مبلغ، پاداش هایی را برای صعود به لیگ برتر و آقای گلی و غیره در نظر گرفتیم که به آنها پرداخت خواهد شد. از طرفی برعکس حرف هایی که درباره قرارداد سرمربی تیم منتشر شده، مبلغ دریافتی ایشان هم بسیار منطقی است و شاید باورنکنید که منصورابراهیم زاده با قراردادی زیر 500 میلیون به اضافه پاداش صعود، برای یکسال به مس پیوسته که برای سال دوم با رضایت طرفین قابل تمدید است. ناگفته نماند در این تفاهم، آقای ابراهیم زاده هم خیلی گذشت و معرفت به خرج دادند و با درنظر گرفتن شرایط باشگاه و درک متقابل با ما، امکان این همکاری فراهم شد.
از فرزاد حسین خانی نام بردید، در اینکه بودن فرزاد در زمین، وزنه فنی و روحی خوبی برای تیم محسوب می شود، شکی نیست اما چرا همیشه در اطراف او حواشی و حرف و حدیث زیاد است؟
فرزاد جوانی و فوتبالش را در این تیم گذرانده و نزدیک به 20 سال است که در مس بازی می کند و در غم ها و شادی ها در کنار تیم بوده است، اما قبول کنید حاشیه همواره همراه بازیکنان بزرگ بوده و هست، علی دایی هم به نسبت خودش حواشی اطرافش زیاد بود. حسین خانی هم از این امر مستثنی نیست و یکسری افراد نااهل و ناوارد هستند که باعث بوجود آمدن این صحبت ها اطراف او می شوند.اما فرزاد شاگرد و مثل فرزند خودم هست و به جرات می گویم بودنش برای تیم بسان یک فرمانده درون زمین لازم است. وی در ابتدا یکسری مسائل و صحبت های مالی از فصل های گذشته داشت که البته به حق هم بود و زمانی که ما با او صحبت کردیم و شرایط باشگاه را برای او توضیح دادیم، فرزاد هم قانع شد و بدون درنگ با ما قرارداد سفید امضا کرد و مانند همیشه با تعصب و پرقدرت در تمرینات حاضر شد.
منصورابراهیم زاده چقدراز حضور در کرمان راضی است وآیا مراوده و تعامل مناسبی بین وی و دیگران برقرار شده است؟
کرمان شهر مناسبی برای سکونت، آرامش و بازیابی انرژی است، در ضمن خود شخص آقای ابراهیم زاده علاوه بر اینکه مربی حرفه ای، بااخلاق و بدون حاشیه است، در زمینه تدریس و مدیریت نیز شخصی شناخته شده است. جالب است بگویم در صحبتی که چند روز پیش با وی داشتم، ایشان از امکانات و شرایط موجود و همکاری همه ارکان باشگاه مس اعلام رضایت و خرسندی داشتند.
و در پایان اگر حرف یا صحبت خاصی باقی مانده بفرمایید؟
امسال تیم خوبی بسته شده چه از نظر بازیکن و چه کادر فنی. امیدواریم با تلاش بازیکنان و دست اندرکاران باشگاه مس و حمایت تماشاگران و هواداران که ساماندهی آنها به آقای جهرمی سپرده شده، در کنار شما اصحاب رسانه ها و سایت های محلی و صدا وسیما وهیات فوتبال، بتوانیم حضور پرقدرتی در لیگ امسال داشته باشیم و در پایان فصل همه با هم جشن صعود به لیگ برتر را در کرمان برپا کنیم.

در زمان مصاحبه ما با ناصر کهندل، به طور اتفاقی با فرزاد حسین خانی، کاپیتان تیم مس برخورد و گپی کوتاه هم با اوداشتیم. حسین خانی ضمن گلایه از عده ای که همیشه برای او حاشیه سازی کرده و همچنان ادامه می دهند گفت: نباید حواشی بوجود آمده را فقط معطوف به بازیکنان دانست، من به عنوان کاپیتان تیم همیشه پشت سرمربی بوده ام و این که عده ای با شیطنت و غرض ورزی من و دیگر بازیکنان را در جریان مشکلات تیم مقصر می دانند، فقط به خاطر دشمنی با من و فوتبال کرمان است. در مسئله رفتن وینگو، من خودم از مخالفان عوض کردن او بودم و بعد از تعطیلات نوروز از این جابجایی آگاه شدم و به جان فرزندانم قسم می خورم درآمدن میاقیان و رفتن وینگو، بنده هیچ نقشی نداشتم و حتی از مخالفان این کار بودم، اما متاسفانه عده ای دوست نما با گفتن حرف هایی چنین وانمود کردند که اکبر را من آورده ام. این ها همان افرادی هستند که موفقیت و صعود به لیگ برتر را مغایر با اهداف و خواسته های خود می دانند و با هر وسیله ای درصدد تخریب و عقب ماندگی تیم بر می آیند و باعث بوجود آمدن حواشی ها و مشکلات برای تیم می شوند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نگرانی‌های به‌جا مانده از «فوکوشیما»

سیزده سال پیش از فاجعهٔ انفجار نیروگاه اتمی، ژاپن فاضلاب آلوده به رادیواکتیو را به اقیانوس می‌ریزد

نگرانی‌های به‌جا مانده از «فوکوشیما»

مراقب رهاسازی ماهی قرمز و سبزه عید باشیم

مراقب رهاسازی ماهی قرمز و سبزه عید باشیم

تعهد کاهش ۵۰ درصدی میزان آلودگی در پارس جنوبی تا شهریور ۱۴۰۳

تعهد کاهش ۵۰ درصدی میزان آلودگی در پارس جنوبی تا شهریور ۱۴۰۳

هوای تهران در شرایط «قابل قبول»

هوای تهران در شرایط «قابل قبول»

آلودگی رودخانه ارس به زودی برطرف می‌شود

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تشکیل گارگروه مشترک ایران و ارمنستان مطرح کرد:

آلودگی رودخانه ارس به زودی برطرف می‌شود

تشکیل ۳ کارگروه مشترک با ارمنستان برای آلودگی رود ارس

رئیس سازمان محیط زیست خبر داد:

تشکیل ۳ کارگروه مشترک با ارمنستان برای آلودگی رود ارس

هوای تهران دوباره آلوده می‌شود

هوای تهران دوباره آلوده می‌شود

دادستانی به آلودگی‌های محیط‌زیستی کشورهای همسایه ورود کند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به آلودگی رودخانه ارس

دادستانی به آلودگی‌های محیط‌زیستی کشورهای همسایه ورود کند

مرتب پایش می‌کنیم، جای نگرانی نیست

توضیحات سازمان انرژی اتمی درباره آلودگی رادیواکتیو رودخانه ارس

مرتب پایش می‌کنیم، جای نگرانی نیست

آیین‌نامه اجرایی اسقاط خودرو تصویب شد

تصمیمات محیط زیستی دولت برای تحقق هوای پاک:

آیین‌نامه اجرایی اسقاط خودرو تصویب شد

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *