پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | بازی‌های هیجان انگیز برای پیک نیک بازی برای بچه هاست ؟

بازی‌های هیجان انگیز برای پیک نیک بازی برای بچه هاست ؟





۵ مرداد ۱۳۹۵، ۰:۵۳

بازی‌های هیجان انگیز برای پیک نیک
بازی برای بچه هاست ؟
اگر چنین فکری می کنید میزان هیجان زندگی شما بسیاااار کمتر از چیزی است که باید باشد. یک پیک نیک برای اینکه عالی باشد به چیزهایی بیشتر از غذا و نوشیدنی نیاز دارد. در ادامه چند بازی برای همه ی رده های سنی را آورده ایم که میتوانید در پیک نیک هایتان بازی کنید.
۱- فریزبی
(برای بازی کردن باید ۲ تیم حداقل ۲ نفره و حداکثر ۷ نفره تشکیل دهید. فریزبی در هر زمین بازی که حداقل ۶۴در۳۶ متر باشد میتواند بازی شود. از انتهای هر دوطرف زمین باید ۱۸متر جدا کنید که به این نواحی، ناحیه ی گل میگویند. اما بهتر است زیاد در بند اندازه ی زمین بازی نباشید! هر زمین بازی که بتوانید دو انتها برای آن مشخص کنید میتواند برایتان مناسب باشد. قوانین این بازی ساده است. کسی که فریزبی را در دست دارد نباید بیشتر از ۱۰ثانیه آنرا نگهدارد و نباید حرکت کند.
بعد از مشخص شدن تیم مدافع و مهاجم، مدافعان باید در ناحیه گل بایستند و یکی از آنها فریزبی را به سمت مهاجمان پرت کند. مهاجمان با پاس دادن های متوالی باید فریزبی را به ناحیه گل تیم مقابل برسانند. بعد از رساندن فریزبی به ناحیه گل، بازی تمام میشود و جای مدافع و مهاجم تغییر میکند.) این بازی پیک نیکتان را به اوقاتی خوش تبدیل میکند.
۲-کف بزن و بگیر!
افراد یک دایره می ایستند و یکی وسط می ایستد. توپ را در دست میگیرد و به سوی یکی از افراد دایره پرت میکند. شخص قبل از گرفتن توپ باید کف بزند. اگر یادش برود باید یکی از دستهایش را پشتش نگهدارد تا باز نوبتش برسد.
۳-جستجوی گنج
این بازی کمی برنامه ریزی میخواهد. عکس چند چیز از جایی که پیک نیکتان آنجاست بگیرید. مثلا اگر به جنگل میروید عکس چند نوع برگ مختلف، پر پرندگان، میوه ی بلوط،شاخه های مختلف و مانند اینها را بگیرید. به هر نفر ۳تا عکس بدهید و ازآنها بخواهید اجسام داخل عکس را پیدا کنند. هرکس که زودتر پیدا کند برنده است.
۴-والیبال پتویی!
از ساعتهای بعد از ناهار هم میتوانید استفاده کنید! دو تیم شوید و به هر تیم یک پتو بدهید، هر تیم باید گوشه های پتویش را بگیرد. تیم اول توپش را وسط پتو بگذارد و با پایین و سپس بالا آوردن آن، توپ را پرتاب کند. تیم بعدی باید بتواند تو را با پتویش بگیرد.
۵-بازی کلامی
دور هم بنشینید و نفر اول بگوید: من اومدم پیک نیک و … آوردم. نفر بعدی باید با انتهای اسمی که نفر قبلی در جمله اش آورد چیزی بسازدو به جمله اضافه کند. مثلا: من اومدم پیک نیک و فریزبی آوردم. نفر دوم: من اومدم پیک نیک و فریزبی و یخ آوردم.
۶-بازی های آبی
هیچ کس نمیتواند در مقابل بازی های آبی مقاومت کند. البته با توجه به بحران آب بهتر است آب کمتری مصرف کنید. مثلا به جای شلنگ گرفتن روی همدیگر میتوانید اگر نزدیک رودخانه هستید، بادکنک پر از آب کنید و به سمت هم پرتاب کنید.
۷-دو راست و یک دروغ
هرکس باید یک جمله ی دروغ و دو جمله ی راست راجع به خودش بگوید. بقیه باید حدس بزنند کدام جمله دروغ است. برنده کسی است که انقدر دروغ خوبی بگوید که بقیه نفهمند.
۸- قایم موشک
این بازی هم که طرفداران خاص خودش را دارد و هیچ وقت کهنه نمیشود. میتوانید با شگردهای مختلف بازی تان را هیجان انگیزتر کنید. شما چه بازی هایی در برنامه های طبیعتگردی انجام می دهید؟ نظراتتان را با ما در میان بگذارید.
منبع/گردالی

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *