پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۴۰

واژگونی وانت مزدا با 18 مسافر غیرمجاز در جیرفت
رئیس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت که واژگونی وانت مزدا حامل 18 مسافر غیر ایرانی در این شهرستان دو کشته و 9 زخمی برجا گذاشت. رئیس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت که واژگونی وانت مزدا حامل 18 مسافر غیر ایرانی در این شهرستان دو کشته و 9 زخمی برجا گذاشت. ابراهیم محمدی در جمع خبرنگاران افزود: صبح امروز یک دستگاه وانت مزدا حامل 18 نفر از اتباع غیرمجاز پاکستانی در محور کوهستانی اسفندقه به قرقطوییه شهرستان جیرفت واژگون شد. وی ادامه داد: پس از اطلاع از واژگونی وانت مزدا در محور اسفندقه – قرقطوییه دو دستگاه آمبولانس و نیروهای اورژانس جاده ای به محل حادثه اعزام شدند. وی با بیان اینکه دو نفر از اتباع بیگانه آسیب دیده در این محور در دم جان باختند و 9 نفر زخمی شدند اظهار کرد: افراد زخمی این حادثه به نزدیک ترین مرکز درمانی اعزام شدند. وی افزود: سایر اتباع بیگانه سرنشین خودرو وانت مزدا متواری و هفت نفر از آنها نیز توسط نیروهای انتظامی دستگیر شدند.

متخلفین برداشت غیرمجاز آنغوزه در راور دستگیر شدند
سرپرست پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری راور گفت: پیرو گزارش رسیده در خصوص برداشت غیرمجاز آنغوزه در ارتفاعات راور دو متخلف دستگیر و یک نفر هم متواری شد. هادی صادقی پور گفت پیرو گزارش رسیده در خصوص برداشت غیر مجاز آنغوزه در ارتفاعات کوه چهل دختر(گردنه خراسانی) شهرستان راور به پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان و با توجه به صعب العبور بودن مناطق برداشت طی دو مرحله نسبت به شناسایی و دستگیری متهمان اقدام شد. سرپرست پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان راور بیان کرد در این رابطه ۲ نفر دستگیر و یک نفر از متخلفین در حین انجام عملیات متواری شد. وی تصریح کرد: در این زمینه مقدار ۱۰کیلوگرم شیره آنغوزه به همراه وسایل و ادوات کار از متخلفین ضبط شد. آنغوزه گیاهی است به ارتفاع ۲ تا ۲/۵ متر دارای ریشه زخیم و محتوی شیره شیری رنگ با بوی قوی. ساقه آن ضخیم و استوانه ای و گلهای آن زرد رنگ است. برای بدست آوردن آنغوزه که صمغ این گیاه است گیاه را از حد فاصل ریشه و ساقه قطع می کنند شیره ای که از محل قطع خارج می شود آنغوزه نام دارد که مصرف پزشکی و درمانی دارد.

فوت یک نفر دیگر در اثر طغیان سیلاب در جیرفت
فردی که هنگام طغیان رودخانه روستای رمون جیرفت به کوه پناه آورده بود به علت سقوط از کوه جان باخت.
رییس جمعیت هلال احمر جیرفت گفت: این فرد پنجاه ساله عصر روز شنبه در پی بارش شدید باران و طغیان رودخانه روستای رمون به طرف کوه فرار کرده بود.
رشیدی افزود: همچنین بر اثر بارندگی و سیلابی شدن رودخانه در منطقه میجان جبالبارز جیرفت سه خانواده مسافر در سیلاب گرفتار شدند که پس از 2 ساعت عملیات امداد و نجات از مسیر سیلاب نجات یافتند.
وی از امداد رسانی به 6 خانوار گردشگر دیگر در حوزه جبالبارز جیرفت خبر داد.یادآور می شود این چهارمین فوتی است که در اثر سیلاب اخیر در استان کرمان اتفاق افتاده است، قبل از این سه نفر هم جان خودشان را در سیرچ و شهداد از دست داده بودند.

آزادی 6 زندانی
در کرمان
6 مددجو محکومین دادگاه های عمومی در کرمان با پرداخت بیش از 180 میلیون ریال توسط خیرین در زندان مرکزی کرمان آزاد و به کانون گرم خانواده بازگشتند.
پرویز سلیمانی؛ مدیر زندان مرکزی با بیان این خبر گفت: به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) جمعی از خیرین کرمانی با حضور در زندان مرکزی کرمان پس از بازدید از قسمت های مختلف خوابگاهی و فرهنگی در دیدار چهره به چهره مددجویان، زمینه آزادی 6 زندانی را مهیا کردند.
سلیمانی افزود : امیدواریم حضور بیشتر خیرین و اطلاع رسانی خیریه ها و خیرین زمینه ساز بیشتر آزادی زندانیان و خانواده های نیازمند آنان شود. وی خاطر نشان کرد : افرادی که برای آزادی و کمک به آنها از سوی مددکاران و مدیریت زندان انتخاب می شوند مددجویانی هستند که شرایط و مقررات زندان را به خوبی رعایت و از نظروضعیت مالی و وضعیت خانوادگی دچار مشکل بوده و امکان پرداخت بدهی خود را نداشته اند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *