پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۵۹

مجیدی و «استرارو» جایزه لهستانی‌ها را گرفتند
جشنواره بین‌المللی «کمرا ایمیج» لهستان، ویژه هنر فیلمبرداری سینما از مجید مجیدی و «ویتوریو استرارو»، کارگردان و فیلمبردار فیلم «محمد رسول‌الله» با اعطای جایزه «زوج برجسته سینمایی» تقدیر کرد.
بیست و سومین دوره از جشنواره هنر فیلمبرداری «کمرا ایمج» طبق اعلام پیشین با دعوت از مجید مجیدی و «ویتوریو استرارو» کارگردان و مدیر فیلمبرداری فیلم «محمد رسول‌الله» جایزه «زوج برجسته سینمایی» به آنها تقدیم کرد. فیلم «محمد رسول الله» به کارگردانی مجید مجیدی که به داستان زندگی کودکی حضرت محمد (ص) می‌پردازد، برای اولین‌بار در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۳ اکران شد و نمایش عمومی آن نیز از روز ۵ شهریور ۱۳۹۴ (۲۷ اوت ۲۰۱۵) در ایران و همزمان با افتتاحیه جشنواره فیلم مونترال کانادا آغاز شد. به گزارش هالیوود ریپورتر، «اد لاخمن» برای تصویربرداری فیلم «کارول» موفق به کسب جایزه «قورباغه طلایی» بهترین تصویربرداری سال شد، این فیلم به کارگردانی «تد هاینس» یکی از پرامید‌ترین فیلم‌ها در جوایز اسکار 2016 محسوب می‌شود. فیلم «قوچ‌ها» به کارگردانی «گریمور هاکانارسون» نماینده سینمای ایسلند در جوایز اسکار 2016 نیز که تصویربرداری آن را «برندت گرولن» بر عهده داشت نیز جایزه «قورباغه نقره‌ای» و فیلم «پسر سائول» نماینده اسکار مجارستان به جایزه «قورباغه برنز» بهترین فیلمبرداری سال از سوی جشنواره بین‌المللی هنر فیلمبرداری «کمرا ایمیج» دست یافت. «لارس اسکری» فیمبردار مستند تحسین شده «چهره سکوت» به همراه «جاشوا اوپنهیمر» کارگردان این فیلم جایزه بهترین تصویربرداری را در بخش مستند دریافت کردند و «بنویت دبی» تصویربردار فیلم «عشق» به همراه «گاسپار نوئه» نیز جایزه بهترین تصویربرداری فیلم سه بعدی را از آن خود کرد.

پیش‌بینی‌ها برای هفته بازار تئاتر ایران
مدیر امور بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی گفت: هفته بازار تئاتر ایران با حضور 100 نماینده از کمپانی‌های خارجی و معرفی 35 اثر ایرانی، به عنوان جایگزینی برای بازار جشنواره تئاتر فجر پیش‌بینی شده است.
اخیرا گزارشی از تشکیل یک جلسه با حضور مدیران تماشاخانه‌های خصوصی منتشر شده است که خبر از برگزاری هفته بازار تئاتر ایران در اردیبهشت سال 1395 می‌دهد. دراین جلسه برپایی «هفته بازار تئاتر ایران «، اقدامی موثر در راستای فعال کردن بیش از پیش تئاتر خصوصی، افزایش گردش مالی سالن‌ها، شناساندن توانایی‌های تئاتر ایران به کمپانی‌های تئاتری کشورهای دیگر، معرفی و همچنین اعلام شده که فراخوان این هفته به زودی منتشر خواهد شد. مهرداد رایانی مخصوص درباره‌ی جزئیات این برنامه به خبرنگار تئاتر ایسنا گفت: یکی از سرفصل‌هایی که در اداره‌ی کل هنرهای نمایشی مدنظر ما قرار داشت، معرفی تئاتر ایران به کشورهای دیگر بود و یک راه برای به نتیجه رسیدن این کار فراهم آوردن بازار بهارانه‌ی تئاتر در ایران است. او با اشاره به اینکه پیش‌بینی اداره‌ی کل هنرهای نمایشی برای برگزاری این هفته، اواخر اردیبهشت سال آینده است، ادامه داد: تاخیر در اطلاع رسانی این برنامه به دلیل تامین اعتبار است که معمولا این کار در سه ماهه‌ی ابتدایی سال دچار مشکل است، اما فعلا حداقل برآورد ما حدود یک میلیارد تومان است که در صورت تامین اعتبار می‌توان اقدام کرد.وی با بیان اینکه فراخوان این برنامه آماده شده و خطاهای آن در دست بررسی است، گفت: هدف اصلی ما این است کمپانی‌ها و تئاترهایی که جدا از بدنه‌ی دولتی فعالیت می کنند پابگیرند و برای فعال کردن آن‌ها یک راه این است که بازار عرضه‌ی تولیدات این گروه‌ها را در کشورهای دیگر فراهم کنیم و برای این کار هم بازار تئاتر ایران باید فعال شود. رایانی مخصوص اضافه کرد: آن‌ها در این هفته کارهای خود را برای تعدادی از کمپانی‌های خارجی معرفی می‌کنند و پیش بینی ما این است که نماینده‌ی حدود 100 کمپانی تئاتری دعوت شوند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر