سایت خبری پیام ما آنلاین | اخبار

اخبار





۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۱۱

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در بم:
بیش از 70 درصد بیماری‌های عفونی «زئونوز» هستند
«زئونوز»به بیماری‌ای گفته می‌شود که بین حیوانات مهره‌دار و انسان‌ قابل‌انتقال هستند. رئیس اداره «زئونوز» مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر به بم رفته است.
دکتر شیرزادی رئیس اداره «زئونوز» مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در بم در جلسه آموزشی با پرسنل بهداشت شهرستان بم،فهرج،نرماشیر و ریگان گفت‌و‌گو کرد. بیماری‌های «زئونوز» یا بیماری‌های قابل‌انتقال از حیوان به انسان از حیوانات مهره‌دار به انسان منتقل می‌شوند و از طریق مصرف فراورده‌های لبنی، تماس مستقیم و یا از طریق ناقل به انسان منتقل می‌شود. وی می‌گوید آخرین عامل بیماری‌زا که در دنیا شناخته‌شده است «پریون‌ها» هستند که عامل جنون گاوی محسوب می‌شوند. «پریون‌ها» به دلیل اینکه در بدنمان مولکولی شبیه به «پریون‌ها» وجود دارد ، در سینابس عصبی است .«پریون» بیماری‌زا وقتی وارد بدنمان می‌شود در کنار «پریون» طبیعی قرارگرفته و شکل «پریون» طبیعی را تغییر می‌دهد و پریون بیماری‌زا شکل می‌گیرد.
دکتر شیرزادی اعلام می‌کند که بیش از۷۰ درصد بیماری‌های عفونی «زئونوز» هستند و ذبح غیربهداشتی و غیرقانونی از راه‌های ابتلا به این بیماری است. بیش از ۶۵ درصد بیماری‌های نوپدید «زئونوز» هستند و مسافرین یکی از راه‌های انتقال این بیماری‌ها می‌باشند رئیس اداره «زئونوز» مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: «تب خونریزی کریمه کنگو را جدی بگیرید. یکی از کارهای مهم در بیماری‌های «زئونوز» بحث آموزش می‌باشد که باید توسط شهرداری‌ها و دامپزشکی انجام گیرد.» وی در پایان بیماری‌هاری و سیاه‌زخم ریوی و جنون گاوی در انسان را ۱۰۰ درصد باعث مرگ دانست و ابراز امیدواری کرد نتیجه آموزش و ارتقای آگاهی باعث ایجاد مراقبت و کاهش آمار مرگ‌ومیر توسط این بیماری‌ها شود.

سفیر آفریقای جنوبی:
بازسازی بم نشانه امید به زندگی است
سفیرآفریقای جنوبی در ایران به همراه رایزن اقتصادی و هیئت همراه از شهرستان بم بازدید کرد. ویلیام مکس فلمن وایتد پس از قنوات اکبرآباد و قاسم‌آباد بروات، منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید، کارخانه کرمان موتور و ارگ قدیم گفت: «بم شهری زیبا است و بازسازی این شهر نشان از امید به زندگی در میان مردم این شهر است و ارگ قدیم بنایی بی‌نظیر در دنیا می‌باشد.»
در این بازدید فرماندار بم گفت: «شهرستان بم در شرق استان کرمان واقع‌شده است و جمعیتی بالغ‌بر ۲۵۰هزار نفر دارد.» رضا اشک افزود: «علاوه بر ثبت جهانی ارگ تاریخی و منظر فرهنگی بم، دو قنات این شهرستان و بخشی از کویر لوت که متعلق به شهرستان بم می‌باشد ثبت جهانی شده‌اند.» وی بابیان اینکه ما آماده پذیرایی از میهمانان خارجی و داخلی هستیم و در این راستا نیازمند همکاری سفیران مقیم در ایران هستیم، اظهار کرد: « شهرستان بم از امکانات خوبی مانند فرودگاه، ایستگاه راه‌آهن و جاده ترانزیتی برخوردار است که می‌تواند به گردشگران کمک خوبی کند.»

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *