سایت خبری پیام ما آنلاین | بابک زنجانی: اگر پول‌ها را جابجا نمی‌کردم چطور مرغ و گوشت برای کشور تهیه می‌کردید؟

بابک زنجانی: اگر پول‌ها را جابجا نمی‌کردم چطور مرغ و گوشت برای کشور تهیه می‌کردید؟





۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۳۷

بابک زنجانی: اگر پول‌ها را جابجا نمی‌کردم چطور مرغ و گوشت برای کشور تهیه می‌کردید؟

سیزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان نفتی در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی دیروز برگزار شد. به گزارش انتخاب بابک زنجانی شد به موضوع ملک ایران زمین و تفاوت قیمت ثبتی با قیمتی که به او فروخته شده است اشاره کرد و گفت: پس از اینکه ملک ایران زمین به وزارت نفت معرفی شد، کارشناسی صورت گرفت و کارشناسان قیمت ملک را با 16 هزار متر مربع زمین، 824 میلیارد تومان اعلام کردند.
متهم پرونده نفتی اضافه کرد: به وزارت نفت گفتم تراکم ملک 170 هزار متر مربع است و به خاطر همین کارشناسی مجدد صورت گرفت. آقایان گفتند به دفترخانه مراجعه کنیم و کارهای لازم را انجام دهیم تا پاسخ کارشناسی دوم واصل شود.
وی توضیح داد: وقتی به دفترخانه مراجعه کردیم به آنها گفتم چون هنوز پاسخ کارشناسی نیامده نمی‌توان ملک را به شما منتقل کنم اما آقایان وزارت اطلاعات اعلام کردند کارها را انجام دهید تا جواب دوم هم بیاید. زنجانی افزود: در دفترخانه قیمت ملک به صورت قیمت منطقه‌ای انجام شد و تفاوت موجود در مبلغ ثبتی و مبلغی که به من فروخته شده است، به خاطر همین موضوع است در اصل من این ملک را 8 هزار میلیارد تومان از آقایان خریدم و آنها قصد داشتند بدهی من را در ایران ثبت کنند و به همین خاطر ملک را به خودم به مبلغ 8 هزار میلیارد فروختند. متهم پرونده نفتی همچنین درباره ادعای دادسرا که اعتقاد دارد شرکت اس سی تی در دوبی وجود خارجی ندارد گفت: متاسفانه همه به من می‌گویند صداقت نداری در حالیکه داشتن سوئیفت بدون ثبت مجموعه‌ای امکان ندارد. از طرف دیگر اگر شرکت اس سی تی دوبی وجود نداشت، تحریم نمی‌شدم. گزیده دادگاه را در ادامه بخوانید:
قاضی صلواتی:از طریق سیستم I BAN 2 I BAN چه مقدار پول جابجا کردید؟/بابک زنجانی:۸۴ میلیارد یورو/قاضی صلواتی:چه مقدار آن مربوط به ایران بوده است؟/بابک زنجانی: ۲ میلیارد یورو/ قاضی صلواتی:یک میلیارد یا دو میلیارد؟/بابک زنجانی:یادم نیست اما فکر میکنم ۵۰۰ میلیون یورو مربوط به بانک ملت بود، ۱۰۰ میلیون یورو مسکن و ۳۰۰ یا ۴۰۰ میلیون یورو تجارت/ قاضی صلواتی: SCT BANKERS دبی مجوز فعالیت در ایران را داشته است؟/بابک زنجانی:کسی نمی تواند به من بگوید برای فعالیت SCT از بانک مرکزی مجوز بگیر/قاضی صلواتی:بانک مرکزی صراحتا اعلام کرده مجوزی وجود نداشته است، این مقررات کشور است/بابک زنجانی: در آن زمان کشور در تحریم به سر می‌برد و اگر نیازی به مجوز بود بانک مرکزی پول‌ها را در گونی به من تحویل نمی‌داد تا آنها را در بانک‌های ملی و صادرات دبی تحویل دهم. اگر این کار انجام نمی‌شد چطور گوشت، مرغ و غلات مورد نیاز کشور خریداری می‌شد؟
مهدوی وکیل شرکت نفت در پرونده فساد نفتی، صبح دیروز پیش از ورود به دادگاه، گفت: امروز قرار است اسناد مربوط به تحویل نفت به بابک زنجانی را به دادگاه ارائه کنیم. وی گفت: دیشب ایمیلی از یکی از وکلای خارجی زنجانی دریافت کردم که در آن ما را تهدید کرده بودند که باید خسارت بدهیم. غلامرضا مهدوی گفت: پیش از این آمریکایی‌ها از ما شکایت کرده بودند که 16 میلیارد یورو از ما خسارت بگیرند، حالا زنجانی جا پای آنها گذاشته و مانند آنها از ما خسارت 10 میلیارد یورویی مطالبه می‌کند.
گفتنی است جلسه بعدی دادگاه امروز برگزار می شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *