پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | واکنش سخنگوی دولت به اتهام زنی به برادر رئیس‌جمهور: روحیه دعوا و ماجراجویی نداریم

واکنش سخنگوی دولت به اتهام زنی به برادر رئیس‌جمهور: روحیه دعوا و ماجراجویی نداریم





۵ مرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۰۷

واکنش سخنگوی دولت به اتهام زنی به برادر رئیس‌جمهور:
روحیه دعوا و ماجراجویی نداریم
سخنگوی دولت روز گذشته در نشست خبری خود در واکنش به هجمه و اتهام زنی به برادر رئیس‌جمهور گفت: «فقط آقای فریدون مشمول عنایات منتقدان نیست، بخشی نقدها منصفانه است اما جاهایی که تهمت باشد خود را موظف می‌دانم پاسخ بدهم. بلافاصله در یک مورد به قوه قضاییه شکایت کردیم. البته روحیه دعوا و ماجراجویی نداریم.وزارت علوم بیانیه لازم را در مورد تحصیل ایشان دادند، همه مراجع مسائل را کنترل می‌کنند. چند روزی برای مسئله تحصیلات در منظر عموم نبود، دیدید که چه داستانی به پا شد مواد منفی زودتر به ذهن می‌نشیند و این غیر اخلاق است. این اقدامات با آموزه‌های اسلامی ما فاصله دارد؛ به‌ویژه از آن‌ها که از ما رعایت اخلاق را مطالبه می‌کنند، انتظار بیشتری می‌رود.» گزیده صحبت‌های محمدباقر نوبخت را در ادامه به نقل از خبرآنلاین بخوانید:
مقررشده است ۴۵۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت پاداش بازنشستگان از همین ماه انجام شود و اولین مرحله در همین ماه پرداخت خواهد شد. تا آغاز مرداد مجموعه پرداختی‌های دولت بابت ترمیم حقوق اعم از شاغلین و بازنشستگان ۵۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.
در مورد پرداخت‌های غیرمتعارف بررسی شد که اصلاً کمیت مدیرانی که شامل این موضوع می‌شوند، چقدر است؟ البته مشخص شد که حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر بودند؛ نکته دوم دلیل این موضوع بود که در سال‌های قبل برخی دستگاه‌های اجرایی ما از قانون خدمات کشوری مستثنی شدند. مستندات قانونی وجود داشت که طبق آن توانستند به برخی حقوق‌ها افزایش دهند. برخورد و عزل ۱۳ مدیر و استعفای برخی دیگر از اقدامات اولیه دولت بود. اولین برخورد غیر از عزل این بود که اگر برخی این مبالغ را غیرقانونی دریافت کردند، بخشی را بازستانی کنیم و به‌جای تعدد قوانین و مقررات همه را در ذیل قانون مدیریت خدمات کشوری بیاوریم. همچنین از اختیار کنترل حقوق‌ها در شورای حقوق و دستمزد استفاده کردیم و همه را مشمول قانون خدمات کشوری کردیم.
لیست بلندی از دستگاه‌هایی که خارج از این قانون بودند را احصا کردیم که به دو بخش تقسیم شدند؛ بخشی مقام‌های سیاسی هستند که روسای سه قوه، وزرا، نواب مجلس و معاون اول بودند که مقرر شد پرداختی آن‌ها زیر ۱۰ میلیون باشد. بقیه هم قرار شد از سه برابر حداکثر حقوق بیشتر دریافت نکنند. مستثنا را هم برهم زدیم و گفتیم شورای حقوق و دستمزد باید در مورد آن‌ها نظر دهد.
{در پاسخ به این سؤال که ۱۲مرداد یک هفته مانده که دولت سه‌ساله شود اما برخی وعده‌های دولت در سفرهای استانی محقق نشده}: تلاش دولت در این سفرها بر این بود از کارهای نیمه باقی‌مانده شروع کنیم. وعده بلندمدت به مردم ندادیم، در این رابطه حق رئیس‌جمهور ضایع‌شده است. به‌جای اینکه بگوییم گذشته ربطی به ما ندارد، نسبت به تعهد مسئولان قبل خود را موظف می‌دانیم. در مورد پرداخت اعتبارات هم سازمان مدیریت باید پاسخگو باشد، عموماً در مورد سفرها رئیس‌جمهور با سازمان مدیریت صحبت می‌کند لذا تلاش کردیم اعتبارات را طوری بدهیم که تا قبل از اتمام این دولت تصمیم‌ها را محقق کنیم. سال قبل موفق شدیم، حدود ۱۶۰ طرح را افتتاح کنیم اما علت عدم انجام برخی این است سال قبل موفق نشدیم اعتبارات را در زمان خود بدهیم و کاهش شدید قیمت نفت به‌قدری بود که در پرداخت حقوق و دستمزدها مشکل داشتیم؛ امسال از ظرفیت‌های قانونی استفاده کردیم معوقات پرداخت طرح‌ها را هم پرداخت می‌کنیم. تلاش این است که حُسن اقدام را انجام دهیم. یارانه‌ها را نمی‌توانیم دیر پرداخت کنیم غصه‌ای هم از این بابت نداریم؛ علاوه بر این هزینه درمان را تقلیل دادیم که باید مبالغی را پرداخت کنیم. افتخار می‌کنیم با نهایت دقت همه پرداخت‌ها را بدهیم. البته بخشی از تعهدها را در هفته دولت افتتاح خواهیم کرد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *