پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۲۲

بررسی منظم وضعیت فشار خون
یک گروه فعال در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا با توجه به شیوع پرفشاری خون، تاکید دارد که تمامی‌افراد بالغ سالم باید هر سه تا پنج سال فشار خون خود را بررسی کنند، اما این زمان درباره افراد در معرض خطر ابتلا هر سال است. به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، گروه کاری خدمات پیشگیرانه آمریکا همچنین به بیماران مشکوک به پرفشاری خون توصیه می‌کند که پیش از مراجعه به پزشک برای تشخیص یا احتمالا تجویز دارو، فشار خون خود را برای یک دوره 12 تا 48 ساعته در خانه کنترل کنند، زیرا این احتمال وجود دارد که در یک بار اندازه گیری در مطب، فشار خون تحت تاثیر تنش‌های موقت ناشی از رانندگی، کار یا مراجعه به پزشک قرار گرفته باشد. آزمایش فشار خون بالا معمولا برای افرادی انجام می‌شود که ظاهرا سالم هستند زیرا پرفشاری همواره علائم ملموسی ندارد، از این رو غربالگری روش مهمی‌برای کشف این بیماری است. شیوع پرفشاری خون نشان می‌دهد که لازم است افراد اغلب اوقات حتی اگر به فشار خون بالا مبتلا نیستند و نیز حین درمان، تحت غربالگری قرار گیرند.

چگونه داخل اتومبیل ورزش کنیم؟
4 تمرین ساده که می‌توانید پشت چراغ‌قرمز انجام ‌شان دهید:
فشار مشت‌ها برای انجام این تمرین تقویتی، هر دو دوست را مشت کرده و آنها را جلوی قفسه سینه به همدیگر بچسبانید، در حالی‌که آرنج‌ها به سمت بیرون هستند. مشت‌ها را به هم فشار دهید. تا پنج بشمارید، شل کنید و دوباره تکرار نمایید.
کشیدن دست‌ها برای انجام یک حرکت تقویت کننده دیگر، انگشتان هردو دست را حلقه کرده و دو دست را جلوی سینه به هم قلاب کنید. انگشت‌های‌تان را قفل شده نگه دارید، جوری فشار وارد کنید که انگار می‌خواهید دو دست را ازهم‌دیگر جدا کنید.
کشش گردن شانه‌های‌تان را شل کنید. سپس به آرامی سرتان را به سمت شانه چپ کج کنید، درحالت کشش نگه دارید. سپس برای سمت راست هم تکرار کنید. مدنظرتان باشد که حرکت گردن به طرفین در این حرکت باید به آرامی باشد.
کشش قفسه سینه بازوهای‌تان را بالا بیاورید درحالی‌که کف دست‌های‌تان به سمت جلو باشد، تا جایی بازوهای‌تان را بالا بکشید که درتراز افقی قرار بگیرند. آرنج‌ها را به عقب بکشید تا قفسه سینه و استخوان کتف کشیده شوند.

خواص درمانی سیاه دانه برای درمان بیماری ها و سلامت بدن
تحقیقات نشان داده است مواد معدنی و ویتامین های موجود در سیاه دانه در درمان دیابت، سل، بیماری های قلبی و عروقی، کم خونی و میگرن مفید است.
اسیدهای چرب ضروری فراوان موجود در سیاه دانه آن را به نوعی مواد غذایی ضد سرطان تبدیل کرده که در حفظ سلامت پوست و مو نیز مفید است.
سیاه دانه آهن و پتاسیم فراوانی دارد و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث رفع مسمومیت خونی و یبوست می شود.
سیاه دانه دارای خواص بسیار زیادی از جمله در درمان سرطان ها، درمان زخم معده، نابودی سموم در کبد و نیز تنظیم سیستم گوارش بدن دارد. افرادی که بعد از ابتلا به سرماخوردگی مدام عطسه می کنند می توانند جوشانده مخلوط سیاه دانه بوداده و روغن زیتون را به مدت یک دقیقه روی پیشانی خود مرهم کنند. این مخلوط به آنها کمک می کند تا از شر عطسه ها خلاص شوند.
افراد مبتلا به سینوزیت بهتر است در فصل پاییز هفته ای یک بار از بخور سیاه دانه استفاده کنند.

توصیه های دندان پزشکی برای بعد از کشیدن دندان
تا یک ساعت گازاستریل قرار داده شده درمحل زخم را، بین دندان ها رامحکم فشار دهید.
تا چند ساعت دهان را نشوید و تف نکنید. تف کردن باعث خونریزی می شود. بهتر است آب دهان قورت داده شود هر چند کمی خونی باشد.
دهان بسته باشد و زیاد صحبت نکنید.
یک ساعت بعد از کشیدن دندان، بستنی بخورید.
تا چند ساعت غذاهای سفت یامایعات داغ نخورید.
به مدت 24 ساعت برای نوشیدن مایعات از نی استفاده نکنید. مکش ناشی از کار بردنی ممکن است باعث شروع مجدد خونریزی شود.
اگر بعد از یک ساعت، خونریزی ادامه پیدا کرد و یا مجددا شروع شد، یک گاز استریل یا چای کیسه ای مرطوب را در محل زخم بگذارید و با فشردن دندان ها روی هم، حدود نیم ساعت دیگر آن را نگه دارید.
در صورت لزوم داروی مسکن درد را بعد از برداشتن گاز استریل از روی زخم مصرف کنید. از فردای روز کشیدن دندان، مسواک زدن سایر دندان ها باید از سر گرفته شود. البته تا چند روز ناحیه زخم کشیدن را باید با ملایمت تمیز کرد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *