پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تولد دوباره«روزگاری که گذشت»

تولد دوباره«روزگاری که گذشت»





۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۴۴

تولد دوباره«روزگاری که گذشت»
یاسر سیستانی نژاد- کمتر کسی در کرمان است که نام پرورشگاه صنعتی را نشنیده باشد. پرورشگاهی که بزرگانی مانند سیدعلی اکبر صنعتی مجسمه ساز را در خود پرورش داده است. بزرگانی مانند استاد قهاری و پروفسور مهدی رجبعلی پور و هوشنگ مرادی کرمانی و بسیاری افراد موفق دیگر را.
حاج اکبر صنعتی معروف به «اکبر کر» در سال 1295 هجری شمسی، درست صد سال پیش، بعد از سفر به عثمانی و دیدار با سید جمال الدین اسدآبادی، بنیان پرورشگاهی را در کرمان می گذارد. «عبدالحسین» فرزند حاج اکبر که رمان نویس تاریخی و هم چنین رمان نویس علمی تخیلی شناخته شده در قرن اخیر است، در کتابی به نام«روزگاری که گذشت» شرح حال خود را در کرمان و تهران به رشته تحریر در آورده است. در این کتاب به نحوه تصاحب زمین برای احداث پرورشگاه و حوادث پیرامون آن سخن به میان آمده است.
این رمان زندگی نامه ای(اتوبیوگرافی) در سال 1348 به چاپ رسیده و در ابتدای آن نوشته شده که تجدید چاپ این کتاب منوط به اجازه نویسنده است. نویسنده ای که در سال 1352 از دنیا رفته است. از چند و چون تجدید چاپ این کتاب از سال 48 تا کنون بی اطلاعم. اما پس از راه اندازی روزنامه پیام ما از روی یک نسخه از این کتاب و به جهت این که این کتاب نایاب بود، تحریریه پیام ما تصمیم گرفت که ستونی را در صفحه«کرمون» روزنامه به چاپ تدریجی «روزگاری که گذشت» اختصاص دهد.
این کار تا به امروز ادامه دارد تا این که خبری پاکتی سر به مهر محتوی یک جلد کتاب همراه با نامه ای از سوی«جناب آقای محمدعلی گلاب زاده» رییس مرکز کرمان شناسی که خبری مسرت بخش مبنی بر چاپ مجدد رمان یاد شده می داد به دفتر پیام ما ارسال شد.
اگر تا کنون، پیام ما با چاپ این داستان در واقع از کتابی که نبود تبلیغ می کرد، اکنون با انتشار خبر تولد دوباره «روزگاری که گذشت» همشهریان را به تهیه و مطالعه این اتوبیوگرافی زیبا دعوت می کند.
پیام ما چاپ این رمان را در یکصدمین سال تأسیس پرورشگاه صنعتی به فال نیک گرفته و یاد همه نیکانی که در پرورشگاه صنعتی خدمت صادقانه و بی پیرایه داشته و دارند- به ویژه شادروان همایون صنعتی زاده و همسرش- را گرامی می دارد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *