پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | دستگیری دو قاتل فراری پس از چندین سال در رودبار و فاریاب

دستگیری دو قاتل فراری پس از چندین سال در رودبار و فاریاب





۶ مرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۲۴

دستگیری دو قاتل فراری پس از چندین سال در رودبار و فاریاب
جانشین فرماندهی انتظامی رودبارجنوب از شناسایی و دستگیری قاتل فراری پس از گذشت سه سال با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس در راستای طرح مشترک پاک سازی مناطق جرم خیز دراین شهرستان خبر داد .
به گزارش ایسنا منطقه کویر، سرگرد «ناصر کوهستانی» در تشریح جزییات این خبر گفت: در سال 92 قاتل با انگیزه سرقت خودروی مسافرکش شخصی در شهرستان داراب از توابع استان فارس ، با پیشنهاد کرایه بالا و تطمیع راننده ، وی را به خارج از شهر هدایت می کند. این مقام انتظامی افزود : پس از طی مسافتی طولانی و درست در زمانی که خودروی مذکوراز محدوده شهر خارج و به نقطه ای کور و خالی از سکنه وارد می شود قاتل تصمیم به عملی ساختن نیت شوم خود می گیرد. جانشین انتظامی رودبارجنوب با بیان اینکه قاتل ابتدا با تهدید و ارعاب،راننده را مجبور به متوقف ساختن خودرو کرده و در نهایت با استفاده از سلاح سرد ،وی را به قتل رسانده و از محل متواری می شود.، افزود : پس از وصول نیابت قضائی از دادسرای عمومی شهرستان داراب موضوع به صورت ویژه در دستورکار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی رودبارجنوب قرارگرفت.
کوهستانی خاطرنشان کرد: از آنجا که قاتل در لحظات اولیه پس از وقوع قتل سریعا به استان های همجوار متواری شده بود و محل اختفای خود را به صورت مداوم تغییر می داد و هیچ سرنخی از خود باقی نگذاشته بود، اقدامات پلیسی برای شناسایی و دستگیری وی به تأخیر افتاد ، اما کارآگاهان همچنان روند پیگیری پرونده را زیر نظر داشتند. وی افزود: در نهایت کارآگاهان پلیس با انجام اقدامات فنی پلیسی و پس از گذشت ماهها تلاش شبانه روزی موفق به شناسایی مخفیگاه این قاتل فراری در شهرستان رودبارجنوب شدند که در اجرای طرح پاک سازی مناطق جرم خیز این شهرستان و با هماهنگی مقام قضایی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه وی را دستگیر ودر تحقیقات تخصصی پلیس به ارتکاب قتل اعتراف کرده است . همچنین رییس دادگاه عمومی شهرستان فاریاب از دستگیری متهم «الف.د» به اتهام قتل در شهرستان فاریاب خبر داد و گفت: قاتل جوانی 27ساله می باشد و عدم کنترل خشم آنی منجر به این جنایت شد. «مهدی اکبری» در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: مقتول در سال 86 در یک نزاع دست جمعی پس از تصادف مورد ضرب و جرح قرار گرفته و در اثر شدت جراحات و پس از از دست دادن تعادل روحی وروانی در سال 90 فوت می‌کند. این مقام قضائی با بیان اینکه پزشکی قانونی علت تامه فوت را ناشی از ضربات وارده به سر متوفی در 4 سال قبل از فوت اعلام نموده است، ادامه داد: پس از تحقیق و نیابت قضائی به دادگاه شهرستان فاریاب و صدور دستورات لازم،متهم شامگاه گذشته در محل مخفیگاهش در فاریاب دستگیر شد. اکبری با بیان اینکه متهم پس از تفهیم اتهام و صدور بازداشت موقت،روانه زندان کهنوج گردیده است، با اشاره به آیه «همانا که در توانگری و تنگدستی، انفاق می‌کنند و خشم خود را فرو می‌برند و از خطاهای مردم درمی‌گذرند و خدا نیکوکاران را دوست دارد» خاطر نشان کرد: :ضرورت دارد افراد در مواقع عصبانیت برخشم خود کنترل نمایند تا ازبروز چنین حوادثی جلوگیری شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *