پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سفیر آفریقای جنوبی در دیدار با معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان عنوان کرد برجام آغاز خوبی برای افزایش فعالیت‌های اقتصادی است

سفیر آفریقای جنوبی در دیدار با معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان عنوان کرد برجام آغاز خوبی برای افزایش فعالیت‌های اقتصادی است





۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۱۵

سفیر آفریقای جنوبی در دیدار با معاون سیاسی امنیتی
استاندار کرمان عنوان کرد
برجام آغاز خوبی برای افزایش فعالیت‌های اقتصادی است

سفیر آفریقای جنوبی و معاون استاندار کرمان باهم دیدار کردند. در این دیدار سفیر آفریقای جنوبی سرمایه‌گذاری این کشور در کرمان را منوط به برداشته شدن کامل تحریم‌ها دانست. به گزارش «کرمان نو» وی گفت که برجام آغاز خوبی برای افزایش فعالیت‌های اقتصادی ایران خواهد شد.
خبرگزاری تسنیم هم در این خصوص گزارش داد که وی گفته سرمایه‌گذاری آفریقای جنوبی در کرمان تنها با برداشته شدن کامل تحریم‌ها ممکن است. «ویلیام مکس فلمن وایتد»، سفیر آفریقای جنوبی در ایران در این نشست، کرمان را در مقایسه با تهران شهری تمیز دانست و گفت که این موضوع ناشی از مدیریت شهری خوب کرمانی‌ها است. او در ادامه گفت که نه اینکه تهران شهر کثیفی باشد اما مدیریت کرمان بسیار خوب است. «فلمن وایتد» ابراز امیدواری کرد که روابط دوستانه و برادرانه بین دو کشور که سالیان سال است بوده ، از این به بعد نیز ادامه داشته باشد.
سفیر آفریقای جنوبی به سفر رئیس‌جمهور کشورش به ایران اشاره کرد و آن را به فال نیک گرفت و بر گسترش روابط آفریقای جنوبی و ایران تأکید کرد. او معتقد است که در زمان سختی کشورهای برادر باید به هم کمک کنند و اگر اتفاقی افتد آفریقای جنوبی در کنار ایران خواهد بود؛ همچنین انتظار می‌رود ایران نیز چنین رویکردی داشته باشد. فلمن وایتد اعلام کرد که ملاقات‌هایی که رئیس‌جمهور آفریقا با دولت‌مردان ایران داشت زمینه‌های همکاری زیادی را در خصوص ارتباط در زمینه‌های مختلف نظیر انرژی و نیرو ، آب و … به وجود آورده است.
او معتقد است که باید شباهت‌های بین دو کشور را یافت و از آن‌ها در جهت توسعه روابط استفاده کرد. وی اعلام کرد که کشور آفریقای جنوبی در انرژی خورشیدی در دنیا رتبه سوم را دارد و شرکت‌های آفریقایی دنبال پتانسیل‌هایی در این زمینه هستند و می‌توانند در این زمینه کمک زیادی را برای کرمان انجام دهند.در بحث معادن هم اساس خوبی در افریقای جنوبی وجود دارد ،چراکه اقتصاد آنجا روی معدن می‌چرخد و علاقه‌ای که شرکت‌های معدنی افریقا برای همکاری با ایران دارند، زیاد است.
«فلمن وایتد» از توانمندی‌های کشورش در صنعت خودروسازی گفت و ادامه داد که این شباهتی که بین استان کرمان و کشور ما در زمینه معدن و خودروسازی خوشحال‌کننده است. سفیر آفریقای جنوبی معتقد است که آفریقای جنوبی و کرمان می‌توانند در زمینه تبادل کالا نیز همکاری داشته باشند به این صورت که محصولات گوشتی از آفریقا وارد کرمان و در عوض مرکبات میوه‌های کرمان به آفریقای جنوبی صادر شود.
او گفت که در ایران صنعت پزشکی بسیار پیشرفت کرده و مقرون‌به‌صرفه است و در آفریقای جنوبی نیز همین جو حاکم است که از کشورهای اروپایی و کشورهای دیگر برای امورات پزشکی و دندانپزشکی به آنجا می‌آیند. او اعلام کرد که ملاقات‌هایی که با شرکت ماهان داشتند و یک تفاهم‌نامه‌هایی در زمینه میراث فرهنگی و تبادل فرهنگ نیز امضاشده است. سفیر آفریقای جنوبی در ایران گفته که شهر نورتن کیپ شمالی در آفریقای جنوبی را خواهرخوانده کرمان است که ازنظر آب‌وهوا ، جغرافیا و انرژی بسیار شبیه کرمان می‌باشد.
کرمان جلودار رابطه با آفریقای جنوبی
حمید ذکااسدی معاون سیاسی امنیتی استاندار انتخاب کرمان برای ارتباط با آفریقای جنوبی را اقدامی هوشمندانه دانست و گفت استان کرمان جلودار ارتباط با این کشور خواهد بود. وی در نشست با سفیر آفریقای جنوبی، کرمان را استانی با ظرفیت‌های بالا دانست و با کشور آفریقای جنوبی اعلام همکاری کرد. او گفت که واقعاً هرکسی موقعیت ویژه ایران را درک کند با گسترش همکاری می‌تواند موفق باشد. وی با اشاره به مسائل اقتصادی استان اعلام کرد که تمام فعالیت‌های کرمان در جهت توسعه اقتصادی است.
«ذکا اسدی» گفت که اصل مطلب اراده‌ی دو کشور برای ارتباط و همکاری است و اگر ما اراده داشته باشیم که رابطه‌ها را گسترش دهیم کسی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد. معاون سیاسی استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت‌های استان توضیح داد که شرکت هواپیمایی در کرمان داریم که رتبه اول را در کشور دارد، در وهله اول ما می‌توانیم خط هوایی را برای ارتباط بیشتر با آفریقای جنوبی داشته باشیم.
او اعلام کرد که کرمان آمادگی دارد که نمایشگاهی از توانمندی‌های این استان در آفریقا و از توانمندی‌های آفریقا در کرمان داشته باشد. معاون استاندار کرمان معتقد است که قطعاً با انجام این کارها و فعالیت‌های دوجانبه ارتباطمان با کشور آفریقای جنوبی محکم خواهد شد و به اهدافمان خواهیم رسید.
ذکا اسدی توضیح داد که نمایندگی وزارت امور خارجه و اتاق بازرگانی نیز آماده همکاری هستند. همچنین ایرنا در این خصوص گزارش داد که معاون استاندار کرمان اظهار کرد: «استان کرمان 35 درصد از باغات کشور را در خود جای‌داده و در زمینه گردشگری دارای قدمت و آثار تاریخی بسیار مشهور و شناخته‌شده‌ای است.»
وی به ثبت جهانی روستای تاریخی و دست کند میمند اشاره و بیان کرد: «در استان کرمان پنج اثر ثبت‌شده جهانی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به کویر لوت، قنات‌ها، ارگ بم و باغ شاهزاده اشاره کرد.»
ذکا اسدی گفت: «در زمینه کشاورزی و صنایع تبدیلی ظرفیت‌های خوبی در استان کرمان وجود دارد که می‌تواند زمینه همکاری هرچه بیشتر ما باشد.» وی به ترسیم چشم‌انداز پزشکی و دانشگاهی برای استان کرمان اشاره و تصریح کرد: «برای تبادل بورسیه و موارد مربوط به تخصص‌های نوین، گردشگری و هلدینگ ها می‌توانیم همکاری خوبی باهم داشته باشیم.»
معاون استاندار کرمان گفت: هر کشوری که به موقعیت خاص و توانمندی‌های ایران توجه داشته باشد، می‌تواند در مبادلات با کشور ما موفق باشد.»

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *