پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۲۴

حراست جدی از گویش‌ها و لهجه‌ها در دستور کار قرار گیرد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خواستار حراست از گویش ها، لهجه ها و نغمه های محلی شد. به گزارش مهر، محمود وفایی در آیین افتاحیه مرکز نغمه‌ها و گویش‌های محلی استان کرمان اظهار داشت: این اقدام به منظور تقویت و احیا گویش ها لهجه های صورت گرفته است. وی گویش ها و لهجه ها را بخشی از فرهنگ و آداب و رسوم مردم هر منطقه دانست و افزود: تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی مانعی برای نفوذ فرهنگی دشمنان است. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با تاکید بر لزوم حراست از از گویش ها، لهجه ها و نغمه های محلی اظهار کرد: باید با کار در این حوزه فرهنگ، سنن و آداب رسومی بومی خود را بیش از پیش ترویج دهیم. وفایی حفظ و زنده نگه داشتن سنن گذشتگان را از جمله وظایف میراث فرهنگی دانست و گفت: این مساله مورد توجه ویژه این اداره کل قرار دارد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با تقدیر از برخی اقدامات هنرمندانی نظیر مسعود نکویی در این خصوص، ابراز امیدواری کرد: این قبیل اقدامات در سایر شهرستان های استان کرمان نیز صورت گیرد.

تحقیقات علمی در زمینه زنجره خرما حمایت می‌شود
فرماندار بم گفت: در بحث آفت زنجره خرما از هر نوع تحقیقات علمی که با استانداردهای جهانی مطابقت داشته‌باشد، حمایت می‌کنیم. به گزارش خبرگزاری فارس رضا اشک در جلسه مشاوران جوان این شهرستان ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: کارگروه‌های مختلفی برای کمک به جوانان در زمینه ورزشی و فرهنگی تشکیل شده‌است. فرماندار بم با بیان اینکه باید ورزش صبحگاهی در ادارات نهادینه شود تا کارمندان با نشاط خوبی در محل سر کار حضور پیدا کنند، بیان کرد: طبق قانون ادارات موظف هستند دو ساعت در هفته را به ورزش بپردازند. اشک افزود: ادارات باید همانند رابط نماز و رابط حجاب عفاف، رابط ورزش و سلامت را به فرمانداری معرفی کنند تا توسط اداره ورزش و جوان تعلیم داده شوند. وی عنوان کرد: ما درصدد هستیم همایش‌های پیاده ورزش همگانی، ورزش بومی و دوچرخه ‌سواری و شطرنج را در پارک‌های محله‌ای گسترش دهیم. فرماندار بم گفت: در بحث آفت زنجره خرما از هر نوع تحقیقات علمی که با استانداردهای جهانی مطابقت داشته‌باشد حمایت می‌کنیم و باید تمام عوامل زیست محیطی طرح توسط تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی مورد تائید قرار گیرد.

تاکید معاون استاندار کرمان بر تسریع در ساخت جاده ریگان – جاسک
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: تمام تلاش ما بر این است تا ساخت جاده ریگان – جاسک آغاز شود و تاکنون 90 میلیارد ریال اعتبار برای این مسیر اختصاص یافته است. به گزارش ایرنا حمید ذکاء اسدی دیروز در سفر به شهرستان ریگان افزود: با ساخت جاده ریگان – جاسک تحول شگرفی در زمینه اقتصادی در این شهرستان ایجاد می شود و چندین روستا از مزایای آن بهره مند می شوند. آزمایشگاه مجهز طبی نیز دیروز با حضور معاون استاندار کرمان در ریگان به بهره برداری رسید. به گفته فرماندار ریگان برای ساخت این آزمایشگاه با زیربنای 150 متر مربع بیش از چهار میلیارد ریال هزینه شده است. امین باقری افزود: بیش از 70 نمونه آزمایش در این آزمایشگاه انجام می شود و روزانه یکصد نفر مراجعه کننده خدمات خود را دریافت می کنند. وی گفت: با راه اندازی این آزمایشگاه که در استان دومین آزمایشگاه مجهز است از تردد مردم ریگان به بم و مرکز استان جلوگیری شد.

تشکیل اتاق اقتصادی استان کرمان در نجف و کربلا
معاون عمرانی استاندار کرمان از تشکیل مجموعه اقتصادی با محوریت اتاق و پشتیبانی استانداری کرمان و مجموعه مورد اعتماد استان در نجف و کربلا در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در این مجموعه زمینه ارایه خدمات توسط استان در حوزه های مختلف اقتصادی به عراق و همچنین زمینه استفاده از بازارهای این کشور بررسی می شود. به گزارش ایسنا ابوالقاسم سیف الهی در نشست با معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور به مراودات خوب بین این استان و عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: مردم استان کرمان کمک های ویژه‌ای در زمینه بازسازی نجف و کربلا انجام می دهند که می توان از این رابطه همکاری برای توسعه روابط تجاری نیز استفاده کرد. معاون عمرانی استاندار کرمان در ادامه وجود خط پروازی کرمان به نجف و بالعکس برای حضور توریست های مذهبی کشور عراق به استان را یک ظرفیت مناسب عنوان کرد و گفت: توریست های مذهبی عراق که به مشهد مقدس سفر می کنند می توانند کرمان را به عنوان یک منطقه گردشگری انتخاب کنند و با حضور در استان و بازدید از جاذبه های گردشگری آن، کرمان را به مقصد نجف ترک کنند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

حق ساخت‌وساز، بدون تعیین حریم وجود ندارد

مدیر سابق تماشاخانه «سنگلج»:

حق ساخت‌وساز، بدون تعیین حریم وجود ندارد

ساختمان‌های قدیمی بندرانزلی بلاتکلیف رها شده‌اند

رئیس اداره میراث فرهنگی بندرانزلی:

ساختمان‌های قدیمی بندرانزلی بلاتکلیف رها شده‌اند

مزایدهٔ ۱۲۶ بنای تاریخی

صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی اعلام کرد

مزایدهٔ ۱۲۶ بنای تاریخی

مزایده کاروانسراهای ثبت جهانی مشکل قانونی ندارد

مدیرعامل صندوق توسعه و احیا:

مزایده کاروانسراهای ثبت جهانی مشکل قانونی ندارد

وضعیت بحرانی «خانه‌ گازر»

یک بنای تاریخی در شوشتر در آستانهٔ تخریب کامل قرار دارد

وضعیت بحرانی «خانه‌ گازر»

 ۸ بنای تاریخی اردستان در وضعیت اضطرار مرمت

رئیس اداره میراث فرهنگی اردستان خبر داد

 ۸ بنای تاریخی اردستان در وضعیت اضطرار مرمت

نم‌نم‌دوزی با مهره‌های رنگارنگ

زندگی پرشتاب و با عجله در عصر ارتباطات جایی برای هنری که با صبر و سوزن گره خورده، باقی نگذاشت

نم‌نم‌دوزی با مهره‌های رنگارنگ

پرداخت حق عضویت در «ایکوم» و «ایکوموس» برعهده اعضای شوراها است

روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی در اطلاعیه‌ای بر تداوم همکاری با مجامع جهانی تاکید کرد

پرداخت حق عضویت در «ایکوم» و «ایکوموس» برعهده اعضای شوراها است

راهکار خروج فعالان صنایع دستی از انزوا

عضو میز تخصصی صنایع‌دستی در گفت‌وگو با «پیام ما» مطرح کرد:

راهکار خروج فعالان صنایع دستی از انزوا

گردشگری بازوی پیش‌برنده توسعه پایدار هنر است

مدیرمسئول نگارخانه «ترانه باران»:

گردشگری بازوی پیش‌برنده توسعه پایدار هنر است

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *