پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رئیس‌جمهور: سیاست درست در سایه خردورزی است نه شعار

رئیس‌جمهور: سیاست درست در سایه خردورزی است نه شعار





۱۱ مرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۲۴

رئیس‌جمهور:
سیاست درست در سایه خردورزی است نه شعار
حسن روحانی گفت: «در فضای تحریم همیشه دست ما به‌سوی دیگران دراز است. وقتی تحریم بود عزت نبود، اما برجام برای ما عزت آورده است چون هر چیزی که می‌خواستیم بخریم باید از یکی دو کشور با هر کیفیت و شرایط و قیمتی که مشخص می‌کنند تهیه کنیم اما در برجام انتخاب‌های ما متعدد شد.» گزیده صحبت‌های رئیس‌جمهور را در ادامه به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت بخوانید:
اینکه دیگران برای صادرات نفت ایران تعیین تکلیف کنند؛ خلاف عزت است و برجام برای ایران عزت بود.
یکی از آثار برجام این است که فضا را برای انتخاب بهتر مردم، فراهم کرده است.
برجام اعمال اراده یک ملت و برداشتن زور و تحمیل است به‌گونه‌ای که امروز می‌توانیم حدود 2.5 میلیون بشکه نفت خام و میعانات آن را صادر کنیم.
عزت ما در سایه اراده و اراده ما به‌واسطه سیاست درست و خردورزی حاصل می‌شود؛ نه با شعار. اگر ملتی مدام مشغول شعار دهی باشد، نمی‌تواند، عزتمند باشد اما اگر در مسیر خردورزی حرکت کند، کشور در مسیر عزت، سربلندی و استقلال، قرار خواهد گرفت.
انقلاب به معنای آن است که دست ما به‌سوی کسی دراز نباشد و بااراده خود تصمیم بگیریم و با اتکا به رأی مردم در برابر دیگران سر فرود نیاوریم.
انقلابی بودن به معنای آزادی ملت و آزادی اندیشه، بیان و انتقاد است و اینکه امروز مردم ما در فضای مجازی سلیقه، نظر و انتقاد خود را نسبت به حاکمیت ، برنامه‌ها و تصمیمات دولت ابراز می‌کنند، موجب می‌شود تا زیبایی انقلاب و آزادی را نه در فضای حقیقی، بلکه در فضای مجازی هم احساس کنیم.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *