پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | برنامه ی مرموزانه ی سونی برای پشتیبانی از عناوینِ PS2 بروی PS4

برنامه ی مرموزانه ی سونی برای پشتیبانی از عناوینِ PS2 بروی PS4





۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۰۰

برنامه ی مرموزانه ی سونی برای پشتیبانی از عناوینِ PS2 بروی PS4
بگذارید بحث را اینطور آغاز کنیم آیا بازی های PS2 بروی کنسولِ PS4 اجرا خواهند شد؟ با توجه به اطلاعاتی که هم اکنون داریم پاسخ منفی است.
به سال پیش برگردید ، اگر یادتان باشد شرکتِ Sony به توسعه دهندگان اعلام کرده بود که عناوینِ PS1 و PS2 می توانند توسط یک شبیه ساز یا Emulator بروی کنسولِ PS4 قابل اجرا باشند در نتیجه همه خوشحال و هیجان زده بودند تا اینکه این موضوع در خفا و خاموشی فرو رفت.
به گزارش سایتِ vg247 به نظر می رسد که سونی تاکنون در حال توسعه شبیه ساز کنسول های گذشته ی خود بروی PS4 بوده و این موضوع از برخی شایعات و همینطور عناوین بازسازی شده ای چون star wars battlefront مشخص است.
به نقل از وب سایتِ Wired ؛ سونی وجود چنین شبیه سازی را تایید کرده اما از بروز هرگونه اطلاعات اضافی سرباز زده.
متن بیانیه ی سونی به شرح زیر است:
«ما در حال کار بروی تکنولوژیِ شبیه سازی هستیم تا عناوینِ نسل گذشته مثلِ PS2 را به کنسول نسل حاضر منتقل کنیم اما در حال حاضر به چیزی فراتر از این نمی توان اشاره کرد.»
همینطور طبق گزارشاتِ شرکتِ Digital Foundry ، شبیه ساز مورد نظر یک مبدل گرافیکی تحت فراینده upscale یا همان بزرگ نمایی است بطوریکه برای گرافیک های دو بعدی کاربردی نبوده اما در مبحث گرافیک های سه بعدی می توان تحت فرایندی پیکسل های تصویر خروجی را حتی تا چهار برابر افزایش داد و به از یک گرافیکِ نسل قدیم به یک تصویرِ 1080p رسید.
بیشتر از اینها نمی توان چیزی گفت زیرا اطلاعات کافی هنوز موجود نمی باشد اما موضوعی که اینجا مطرح است برنامه ی شرکتِ Sony برای پیاده سازیِ سیستمی شبیه به Backward Compatibility کنسولِ Xbox ONE در خفا است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *