پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | فعال شدن 11 درصد واحدهای صنعتی راکد در کرمان

فعال شدن 11 درصد واحدهای صنعتی راکد در کرمان





۱۱ مرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۰۹

فعال شدن 11 درصد واحدهای صنعتی راکد در کرمان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: 375 واحد صنعتی کوچک و متوسط راکد و تعطیل را در استان شناسایی کردیم که 11 درصد این واحدها تاکنون به چرخه تولید بازگشته اند.
به گزارش ایرنا، محمود سلطانی زاده در همایش گرامیداشت روز صنعت و معدن و تجلیل از حامیان حقوق مصرف کننده در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی کرمان افزود: واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در زمان تحریم ها دچار مشکلات زیادی شدند به گونه ای که 30 درصد واحدهای استان کرمان به وضعیت رکود رفتند.
وی بیان اینکه بیشتر واحدهای ما با مشکل نقدینگی مواجه هستند ادامه داد: از خردادماه سال 95 جلسات متفاوتی برای بررسی مشکلات واحدهای صنعتی تشکیل و بیش از یکهزار واحد صنعتی کوچک و متوسط در پایگاه اینترنتی بهین یاب ثبت نام شد.
وی تصریح کرد: تا این لحظه تعداد 300 واحد صنعتی مورد بررسی قرار گرفته و میزان تسهیلات آنها به بانک ها ابلاغ شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: هنوز خروجی مناسبی را از بانک ها دریافت نکرده ایم.
وی بیان کرد: 90 واحد را به بانک ها معرفی کرده ایم که از این تعداد فقط سه قرارداد منعقد شده است.
سلطانی زاده اضافه کرد: درخواستی که از سیستم بانکی داریم این است که با همکاری و همدلی ترتیبی دهند که بتوانیم مبلغ 4 هزار میلیارد ریال را در اختیار واحدهای کوچک بگذاریم.
وی گفت: با پرداخت این نقدینگی 12 هزار شغل پایدار شده و بیش از یکهزار و 200 شغل جدید ایجاد خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: با تزریق این 4 هزار میلیارد ریال در مجموع، 15 هزار و 200 شغل پایدار ایجاد می شود.
وی با اشاره به اینکه استان کرمان بیشترین جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را داشته است عنوان کرد: بیش از 60 جلسه را طی 10 ماه برگزار کردیم و بیش از 350 مصوبه داشتیم که تاکنون بیش از نیمی از مصوبات اجرایی شده است.
سلطانی زاده با اشاره به برخی از مشکلات معادن استان اظهار کرد: به دلیل افت قیمت های مواد معدنی دچار مشکلات فراوانی هستیم اما کمپانی های بزرگ کرمان به دلیل مدیریت قابل قبولی که دارند توانستند سال 94 را پشت سر بگذارند.
وی گفت: با وجود این مشکلات، در بخش بهره وری و استخراج نتایج خوبی داشتند و اجازه ندادند که این شرکت ها با بیش از 20 هزار نیروی کار، معیوب شوند.
در این همایش با حضور نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استاندار کرمان و جمعی از مدیران استان از برترین های بخش صنعت و معدن استان کرمان و حامیان حقوق مصرف کننده تجلیل شد.
10 تیرماه روز صنعت و معدن و 19 اسفندماه روز رعایت حقوق مصرف کننده است که در استان کرمان گرامیداشت این 2 روز با هم برگزار شد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *