پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | اخبار

اخبار





۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۱۵

عرضه مزایده ای پهنه‌های بزرگ اکتشافی
مدیر اکتشاف شرکت تهیه و تولید موادمعدنی ایران (وابسته به ایمیدرو) اظهار داشت : حوزه اکتشاف نیازمند فعالیت های توسعه ای و تزریق منابع است.
به اعتقاد وی، سیاست کلان دولت این است که دیگر بنگاه داری نکند و بخش خصوصی وارد میدان شود.
این متخصص بخش معدن یادآور شد: برای توسعه اکتشاف موانعی وجود دارد و هزینه استفاده از فناوری های روز در این بخش بالاست. وی گفت: دانشگاه ها به ارتقای دانش خود در عرصه معادن بی توجهی کرده اند، درحالی که می توان از این بستر برای توسعه همکاری ها بهره گرفت .
مقدم علی افزود: اکنون محدوده های بزرگی در قالب پهنه های اکتشافی شناسایی شده که اکتشاف عمومی آن تا حدودی پیش رفته است.
مدیر اکتشاف شرکت تهیه و تولید موادمعدنی ایران خاطرنشان کرد: قرار است این پروژه ها از راه مزایده عرضه شود و درنتیجه مشارکت فعال بخش خصوصی در این زمینه ضروری است.
براساس تفاهمنامه امضا شده بین سازمان های ایمیدرو و زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و معاونت امور معادن وصنایع معدنی وزارت صنعت، معدن وتجارت در اواخر آذرماه 1393، قرار است در چندین مرحله 250 هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور تحت اکتشافات معدنی قرار گیرد. ایران با داشتن 68 نوع ماده معدنی در بین 10 کشور شاخص معدنی جهان جای دارد. پیش از آغاز به کار دولت یازدهم میزان ذخایر معدنی شناسایی شده کشور بالغ بر 57 میلیارد تن اعلام شد که از این رقم حدود 37 میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است . ارزش ذخایر قطعی معدنی حدود 770 میلیارد دلار برآورد شده بود، اما توسعه فعالیت های اکتشافی در این بخش ضمن افزایش ذخایر، ارزش معدنی آن نیز بسیار فراتر از این رقم است.

هیات نمایندگان اتاق کرمان بیانیه داد
آرزوی سلامتی و بازگشت محسن جلال‌پور به عرصه اقتصاد
هیات نمایندگان اتاق کرمان با انتشار بیانیه‌ای ضمن آرزوی سلامتی برای رییس اتاق، بازگشت وی به عرصه اقتصاد استان و کشور را خواستار شد. متن این بیانیه به شرح زیر است:
در پهنه تاریخ همواره مردمانی زیسته‌اند که کردارشان نیکو و نامشان ماندگار شده است. محسن جلال‌پور نیز از همین جنس بوده و طی سالیان گذشته فعالیت‌های کم نظیری در اقتصاد ایران و کرمان به سرانجام رسانده و مایه توسعه و پیشرفت این عرصه بوده است.
کیست که نداند تحولات شگرف و بنیادی اتاق کرمان در سالهای اخیر، مرهون زحمات محسن جلالپور بوده است. راد مردی که جان و مال و خانواده و زندگانی را فدای اعتلای اقتصاد ایران و کرمان کرد و چنان گام‌های استوار و راسخی در این مسیر برداشت که اقتصاد کشور نیز مشتاق شد هنرنمایی و جانفشانی وی را به تماشا بنشیند. بدون شک عملکرد ایشان تا همیشه تاریخ بر تارک پارلمان بخش خصوصی خواهد درخشید.
اما اکنون که قلب محسن جلالپور بنای ناسازگاری گذاشته و برخلاف سالهای طی شده عمرش، قصد نامهربانی دارد، هیات نمایندگان و هیات رئیسه اتاق کرمان بر خود واجب می بیند ضمن تلاش برای صیانت از دستاوردهای چندین ساله وی، برای سلامتی و بازگشتش به عرصه اقتصاد دست به دعا بردارد و روزی را به انتظار بنشیند که مرد خستگی ناپذیر دیار کریمان، شکوه و جنب و جوشی دوباره را به اقتصاد استان و کشور بخشد. به امید آن روز.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *