پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | در حاشیه

در حاشیه





۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۳۳

باران کوثری و پگاه آهنگرانی هم ممنوع‌التصویر شدند؟
یک روز پس از آغاز اکران فیلم سینمایی «جامه‌دران»، به کارگردانی حمیدرضا قطبی و به تهیه‌کنندگی سیدجمال ساداتیان، اسم و تصویر دو بازیگر اصلی این فیلم، پگاه آهنگرانی و باران کوثری، از تیزرهای تلویزیونی حذف شد.
روزنامه شرق نوشت: این در حالی است که در نخستین روز اکران این فیلم یعنی چهارشنبه ۲۰ آبان، تیزرهای پخش‌شده این فیلم در شبکه‌های مختلف سیما، همراه با تصویر و اسم این دو بازیگر بود. حمیدرضا قطبی، کارگردان این فیلم،می‌گوید: «من باخبر نبودم که بناست چنین اتفاقی بیفتد و بعد که این اتفاق افتاد، تازه مطلع شدم، چون تلویزیون خودش تصویر این دو بازیگر را ممیزی کرده است. تیزرهای روز اول، کامل پخش شده و روز دوم تصویر و اسم پگاه آهنگرانی و باران کوثری از تیزرها حذف شده و ما درنهایت حیرت و تعجبیم.
چون این دو بازیگر، هم چهره‌های سرشناسی هستند و هم مدام مشغول کارند یعنی مشکل ممنوع‌التصویری ندارند. ما حدود و ثغور تلویزیون را خودمان رعایت کردیم و تیزری به تلویزیون دادیم که روز اول هم پخش شد. اما اتفاق عجیبی است و ما منتظریم تا علت این ممیزی عنوان شود».قطبی در پاسخ به این پرسش که آیا فیلم بدون ممیزی، پروانه نمایش گرفته، می‌گوید: «هیچ بخشی از فیلم ممیزی نشد و فیلم همان‌طور که در فجر نمایش داده شد، پروانه نمایش گرفت». این کارگردان که در جشنواره فجر نیز توانست دیپلم افتخار بهترین فیلم‌نامه را مشترکا با ناهید طباطبایی برای فیلم‌نامه «جامه‌دران» دریافت کند، از اتفاقی که افتاده نارضایتی دارد و می‌گوید: «به یک‌باره روز پنجشنبه مسئولان صداوسیما خواب‌نما شده و تیزرهای فیلم را ممیزی و اسم و تصویر دو بازیگر را حذف کرده‌اند، درحالی‌که ما هنوز از چرایی این اتفاق بی‌اطلاعیم».با وجود بی‌اطلاعی این کارگردان از وضعیت ممیزی تیزر تلویزیونی فیلمش، ظاهرا گفته شده دلیل این ممیزی، پرونده‌های قضائی این دو بازیگر است که سبب شده تا در تلویزیون ممنوع‌الچهره باشند. دیگر بازیگران «جامه‌دران» مهتاب کرامتی، مصطفی زمانی، افسر اسدی، محمود بهروزیان، فرزانه نشاط‌خواه، مریم کاظمی و… هستند.

نیکی کریمی
رئیس هیات داوران تالین شد
نیکی کریمی در سی امین تجربه داوری بین المللی اش، رئیس هیات داوران جشنواره فیلم تالین شد.
این بازیگر و کارگردان سینمای ایران در نوزدهمین جشنواره بین المللی فیلم شب های سیاه در استونی آثار بخش اصلی را داوری می کند. کریستوف زانوسی کارگردان مشهور لهستانی یکی دیگر از اعضای هیات داوران این جشنواره است.
دهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم باتومی گرجستان، بخش بین الملل سی وسومین جشنواره فیلم فجر، بیستمین جشنواره بین المللی فیلم کلکته هند، پنجمین جشنواره بین المللی فیلم ادینبرو اسکاتلند (رئیس هیئت داوران)، دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم پونا هند، بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان، بیستمین جشنواره بین المللی فیلم پراگ جمهوری چک، ششمین جشنواره فیلم ابوظبی، چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم پرتقال طلایی آنتالیا ترکیه، چهل و چهارمین جشنواره فیلم کارلووی واری جمهوری چک، چهارمین دوره جایزه ادبی والس، سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم هند گوا، چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم های آسیایی در وزول فرانسه، بخش فیلم کوتاه شصتمین جشنواره فیلم کن فرانسه، از جمله جشنواره هایی است که کریمی به عنوان داور در آنها حضور داشته است.

رکوردشکنی جهانی «پراید»
آمار فروش اعتباری خودروهای ایرانی با تسهیلات ویژه 16 درصدی تقریبا رکورد همه فروش‌های خودرو در دنیا را شکسته است؛ در حالی که در کشورهای پیشرفته، تسهیلاتی بسیار به صرفه‌تر از این هم بازار خودرو را تکان نمی‌دهد!
پیش‌فروش خودروهای ایرانی در حالی به پنجمین روز خود وارد می‌شود که تا ظهر پنجشنبه، 86 هزار دستگاه خودرو به واسطه تسهیلات دولتی فروش رفته است. این آمار را می‌توان کم‌سابقه‌ترین فروش خودرو در دنیا دانست. به عنوان مثال در 10 ماه ابتدایی سال جاری میلادی، پرفروش‌ترین خودروی دنیا فورد فیستا بوده است. در این مدت بیش از 80 هزار دستگاه از این خودرو در کل جهان به فروش رسیده است. این در حالی است که به واسطه طرح فروش اقساطی، خودروی پراید تنها در چهار روز به فروش 20 هزار دستگاه رسیده است. نکته جالب توجه اینکه می‌توان خودروی فیستا 14 هزار پوندی را با پیش‌پرداخت 198 پوند یعنی حدود یک میلیون و 60 هزار تومان به صورت لیزینگی تهیه کرد. این خودرو مجهز به سیستم پارک هوشمند است! فیستا مدل 2015 با جد خود یعنی نمونه شکست‌خورده فورد فستیوای سال 1986 یا همان پراید کنونی نتوانسته است در فروش، سرافراز بیرون بیاید اما فروش پراید در یک ماه قطعا بیش از فروش یک‌ساله این خودروی پیشرفته خواهد بود. طی روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی عکسی منتشر شده که نشان از ارائه وام خرید خودور در کانادا دارد. طبق این تصاویر، خودروهای شرکت آمریکایی جنرال موتورز با سود صفر درصد و اقساط 7 ساله به فروش می‌رسد. در شبکه های اجتماعی، فروش لیزینگی این خودروها با خودروهای ایرانی مقایسه شده است. همه این خودروها مدل 2015 از شرکت جنرال موتورز آمریکا در کشور کاناداست. در این طرح، شورلت، بیوک و GMC خودروهای خود را با وام 7 ساله بدون بهره به فروش می‌رسانند.

تکذیب نامه مهران مدیری درباره «فیتیله»
طی روزهای اخیر و در پی حواشی پیش‌آمده برای برنامه «فیتیله»، دل نوشته‌ای به نقل از مهران مدیری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نگارش این متن توسط این هنرمند تکذیب شد.
وفا ملک‌زاده – روابط عمومی پروژه‌های مهران مدیری – در گفت‌وگویی با ایسنا اعلام کرد: دل نوشته‌ای که به نقل از مهران مدیری در شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود، توسط ایشان نوشته نشده است و آن را تکذیب اعلام می‌کنم. طی روزهای اخیر برخی هنرمندان با نگارش یادداشت‌هایی در صفحه‌های شخصی خود به حاشیه‌های ایجادشده درباره برنامه فیتیله واکنش نشان دادند. در این میان دل‌نوشته‌هایی هم به نقل از برخی چهره‌ها همچون علی دایی و مهران مدیری دست به دست در شبکه‌های اجتماعی می‌چرخید که تکذیب شدند. بر اساس این گزارش، عموهای فیتیله‌ای و تهیه‌کننده برنامه «فیتیله» از اینکه برنامه‌شان ناخواسته موجب رنجش خاطر تعدادی از آذری‌زبان کشور شده ‌بودند، عذرخواهی کرده‌اند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *