سایت خبری پیام ما آنلاین | با بررسی آمار سوانح هوایی طی 35 سال گذشته در ایران مشخص شد کرمان رتبه سوم در سوانح هوایی

با بررسی آمار سوانح هوایی طی 35 سال گذشته در ایران مشخص شد کرمان رتبه سوم در سوانح هوایی





۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۳۹

با بررسی آمار سوانح هوایی طی 35 سال گذشته در ایران مشخص شد
کرمان رتبه سوم در سوانح هوایی
بررسی سوانح هوایی در دوره 35 سال گذشته ( 93- 1358 ) نشان می دهد تهران در صدر فهرست سوانح هوایی کشور جای دارد.
وزارت راه وشهرسازی اعلام کرد: بررسی سوانح هوایی در دوره 35 سال گذشته ( 93- 1358 ) نشان می دهد تهران در صدر فهرست سوانح هوایی کشور جای داشته و شمار تلفات انسانی در مجموع این سالها( تا سال 1393) یکهزار و 985 نفر کشته ثبت شد.
به گزارش اقتصاد آنلاین، تعداد تلفات ناشی از سقوط هواپیما از سال 1358 تا 1393 به رقم یکهزار و 985 نفر رسید، در حالی که تعداد کل آمار سقوط 74 سانحه و تعداد سقوط های پر تلفات (فوت بیش از سه نفر) 33 واقعه بود.
آمارها نشان می دهد استان تهران با 9 سانحه هوایی، بیشترین آمار سوانح هوایی در دوره مزبور را داشته است.
بر اساس این گزارش استان هایی که در سال های مورد بررسی این گزارش، بیشترین سوانح را داشتند، استان تهران با 9 سانحه، خراسان رضوی و اصفهان هر یک با سه سانحه، آذربایجان غربی، کرمان و فارس هر یک با دو سانحه بودند.
همچنین بر اساس مطالعات جهانی علل وقوع سوانح هوایی در 50 سال گذشته، اشتباه خلبان بیشترین سهم (50 درصد) را داشت و سایر دلایل در وقوع سوانح هوایی نقص فنی با 22 درصد، شرایط جویی با 12 درصد، خرابکاری 9 رصد، سایر خطاهای انسانی 6 درصد و سایرعلل یک درصد ثبت شده بود.
مطابق گزارش شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، مطالعات نشان می دهد زمان وقوع حوادث نیز مورد توجه قرار گرفته که براساس آن بروز 25 درصد سوانح هنگام فرود، 12 درصد سوانح بر روی باند، 12 درصد سوانح هنگام جدا شدن از باند، 11 درصد هنگام حرکت نهایی به سمت باند، 10 درصد سوانح هنگام رسیدن به اوج پرواز، 10 درصد حرکت اولیه به سمت باند، هشت درصد حوادث هنگام حرکت در ارتفاع، هشت درصد هنگام ارتفاع گیری اولیه و چهار درصد زمان کاهش ارتفاع رخ داده است.
براساس آمار پایگاه اینترنتی شبکه ایمنی هوانوردی، در پنج ماهه نخست سال 2016 میلادی 60 سانحه هوایی در جهان رخ داده است که از این تعداد، بالاترین سهم آمریکا با 13 مورد، و یک مورد هم مربوط به جمهوری اسلامی ایران بود.
بعد از آمریکا، بیشترین سوانح هوایی در روسیه (پنج مورد)، کلمبیا، کانادا و مکزیک (هر کدام سه مورد)، برزیل، ایتالیا، اندونزی، اکوادور، عراق (هر کدام دو مورد) قرار دارند.
کشورهای ایران، آرژانتین، آفریقای جنوبی، استرالیا، اسپانیا، افغانستان، ژاپن، دانمارک، سودان، سومالی، سوئد، فرانسه، قبرس، قزاقستان، گینه، مصر، مالزی، میانمار، نامیبیا، هند، نپال، بنگلادش و جزیره گوادلوپ نیز شاهد یک بار سانحه هوایی بوده اند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *