پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سید محمود دعایی با ذکر سوگند جلاله: کاندیدای هیچ جریانی در انتخابات نیستم

سید محمود دعایی با ذکر سوگند جلاله: کاندیدای هیچ جریانی در انتخابات نیستم





۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۴۶

سید محمود دعایی با ذکر سوگند جلاله:
کاندیدای هیچ جریانی در انتخابات نیستم

1- مردی خدمتگذار، فروتن، زحمتکش، خیّر، مورد اعتماد مردم و مسوولان که رؤسای جمهور دولت های سازندگی و اصلاحات به او ارادت دارند. رهبری انقلاب هم در وصف او می گوید:«عطا آنچه می خواست شد.» این مرد، همیشه از تعریف و تمجید فرار کرده است. خود شاهد بودم که هر گاه کسی می خواست از او تعریف کند فوراً مسیر بحث را عوض می کرد. این عطا، حتی نویسنده «رمان عطای پهلوان» که داستان زندگی او را نوشته را از نزدیک نمی شناسد و به قول خودش:«هر وقت نویسنده به سراغش آمده،او گریخته است.»
ساخت بیش از چهل مدرسه، حاصل زحمات و سخت کوشی و اعتماد مردم به اوست. این شخصیت منحصر به فرد، امروز در آستانه هشتاد سالگی است و شاگردان او که به مقام های دولتی و فرهنگی و… رسیده اند، خواسته اند برایش بزرگداشتی بگیرند. آنچه مسلم است عطا مخالفت کرده است. امسال در نمایشگاه کتاب تهران با حضور وزیر ارشاد از کتاب«عطای پهلوان» رونمایی شد؛ اما عطا آنجا نبود. خیلی دوست داشتم واکنش پیرمرد را در مراسم جشن تولد او که به بزرگداشت تبدیل شده بود را از نزدیک ببینم. صبح زود از خواب برخاستم.آماده شدم و به محل اجرای بزرگداشت رفتم.
2- سالن بزرگی در وسط دانشگاه فرهنگیان خواجه نصیر الدین توسی است. شلوغ است. اسکوربرد؛ خیلی ها را نشان می دهد. از جناح های مختلف.
رزم حسینی(استاندار کرمان)، پور ابراهیمی و زاهدی( نمایندگان کرمان و راور)، مرعشی(استاندار و نماینده اسبق کرمان)، محمدعلی کریمی(باز هم استاندار و نماینده اسبق)، عرب پور(امام جمعه موقت)، جلال پور(رییس اتاق بازرگانی ایران) و سید محمود دعایی(مدیر مسوول روزنامه اطلاعات). اما من دنبال عطا می گردم. نمی بینمش. وقتی استاندار می گوید:«او نیازی به تجلیل ندارد. می بینید که در جلسه هم نیست و چند روز است که از او اطلاعی نداریم.» گمانم به یقین تبدیل می شود. عطا نیامده است. مرام عطا همین است. به قول سید محمود دعایی:«اگر عطا می آمد دیگر عطا نبود.»
استاندار در مراسم نکوداشت عطا احمدی گفت:«عطا نیازی به تجلیل ندارد. این جوانان ما هستند که به الگو نیاز دارند. ما باید بزرگ مردان و بزرگ زنانی که در جامعه هستند را برای ساختن کشورمان، الگو قرار دهیم.» وی اضافه کرد:«عطا نیکوکاری متفاوت است. او هیچ نداشت که بذل و بخشش کند. اما عطا مرکز اعتماد مردم چه در ایران و چه در خارج از کشور شد. عطا وجود خود را به آبادانی عطا کرد.»
محسن بیگی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز از طرف 46 هزار فرهنگی و 950 هزار دانش آموز استان کرمان به عطا احمدی سلام داد.
سید محمود دعایی؛ دیگر سخنرانی بود که ضمن برشمردن ویژگی های شخصیتی عطا احمدی، پیام رؤسای دولت های سازندگی و اصلاحات را قرائت کرد.
دعایی خطاب به رزم حسینی گفت:« جناب آقای رزم حسینی! در کتابخانه ملی در مراسم بزرگداشتی که برای بنده برگزار شد به شما گفتم کسی که شایسته است از او تجلیل شده عطا احمدی است. می دانستم که عطا نمی پذیرد. عطای احمدی سازنده گریزان از نام کرمان است.»
دعایی در ادامه به یک شبهه نیز پاسخ گفت:«تصور عده ای این بود که بنده کاندیدای مجلس هستم که مراسم بزرگداشت عطا احمدی را پی گیری می کنم. با… العلی العظیم هیچ آمادگی ندارم و کاندیدای هیچ جریانی نیستم.»
دعایی افزود:«روزی که آقای رزم حسینی استاندار شده بودند، عطا؛ استاندار را نصیحت کرد. گفت که اگر این مسوولیت را نپذیرفته بودی شاید می گفتم که نپذیر؛ اما حالا که پذیرفته ای می گویم این گونه باش.»
دعایی در پایان از امتناع عطا برای آمدن به مراسم بزرگداشت سخن گفت و از قول عطا این گونه گفت:«متأسفانه جوّی به وجود آورده اند که می خواهند من را با سلیقه محترم خود به زندگی آن جوری بکشانند… در روزگاری که فقر و فساد دامان خانواده ها را گرفته است، جلسه گرفتن و حرف بی نتیجه به مردم زدن، اسراف است… خواهش می کنم برنامه مرا قیچی کنید و بگذارید در باقی مانده زندگی، خودم را بسازم… شما را به ابوالفضل بفرمایید این برنامه بیهوده را قطع کنند.»
فرزند عطا احمدی هم به نمایندگی از پدرش از مردم ، حاضران و همراهان پدرش و ارگانها و نهادها تشکر کرد و گفت:« مهمترین ویژگیهای پدرش که میتواند برای جوانان الگو باشد کار و تلاش بی وقفه و بدون خستگی در کنار گذشت ، نظم و ساده زیستی است» .
در ایم مراسم از پته ای که نام عطا روی آن حک شده بود، سه کتاب در خصوص عطا ، مجسمه عطا و نقاشی و تابلوی خوشنویسی و تمبر عطا پرده برداری شد.
گفتنی است پس از اتمام سخنان سید محمود دعایی و تشویق های پیاپی برای وی، سید حسین مرعشی، محمدعلی کریمی و عرب پور(امام جمعه موقت) و بسیاری از مهمانان، سالن را ترک کردند. دقایقی پس از آن هم محمد مهدی زاهدی از سالن بیرون رفت. پور ابراهیمی قسمت های بعدی مراسم را در سالن ماند و در پرده برداری از نمادهای مربوط به عطا احمدی مشارکت کرد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *