پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | این فکر که رای مردم زینتی است کشور را به پرتگاه می برد

این فکر که رای مردم زینتی است کشور را به پرتگاه می برد





۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۵۱

این فکر که رای مردم زینتی است کشور را به پرتگاه می برد
آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی، با بیان این جمله که از تحزّب خوب، مجلس خوب و از مجلس مردم پسند، دولتی موفق بیرون می‌آید، جمله امام را که مجلس در رأس امور است، بسیار اساسی و مدبّرانه توصیف کرد و گفت: همه‌ی دلسوزان و احزابی که دل در گروی انقلاب، تشیّع و ایران دارند، باید تلاش کنند تا قانون اساسی به عنوان بهترین سند جمهوری اسلامی در کشور اجرا شود تا امنیت و حرّیت انقلاب، الگویی برای ملت‌های مسلمان و ستمدیده گردد. گزیده صحبت های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با اعضای شورای مرکزی خانه احزاب را در ادامه به نقل از انتخاب بخوانید:
متأسفانه کسانی خودشان را به دروغ به رهبری وصل می‌کنند تا افکار قبل از انقلاب خودشان را در جامعه پیاده نمایند که ضدّیّت با امام، مبارزه و برپایی حکومت در زمان غیبت بود.
این دسیسه‌ی دشمنان اسلام است که مسلمانان، برادران دینی خود را در عراق، سوریه، افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی بکشند و غمناک‌تر اینکه به کشتن خود افتخار کنند.
در حالی که مسلمانان، قرآن، قبله و پیامبر مشترک دارند، بعضی‌ها با ادعای مسلمانی و با آرزوی رسیدن به بهشت! خود را تکه تکه می‌کنند تا چند نفر را بکشند.
اگر کشوری بخواهد با دموکراسی واقعی اداره شود، بدون تحزّب موفق نخواهد شد.
تفکرات کسانی که رأی مردم را زینتی می‌دانند تفکر کشور را به پرتگاه می‌برد، وقتی هرج و مرج بر جامعه‌ای حاکم شود، نظامی‌ها مانند مصر به خود حق می‌دهند که انقلاب یک مردم را مصادره کنند و بر سر کار بیایند.
الان عصر حضور یکپارچه مردم است که بهترین راه برای این حضور یکپارچه، تحزب واقعی است.
یکی از مهم‌ترین مسائل برای رعایت این حق‌الناس، این است که کاری نکنیم تا زمینه‌های حضور میلیونی مردم در انتخابات محدود و مسدود شود.
زنان به عنوان نیمی از جامعه می‌توانند مکمل بحث‌های دموکراسی و حتی عمل به آن، با حضور همه جانبه در انتخابات باشند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *