پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۱۰

رئیس سازمان بهزیستی: مردم از قانون جدید فرزندخواندگی استقبال نکردند
رئیس سازمان بهزیستی از ابلاغ آیین‌نامه اجرایی قانون جدید فرزندخواندگی به استان‌ها خبر داد و گفت: متقاضیان خیلی از قانون فرزندخواندگی کودکان بدسرپرست استقبال نکردند.
انوشیروان محسنی بندپی، درباره اجرایی شدن قانون جدید فرزند خواندگی به خبرنگار مهر گفت: پس از تصویب قانون، آیین‌نامه اجرایی آن نیز به تصویب رسید و به استان‌های مختلف کشور ابلاغ شده است. او با اشاره به این‌که مفاد قانون جدید فرزندخواندگی متفاوت و تکمیل قانون قبلی است، افزود: درحال حاضر حدود ۸۰‌درصد فرزندان تحت پوشش بهزیستی دارای خانواده‌های بدسرپرست هستند و در قانون قبلی امکان فرزندخواندگی آنان وجود نداشت، اما در قانون جدید فرزندخواندگی موقت و همچنین واگذاری کودکان بدسرپرست نیز دیده شده است. به گفته رئیس سازمان بهزیستی، همه متقاضیان به دنبال این هستند فرزندی را که تحت پوشش خود قرار می‌دهند، به‌عنوان فرزند دایم مورد تربیت و مراقبت قرار دهند، اما ممکن است پس از یک‌سال خانواده این فرزند پیدا شود و به دنبال علاقه‌ای که بین دو طرف ایجاد می‌شود، آثار روحی و روانی بر کسی که فرزند را قبول کرده و فرزندخوانده به وجود آید و آنان دچار تضاد شوند. به گفته او در این صورت کودک با حکم قاضی به والدین اصلی خود سپرده می‌شود و برخی از مفاد قانون فرزندخواندگی باعث شده که خانواده‌ها استقبال خوبی از آن نکنند.

معاون وزیر بهداشت: پرونده درمان معتادان الکترونیکی می‌شود
معاون درمان وزارت بهداشت از الکترونیکی شدن پرونده درمان معتادان خبر داد و گفت: «قرار است مراکز سرپایی کاهش آسیب اعتیاد یا همان مراکز MMT ساماندهی شوند.» محمد آقاجانی با بیان این‌که حدود ۵هزار مرکز درمان اعتیاد در کشور وجود دارد، به ایسنا گفت: «وزارت بهداشت از‌سال گذشته در این زمینه کارش را شروع کرد و امیدواریم طی چند ماه آینده شاهد افتتاح سامانه اطلاعات این مراکز باشیم.» او با بیان این‌که درحال حاضر پروانه این موسسه‌ها درحال ساماندهی است، افزود: «با این اقدام این پروانه‌ها در قالب الکترونیکی درمی‌آید. همچنین بیمارانی که به این مراکز مراجعه می‌کنند، پرونده الکترونیک دریافت خواهند کرد و این اقدامات برای ساماندهی درمان این بیماران و کاهش آسیب به آنها انجام می‌شود. بنابراین موسسه‌های سرپایی کاهش آسیب اعتیاد، پزشکان شاغل در آنها و بیمارانی که به این مراکز مراجعه می‌کنند، در قالب سامانه اطلاعاتی مراکز کاهش آسیب ساماندهی خواهد شد.»

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: «جراحی‌های زیبایی» در رتبه نخست شکایت‌ها
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران بیشترین شکایت ثبت شده از قصور پزشکی در این استان را جراحی‌های زیبایی اعلام کرد. مسعود قادی پاشا با بیان این‌که شکایت از جراحی زیبایی در رتبه نخست شکایت‌های قصور پزشکی استان تهران قرار دارد، به ایسنا گفت: «بررسی‌ها در کل کشور نشان می‌دهد شکایت از قصور در حوزه زنان و زایمان رتبه نخست را دارد.» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران همچنین درباره روند تشکیل پرونده‌ها و کمیسیون‌های پزشکی قانونی درباره قصور پزشکی توضیح داد و افزود: «اگر کسی شکایتی از کادر درمان یا پزشک داشته باشد، با ثبت شکایت‌اش پرونده قصور پزشکی نیز تشکیل شده و اقدامات کارشناسی روی آن انجام می‌شود، سپس در کمیسیون پزشکی قانونی که متشکل از کارشناسان متخصص همان رشته پزشکی و کارشناسان پزشکی قانونی است، موضوع تحت بررسی قرار گرفته و رای نهایی صادر می‌شود.»

رئیس سازمان زندان‌ها: ۷۵‌درصد زندانیان کشور محکومان مرتبط با مواد مخدر هستند
رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، ۷۵‌درصد از زندانیان کشور را محکومان مرتبط با مواد مخدر دانست و تصریح کرد، از این تعداد ۴۵درصد به‌طور مستقیم محکومان مواد مخدر هستند. شهروند در این باره نوشت: اصغر جهانگیر در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان افزوده است : هر چند زندان یک پدیده مذموم در جوامع است، ولی به‌دلیل نقش انکارناپذیر آن در تأمین امنیت و سلامت جوامع نباید نهادهای ذی‌ربط از آن غفلت کنند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *