پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۵ مرداد ۱۳۹۵، ۰:۴۲

واکنش سخنگوی وزارت خارجه ایران
به اظهارات سفیر ترکیه در تهران
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان می گوید: ارتباطات و آمد و شد میان مردم ایران و ترکیه از دیرباز وجود داشته و بی شک در آینده نیز استمرار خواهد یافت. به گزارش خبرآنلاین، بهرام قاسمی سخنگوی وزرات امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص موضع کشورمان در مورد اظهارات سفیر ترکیه در تهران مبنی بر اینکه از دولت جمهوری اسلامی ایران می خواهیم ممنوعیت سفر ایرانیان به ترکیه را لغو نماید، چیست؟ اظهار داشت: ارتباطات و آمد و شد میان مردم دو کشور از دیرباز وجود داشته و بی شک در آینده نیز استمرار خواهد یافت. قاسمی افزود: مطمئناً حوادث جاری ترکیه نمی تواند منجر به قطع ارتباط دو ملت همسایه شود و بدون تردید پس از عادی شدن شرایط این کشور و تامین امنیت کامل، سفر شهروندان ایرانی که قصد عزیمت به ترکیه را دارند از سر گرفته خواهد شد.
آیت‌الله مکارم شیرازی: زندانی کردن مرد
برای مهریه صحیح نیست
ایرنا نوشت: آیت الله ناصر مکارم شیرازی گفت: هنگام وقوع عقد، اصل بر اعسار زوج است و زندانی کردن مرد به خاطر مهریه صحیح نیست. وی با انتقاد از وضع مهریه های سنگین و نامتعارف اظهار کرد: بسیاری از مهریه هایی که با چنین شرایطی وضع می شوند، کالعدم محسوب شده و باطل است و مهرالمثل تعلق می گیرد.
آیت الله هاشمی: انقلابی که امام با کمک شاگردان‌شان به پیروزی رساندند باید از انحراف مصون بماند
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام انقلاب اسلامی را در تاریخ معاصر جهان، به ویژه ایران، منحصر به فرد دانست و با یادآوری اهداف اسلام و مکتب تشیّع برای هدایت انسان ها و جامعه ی بشری، گفت: در طول تاریخ، تلاش های زیادی برای اصلاح زندگی انسان ها و به خصوص مسلمانان انجام شد که می توان گفت، ولی انقلابی که امام راحل به کمک شاگردان مبارزشان و با همراهی مردم به پیروزی رساندند، اگر از انحراف مصون بماند می تواند بسیار کارآمد باشد.
پاسخ سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده کلاهبرداری با کرم های بیوکمپوست: 8 نفر بازداشتند
محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین اخبار پرونده کلاهبرداری از مردم با کرم های بیوکمپوست اطلاع رسانی کرد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پرونده کلاهبرداری از 12 هزار نفر در استانهای مختلف مانند البرز و همدان با استفاده از کرم هایی که کود بیوکمپوست تولید می کنند، دیرزمانی است در قوه قضاییه مطرح شده. در این پرونده، متهمان با استفاده از فروش جعبه کرم های بیوکمپوست و تضمین خرید آن پس از تولید این کود، کلاه عده زیادی را برداشته بودند. معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه درباره تعداد شکایت گفت البته تعداد کثیری از مردم در ارتباط با این پرونده گفته بودند شکایت می کنند ولی کسانی که رسما شکایت نامه را تنظیم کردند 4200 نفر بودند. این پرونده 8 بازداشتی دارد و همچنان تعدادی از متهمان نیز با قرار آزاد شده اند.
چرا وزیر بهداشت چشم محصورین را عمل جراحی کرد؟
اعتماد نوشت: دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت موضوع درباره دیدارش با محصورین و انجام عمل جراحی آنها می‌گوید: در مورد محصورین لازم است بگویم آنها امروز من را نشناخته‌اند. از سال های دور من را می شناختند. از من خواستند آنها را عمل کنم. خب انتظار داشتید بگویم عمل نمی‌کنم؟ شاید اگر کسی بود که به آینده سیاسی خودش فکر می‌کرد، بهانه و عذری می‌آورد.
شجونی: نباید از احمدی‌نژاد ترسید
جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با روزنامه آرمان گفت: نباید از احمدی‌نژاد و غیر ذلک ترسیده و نباید به دنبال آن به کسی توهین کنیم. احمدی‌نژاد بارها گفته بود اسامی ۳۰۰نفر از مفسدین را در جیب خود نگهداری می‌کند. ما خطاب به او درباره این ادعا گفتیم که این اسامی در جیب شما چی کار می‌کند؛ این اسامی را به دستگاه قضا تحویل بدهید تا به این مساله رسیدگی شود. یادآور شدیم که آقای احمدی‌نژاد، این فسادها دارد منافع کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد. البته گوش شنوایی نبود.
وزیر دفاع: در برجام هیچ تعهد و حتی پذیرش مشروط درباره برنامه دفاعی ایران اعلام نشده است
ایرنا نوشت:وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی گفت: برنامه موشکی ایران به آمریکا و هیچ کشور دیگری ارتباط ندارد و هیچ کشوری اجازه ندارد برای برنامه موشکی جمهوری اسلامی تصمیم گیری کند. سردار حسین دهقان در سفر یک روزه به همدان در جمع خبرنگاران بیان کرد: بحث برجام و قطعنامه 2231 امروز مبنای اقدامات ظاهری برخی کشورها قرار گرفته است. وی اضافه کرد: در آنجا هیچ تعهدی و هیچ پذیرشی حتی مشروط اعلام نشده که مبنای آن توقف برنامه دفاعی ایران باشد.
محمدرضا باهنر: به هیچ وجه کاندیدای
ریاست‌جمهوری نمی‌شوم
تسنیم نوشت: رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در واکنش به انتشار اخباری درباره کاندیداتوریش در ریاست‌جمهوری گفت: به هیچ وجه عنوان قصد کاندیداتوری در انتخابات پیش‌رو را ندارم. رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه بابیان اینکه درصورتی‌که دولت روحانی چندین اقدام اساسی انجام ندهد در دور دوم رأی‌گیری دچار مشکل خواهد شد، اظهارکرد: اگر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده به دور دوم برسد؛ مردم هر فردی را که در مقابل او قرار بگیرد، انتخاب خواهند کرد.
انتقاد رییس سابق دیوان محاسبات از نمایندگان
در ماجرای فیش‌های حقوقی
رئیس سابق سازمان دیوان محاسبات کشور گفت: متأسفانه در قضیه فیش‌های حقوقی برخی نمایندگان در صحن علنی به گونه‌ای سخن گفتند که گویا دیوان محاسبات در این مسأله کوتاهی کرده است. امین حسین رحیمی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دیوان محاسبات کشور، گفت:‌ عدم اطلاع‌رسانی دیوان محاسبات در دوره بنده کار اشتباهی بود.
عبدالرضا داوری: مشایی در نشست دانشگاه
ایرانیان حضور نداشت
ایلنا نوشت: داوری مشاور وزیر کشور در دولت دهم گفت: حساسیت در مورد برنامه‌هایی که آقای احمدی‌نژاد در آن حضور دارد قدری غیرعادی است. به نظر می‌رسد برخی به دنبال حاشیه‌سازی برای مجموعه آقای احمدی‌نژاد هستند. او با بیان اینکه این جلسه هم برای اولین بار برگزار نشده است، تصریح کرد: در سه سال اخیر پس از پایان دولت دهم، آقای احمدی‌‌نژاد به‌صورت ادواری با وزرا و مدیران ارشد خود جلسه دارد. این نشست‌ها همیشه بوده ولی یکی از سایت‌های خبری مطلبی را به دروغ از این نشست منتشر کرد که برای همین حساسیت‌ها را نسبت به نشست اخیر برانگیخته است. مشاور وزیر کشور در دولت دهم یادآور شد: این سایت خبری مدعی شده بود که ‌آقای مشایی در این نشست سخنرانی کرده است؛ در حالی که این خبر از اساس دروغ بود و دفتر مشایی هم این خبر را تکذیب کرد. ضمن اینکه اصلا آقای مشایی در این نشست حضور نداشته است. او در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه نشست در محل ساختمان ایرانیان برگزار شده آیا مجوزهای لازم وجود داشته است، با بیان این موضوع که این جلسه مرتبط با دانشگاه ایرانیان نبوده است، خاطرنشان کرد: جلسه در محل ساختمان ایرانیان برگزار شده لذا نیازی به مجوز نبود. ساختمان دانشگاه ایرانیان متعلق به دولت نیست که بخواهد برای برگزاری نشست در این محل به ما مجوز بدهد. داوری افزود: دولت آقای روحانی مجوزهایی که در گذشته صادر شده بود را هم لغو کرد. در این دولت، آقای احمدی‌نژاد را از فعالیت آموزشی محروم کردند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *